FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Monday, March 26, 2007

:: DiVa Ke?? ::

Nih nk bagitau nih, xder la nk burukkan sesape kan, tapi just citer la ckit. Bout ader sorg nih, aku kekadang xtau nk cakap camner ngan dia nih. Suke sgt budget DIVA. Kejiszz nyer kan!!! Hengat dia tuh erra ker, hengat ko tuh se gah datuk Siti ker kan. Blik2 pose DIVA. Meluat nyer aku tgok. Org len pon meluat gak tau.

Aku igt aku jer yg xsuker, uper2 nyer ader lagik nih. Sumernye set2 menyampes tahap gaban nyer la. Tgok dia pon da kumat kamit, mendrem ape xtau la plak aku kan. Bukan aku yg terkumat kamit tuh, tapi dak2 len. Aku pon xtau nape sampei jdi cam gituh.(xtau la sgt kan!!!) sorg 2 xper, nih ramai masalah nyer. Ke skrg nih da kena sindrom kumat kamit mendrem diva. Hahahahahhaha

Nk dijadikan citer, ader satu hari ni kan. Berkumpul la jap kengkwan, maklum la bukan senang tau nk jmp member yg ader nih. Memasing cbuk ngan klas, program bagai. Kalo der nk jmp pon, kt mesejid jer la. Tempat lain tuh. Xbrani nk cakap. Kalo selain kt mesejid, dibawah “bulan purnama lah” ngan lover ter sayang kan* matilah kau kan!!

K k, xnk citer pasal bulan2 tuh, nih nk citer kes yang berangan nk bersama set2 diva nih. Yg bukak citer nih pon satu, xyah la bagitau name kan. Diem2 udah. Cukup la skadar majhul, kalo xbgtau name pon memasing(ahli mesyuarat tingkap) pond a leh tau sape. Tapi xpe la, da ma3ruf pon saper tuh kan. Terimaz ajor la. Konon nk jadi DIVA. Cukup sangat ker undian ko tuh ha(diva pakai undi kah!!!)

Aku nih xder la suker nk citer2 hal org kan. Skadar dengar jela aper yg derang2 tuh cakap. Aku bih byk diam jer. Xnk la kite komen byk2(ader ker?? Xder kot) coz kang kalo skali aku bg statement kang, trus jer jadi hot. Tuh yg malas tuh. Baik kite angguk2 geleng2 jerk. Heehehhe selamat pon selamat. Xder la nnt kalo yg di cerita tuh wat muke ketat ngan kite kan(kalo pecah lobang) kui kui kui kui

Nape yg kitorg kate yg dia ni suke sangat berangan diva?? Sbb nyer dia jenis yg xnk kalah tau, sakit ati jer. Da xleh tuh xyah la kan, bia la org len yg wat plak. Ni seboley2 nk dia jer conquer sumer mende. Mmg awk tuh xleh wt keje tuh. Ape la salah nyer bg org len kan. Kuang2 nyer kita nk la tgok org len wat keje gak. Nih cam la dia tuh power sgt nk arrange tuh, manage nih. Meluat tau x!!! kalo nk dbandingkan ngan aku, hebat agik aku**sindrom xmo kalah gakz ni.. heheheheee(gurao jer la sengal)

:: seRveR dowN ::

Wawawawa. Server tenet umah wat hal la plak nih. Hangin satu badan nih. Xtau nk cam ner dah. Debat da la nk dekat nih tggl kurang lagik 2 hari nih, tolak tido makan berak n kuliah agik. Mmg xder mase da tuk berlatih nih. Matila camni. Tenet pon satu, tym ni la nk wat bagai segala. Tggu la da abes debat kea per ker. Yg se elok nyer xyah la wat hal kan. Kui kui kui kui

Nih da nk cari bahan pon da kelam kabut. Actually xder r kelam kabut mane pon. coz malam td sempat gak r cari beberapa keratin yg berkaitan. So skrg nih kenal manipulate natang2 tuh base on pandangan kitorg(team). Btul ke x, xtau la proses manipulasi tuh kan, har har har.

So skrg nih, xder nk wat aper da, just little bit discussion ngan ahli group. Just nk tambah tokok ckit maklumat aper2 yang berkaitan, korang tau. Tgh cbuk2 nk bincang nih, aku sempat agik hupdate blog nih. Wakakakakka matila kalo yg len tau, sah2 la pale kena penggal kan. Huhuhuhuhu

Tajuk pon satu hal gakz, xder ke tajuk yg mencabar ckit nih(matila kekwat sgt kan!!!) xder la, nih sesaje nk release tension ko tau. Xder la nk serious jer pat jam kan, nk gak kekadang tuh santai2 ckit. Baru la idup suasana. Yang ader kt cini. Btul x kengkawan?? **poyoz nyer dia nih..seseorang telah berkata.

K la, nk join them wat discussion. Nenanti hupdate agik erk. Cau, adios~~

## pendek nyer la hai entry nih kan, xder mood la nk hupdate, coz tenet cam PUNDEK!!!##

:: deBat ::

fuuuHh~~ cuak nyer dapat tajuk debat tuk kali nih. tadi ader taklimat peserta debat... pihak penganjur bg skali tajuk yg bakal dperdebatkan end of dis week. b4 dat, byk la mende yg ditaklimatkan, antara nyer, bout syarat2 n peraturan, etika n segala nya. nih adalah ala parlimen msia. yg dijalankan wat kali ke-2. meneruskan kesinambungan last year katenyeh....

ok, tuh settle.. team aku ader 4org as usual, kali nih cam nk plak la jd pemerhati jer kan. jd simpanan tuk bantu kengkawan len yg bakalan lwan nnt. coz sape yg kitorg(team) jmp bukan la jenis yg calang2, sumer nyer jenis brilliant n smart thinker bout da entire issues. tapi da mmg adat dlm pertandingan kan, kite nk camne pon kena la face gak our lawan. paling penting bawak semangat tym lawan nnt. dan xdilupakan, bahan2 informasi yg da dpt tuh, kena la sematkan dlm minda, dan d setkan.supaya xbercelaru nnt.

cam mane pon still ader cuak nyer jugak, macam2 keajaiban leh terjadi tym kite persembahkan/bentangkan hujah. harap nyer yg terbaek la gamaknyer. xtau nk prepare camner da. coz mase agal suntuk, quite bz wif other komitmen too, tapi nk gak haselkan/pamerkan gaya yg terbaek tuk kali nih. demi kualiti katenyeh... memperbaiki yg last year nyer mutu... i'll together wif my other buddies make it better than past.

hope fully kengkwan len leh la bg idea tuk bantu aku erk.. huahahahhaa.. tajuk nyer bertemakan sosial

"pendidikan seks wajar diajar di sekolah"

sape nk sokong, sape nk bangkang xtau.any ideas please...

Sunday, March 25, 2007

:: jamUan ii ::

nih bab kueh2 ckit erk... nih nk tunjuk gak mende yg aku buat nih. ader la asyik nk citer yg org len buat jer kan.. kite punya mesti la nk interprame gak kan... xnk kalah nih. mau xnyer, b'hempulas(hempas+pulas) nk siapkan... kui kui kui. tapi still terselit nasi gak satu nih ha.. camner leh termasuk pon xtau...

--nasi putih jer.... xder nk kaler2 kan..wakakakaka--

--tuh la dia popiah pisang, n ader sayur2 ckit.yg tuh nk kate keria xtau la boley dpt title keria ke x... xder rase pape pon, aku nih xder la sakit paper ker kan.. sampei xleh nk rase makanan. wahahahahaha--

--2nd set kueh yg tersedia--

--nih puding erk?? ntah xtau.. mengikut sumber2 yg boley diyakini. nih adalah puding buah buahan beroti ber koko--

:: JaMuan ::

Malam td ader makan2 kt Univ. aku, sempena meraikan kelancaran dan kejayaan melaksanakan x-bihiton rituh. Alaaa post yg ader gegamber dak2 arab tuh. Makanya, kerana jamuan ringan itu, aku dpertanggung jawabkan tuk buat ckit kueh n pencuci mulut.

Asal nyer bukan la kena wat kueh n pencuci mulut sebenarnyer. Tapi ntah tetibe lak tukar. Yg laki wat mende2 tuh. Dak2 pompuan wat lauk. E’ieyyy. Geram nyer, baru hengat nk wat lauk ckit2. Bukan aper, tym program tuh, dak pompuan da wat lauk2 itu ini, so skrg nih bia la laki lak kan. Camner pon, mende tuh da lepas. Xpe jer pon.

Aku wat kueh cara n pudding buah berkoko. Ntah camner ntah leh dapat name pudding cam tuh kan. Men2 buat jer asalnyer(raye 2005) tau2 jadi jer. Kisah sebalik pudding yg terhasel tuh pon ader gak. Kenapa ia terhasel, dan siapa yg mule2 betanggung jwab dlm penghaselan kueh nih pon ader criter nyer. Xnk la citer skrg nih. Nennt la erk. Huhuhuhu

Pas semayang jumaat jer, aku g makan sat(aktiviti lazim pas solat jum) then blik trus tuk nk masak2 n prepare paper yg fatut. B4 dat, ruper2nyer perkataan disaster(cam besar jer perkara tuh kan) yg aku cakap tym pagi jum tuh t’realize la plak. Bukan kt aku la, tapi ader sorg member aku nih. Xtau camner leh terjadikan. Da xder rezeki kot. Btw, both of us take it +ve. As manusia biasa, tipu la kalo pape musibah yg berlaku kite xder nk rase pape kan. Bab2 perasaan nih, berat mata memandang, berat agik bahu memikul.

Majlis start kul 8 malam katenyeh. Tapi director bg mase till 730 jer. Coz nk siap2 angkat barang agik. Camner pon, xper la kan. Gunekan la pengalaman lepas2 tuh tuk wat task kali nih. Actually dlm plan aku, kul 230ptg mmg da start tau. Tapi oleh kerana barang2 yg nk dperlukan baru la tym tuh nk dbeli n dicari. Kekdahnyer, start around kul 330 gakz r. da biasa kan gamaknyer dak2 nih, wat keje2 last minit. Kesal aku. Aku xboley nk wat last2 minit nih. Kite byk agik komitmen yg tersusun nih(feeling BOSS ok!!)

Okla, kul 330, 330 la. Yg penting leh wat keje kan. Start dr acara m’slice kan buah2 han, till la masak kastard. Lenguh tangan aku nk asyik gaul jerk natang tuh. Muahahahhha. Ok jer pon, coz da lame xwat pudding kan, trimaz sajor.

Punya verangan** nk wat kueh macam2 nih(bkn aku) tapi org len, sapa xmo cakap la kan. Kite maseh agik jage name nih. Org ader ke jage name kite kan?? Wahahahahha. Tapi aperkan daya, mase yg ader xcukup tuk penuhi harimu(kehendak mu itu) coz suke sgt bg keje n budget last2 minute, kalo x boley jer nk wat 2-3 jenis agik. Ko xtau ker, aku nih kan rajin. Hahahahha. Bg jer aper task pon, aku nih mmg sukeeee sgt wat2 keje nih.

k r da xder pape kot.. cau~~

Wednesday, March 21, 2007

:: TuDuHan keRas ::

Kenape perlu nk cbuk2 yg aku nih ader ape2 hubungan ngan wan kan. Xcukup key g selama nih mmg aku da terangkan yg dia tuh hanyalah skadar kawan aku sahajor. Aper yg dilontarkan kt aku ader satu kenyataan palsu n tidak benar. Aper salah aku n aper salah wan??? Kitorg mmg da saling mengenali antara satu laen. Itu sahaja n tidak lebey dari itu. Xyah nk bukak citer zaman2 sek dulu. Coz mende2 tuh da b’lalu ngan pantasnya.

Kalo nk dkaitan aper2 pon hubungan antara kitorg berdua mmg xder salahmya, coz kitorg xpenah wat hubungan terlarang. Ini adalah satu tuduhan liar yg boley melibatkan maruah ok!! Kalo aku lebey2 defend diri sendiri pon, still tetap xder yg senang hati kan. Btul x?? ni la yg dinamakan sikap org melayu yg mmg suke tgok air muke bangse sendiri jatuh. Aku pon faham kenapa nk diseret wan dalam kes nih.

Aper yg blaku sepanjang perkenalan kitorg adalah sesuatu yg terkawal. Dan ia xlebey dari itu. Aku ader simpan segale jenis bahan yang berkaitan dgn kluar masuk kitorg g mana2 time aku kt msia dulu. Dan kalo nk bukak galeri sms aku pon, ader agik tersimpan segala aper yg bkaitan. Penuh da memori card aku ngan segala jenis record sms segalanya. Bile, mane aper, ngan sape yg korang xpuas hati tuh leh la rujuk kat sumer2 bahan yg aku mmg simpan as kenangan tuh. Kalo nk resit2 pon boley jugak. Tiket itu ini pon ader. Sila la ambil dan lihat tuk puaskan hati korg.

Aku sendiri pon terkejut, kenapa maseh ader agik yg xpuas hati terhadap hubungan akrab aku ngan wan. Dedulu cbuk kate kepanasan hubungan aku ngan hanif. Balik2 sumer da diam. Kenape!! Da xder modal ker korg2 tuh haaa. Sile la tampil kehadapan kalo btol2 korg tuh ank jantan, dan jugak anak betina. Aku sedia bg maklum balas tuk korg2. xyah nk wat andaian serta tohmahan yg melampau kt aku.

Balik citer wan td. Kenapa tetibe nk serang aku, kenapa xserang dia skali. Kenapa dia xtau paper, n asal aku jer yg korg tuju. Nih mmg sumthing yg xlogik n mengarut. Mane boley nk wat satu dakwaan hanya ngan satu pihak sajor. Nk wat dakwaan itu, dakwaan ini. Buat la kedua-duanya skali. Baru la dapat tau aper sebenarnya yg terjadi.

Satu kenyataan yg nk aku perjelaskan adalah segala aper berkaitan ngan **penajaan** terhadap seseorg yg bernama hazwan itu?? Ader ke aku taja dia. Sampai ader yg nk samekan aku ngan istilah SD, nih aper kes nih???!! Aku pun org taja. Nih kan nk taja org sana-sini. Melampau n sgt2 la melampau!!! Sepatut nya mende nih da xder tau skarg nih. Coz sumer nye da xder, aku kt cni. Wan kat msia. Kalo der contact2 pon hanyala sms n call ajer. Xlebey dari itu.

Da la. Kang cakap bbyk kang wat abis tenaga je nk layan org2 tebiat cam nih. Byk keje agik yg boley aku wat. Nk xm pon yer n uruskan tuk program debat pon yer, baek aku study. Lagi satu, my mum tau segala aper yg berkaitan ngan aku. Silap2 dia pon leh perjelaskan kt korg2 yg hati busuk tuh. Ma. Doakan abg tuk xm nih erk. Kim salam kt yg **berkenaan**, n all da besh tuk ma.

Adios~~

:: ciaN ko Kan ::

owh... baru teringat biler bukak nota aku, terselit beberape perkara yang nk aku hupdate nih... nih bout mintak2 pendapat la kan... n mintak cadangan gakz sbenarnyer camner nk atasi satu permasalahan yg dialami oleh sorg dua m'member aku kt msia tuh..

(owwwwwwwh, tym susah payah tanggung derita baru ko t'hegeh2 nk carik aku)

xperla, aku nih jenis yg b'perikemanusiaan agik nih... boley aku bg beberapa p'dapat aku ader nih... trimaz or x. terpulang la pada ko kan... ader akai, ader hotak... sendili mau hengat la yer kawan... aku as org yg ko tny kan pendapat, aku bgtau la(share2) aper yg aku ader...

ok, 1st. yg ko nk sangat pegang jawatan tuh nape la... xder makner nyer ngan kedudukan jawatan tuh leh jamin syurga tuk ko **ops. kalo da cam jadinyer dlm organisasi tuh, silap2 makan diri ko jer nnt... bg aku, xyah pon xper laa.

ko wat mende yg org len xnmpak yg ko nih bekerja... tp tetap ader hasel nyer... ala2 ko beromen** ngan makwe ko la, xder org tau yg korang da men, tau2 kembung jer pompuan tuuuuuuuuuuh..matila la cth terlampau dr aku!!!


tuh satu, yg len plak... kalo stakat nk bsyarat2 nk dpt kan jawatan or kedudukan tuh xyah la(cam penah alami jer keadaan nih, har har har) wat buang mase ko, n kurangkan credibiliti ko jer... buang bogheh yo la... bek ko wat hal ko sendiri.lagik besh wooo..

derang mmg cam tuh, konon bagus sgt la kan, nk tentukan org tuh bagus, org nih hebat... org nih pandai, org tuh banggang.xtau la aku nk cakap cam ner... men wayang bukan men agik pandai, depan kite bukan men agik tersipu2 sopan santun indah budi pekerti... blakang kite cam F**K*Y!!!

aku kalo org da cam tuh mmg xder la aku nk respect kan... w'pon ader org len tuh yg terlampau obses sgt ngan natang2 tuh.ko puji la melambung mane pon, ko sanjung la tggi mane pon.aku tetap wat do no jer ngan ayat2 persetanan derang tuh(entry lepas ader coret ckit bout nih, yg mane tuh.. da luper.. carik r erk)

sbenarnyer kan, derang2 tuh da ader komplot n perancang tuk penggantian kedudukan... ko ader, ko xder, tetap jer ko xdapat tempat... baek pon pencalonan!!! awal2 agik derang da ketepikan ko... nih based on aper yg aku tau, n aku penah berada dlm situasi ko nih..takuuuut ker kan derang tuh!!

awal2 lagik da plan cam gituh, cam ginih.. tuh sbb aper yg ader cam2 kerenah derang wat tuh... nk bg ko give up n meluat... konon2 nk putuskan asa ko la tuk xtrus nk join organisasi derang... dia ala2 tau, kalo ko masuk dlm carta tuh, ko akan spoiler kan plan derang... b4 ko spoilerkan plan derang. derang terang2 da tindas ko dari awal..

syarat tuh, terma nih... pakai tuh,pakai nih... sarung tuh sarung... tulis tuh tulis nih... potong tuh, potong nih... amik tuh, amik nih... nih la dia namenyeh kerenah BIROKRASI yang cam FU*D*K... anggap kite nih ancaman bg derang... sedangkan kite xtau pape pon kan??? btul x??

kes nk makan2 sendiri ader gakz nih... dia tau yg ko nih pandai nk men kire2(account)... maklumla org hebat selok belok acct nih kan...dan org luar yg nk undi ko pon tau yg ko nih mmg hebat dlm urusan acct nih.so xder la derang bg ko pegang yg b'kaitan ngan fulus2 nih.takot xcukup makan la gamak nyer.

kalo la ko jd bendahari... urusan masuk keluar mesti la ko tau kan...wpon ketua yg kuarkan... sah2 la melalui ko. btul x??? kalo tempat bendahari nih dpt kt ko(katekan laa) putih mata org2 tuh ko tau!!!


[gaya penuh pengalaman bercerita nih!!!]

politik2 dlm organisasi nih aku da agak masak da. mane2 pon same... xkire la ko kt indo china ker, truly asia ker.. bumi kinanah ker, bumi andalus ker. kutub utara ker, kutub selatan timur barat ker(ader ker kutub timur barat???) same jer.lelagik set2 melayu yg mmg kurang selesa ngan kesenangan org len..blajar tggi mane pon,dengki n khianat dlm hati tetap ader...

xnk org kaco credibiliti dia la kononnyer... maklum la, awk tuh blaja tuh.. amik nih... memasing xnk kalah.. still nk ngaku diva**... so kite yg kt bawah nih... jadi mangse kerakusan n ketamakan yg melampau...

nih xkire agik yg mmg da racun n pancing org atasan(pentadbiran)lagi la puaka n puaki** sangaaaaat!!! nk jadi ank emas la gaya nyer tuh... selalu anta report, kerap beri laporan... discuss sane, meeting sini patjam... aper hasel meeting n perbincangan xnmpak pon.

"mane leh bgtauuuuuuu" as simple as dat!!!!


so last nyer... pikir la sebaek nyer yg ko nih btul2 ker nk join n bertanding tuk kerusi organisasi tu... pape pon, aku tetap meyokong dari blakang...aku tau kelebihan ko tang mane tuk ditonjolkan dalam kepimpinan organisasi.aku penah bsama ko dulu..skit sbyk, aku tau la jugak kan..all da besh tuk ko... study rerajin, jgn nenakal...

adios~~

:: hanGin2 Af ::

[imej baru nih] salam sejahtera buat sesumer, bertemu kembali dtg arena memblog nih(oit istilah baru ker!!! kui kui kui)da lame daa xhupdate entry nih, walhal baru la 2 hari kan, camane pon 2 hari tuh 48 jam... lame tuuuuuuuh!! nk dekat 50 jam r jugak btul x?? hahahahahha. merepeka da mamat sorg nih... kang mule la ngan mende2 ntah hape2 ntah kang tuh...

[well u dont know me. kah kah kah kah]


bz ckit la 2 hari kebelakangan nih, kena wat report sane, meeting cini... waaaah!! tampak bz jer semacam.. yela maunyer xbusy, buzy body ader laaaaah... hehehehe.

xder la nih btul2 nyer bz la, coz dlm mase terdekat nih nk wat program yg smmgnyer aku n da gang nntkan... kalo ikutkan perancangan awl... da lame da settle, tapi apekan daya...kite merancang, DIA pon merancang dan sebaek2 PERANCANG... maka nyer kebaekan ketentuan itu adalah dari NYA jua...


abes bab tuh, masuk bab len plak... tapi yg sure nope KAK DEBAB erk... huhuhuhu(sape xtau!!!) ni mula lank citer abes sumer mende nih kan... br la 2 hari aku xhupdate kan... cam2 da org tny(nih bukan nk feeling diva ker haper erk!!!) nape xhupdate la aper la... kalo nk kate

"xkan la aku nih patjam nk melangut depan PC"


tuh da mmg ayat basi stereotype jawapan depa2 yg memblog kt msia... kalo cakap "bz" kang, mula la ader kate, org len cam xbz jer kan(camkenal jer ayat saper nih!!!)anyway, aku mmg nk hupdate but xsempat... nk kate bz x, nk kate x pon idak gakz(camne tu erk???) nk kate patjam melangut depan PC, mmg patjam la aku melangut kan... so kesimpulan nya, aku mmg ader skit Virus 'M' tuuuuh... waaaaaaaacHa!!


skrg nih kan tgh hot pasal af kan, so aku pon xder la kams** sgt nk ikuti mende2 nih... siap nih tuk nk tgok kt youtube la bagai, nk tgk diari la.. nk d.load sane, upload sini bagai... mane boley ketinggalan dlm bab2 nih...wahahahahha.

[tetibe ader sore]

"nadzeem... enta tuh da la student universiti yarmouk... jage la ckit perangai tuh... kite kena la jg imej kite sebagai pelajar yarmouk kan... xder la org(plajar2 JUST len)pandang kite nih laen jer(pandang serong la gamak nyer!!!)"

hammmmmmmmmmiik ko!! xke ko menyentap?? aku of coz la da imune kan. cbuk ngan nk jage imej n name dia bagai... universiti yarmouk nih tuk lindungan kaabah jer ker???!! cbuk nk jage bagai... ader ke aku melatc** dak2 kt cini kan.. ader ke aku ajak depa g PUB bagai... aku wat hal aku je la...xder nk usik bijik2** korg tuh...siler sedar!! perlu ke nk jeling2 bagai... ku jolok bjik mate tuh tau r... hengat bagus sgt ker ko kan!!!

aku tatap mau ikut af nih gakz, pedulik ape aku... konon xikut... padahal tym bagi ceramah/tazkirah/peringatan, kenal plak name itu ini... tau plak org tuh cam gituh cam ginih... felik btul aku... siap leh ngata agik org2 cam tuh... motif ko tau sgt bab2 nih(kalo btul ko xmengikuti, hohohoohhoho) jgn la semata kalo tgok tuh just skadar carik preparation tuk nk huha huha org tuh xbtul, org nih fasik bagai... ader fhm!!! nih name nyer carik pasal... bab kate pepatah org bangsawan(bangsawan la sgt kan!!)

"aku xusik juboq hang, hang jgn usik F**T*T aku"

settle masalah... kalo nk,wat cara diplomasi xtara hal.bincang2 boley.. nih tau nk men smash2 jer, baek nyer makan pelangkung ajorrrr...


back tuh AF tuh kan, mula la nk sokong sane, xskong cni... dr aswad(sgt hitam) till la abyad(sgt putih)hahahahha. memasing ader kelebihan n style tersendiri tuk jd penghibur... but yg mmg xder langsung tuh pon, ader jugak nih!!! ala2 org ulu jer aku tgok... org ulu2 pon, besh agik makcik ulu(drahsiakan name tempatnya) merhaban.. pitching tak kelaut,just kesungai jer... coz paling dekat ngan sungai... nafas xlarik, just terhenti jer(innalillah) kui kui kui kui... gaye persembahan mmg besh, ngan sanggul bersame sepit udang dikepala... costums mmg VASS... hahahahha.

[matila selingan katenyeh]


kalo dtanyakan aku secara peribadi, pompuan aku suke sore HELIZA, nih bukan sbb dia bertudung ker aper erk... just kagumi bakat, n suara yg dia ada/miliki.. syukur alhamdulillah. MILA leh tahan gakz sore dia nih, but name mmg kams** ok, carik la name komersial ckit!!!

laki lak... aku suke gaya n pembawakan DAFI n RIZAL. bg aku.derang nih mmg ader cara tersendri... nih aku nk take note ckit.. pas nih mula la kate aku nih GAY la bagai kan..coz aku minat n suke kt DAFI... ya allah, sempit nyer pala hotak org2 nih... so yg sape minat mawi tuh GAY jugak la erk... ker, x ibaratkan yg minat mawi tuh GAY sbb mawi muke dia HAZAB wa PARAH...RIZAL dia ader ala2 KAER ckit... sebijik pon muke derang 2 org nih.

tuh jer ko tuk kali nih...
cau~~

Sunday, March 18, 2007

::أصول الفقه::

fuh... ilang penat n ngantuk aku bace nota أصول nih... byk bangat deh... kena wat summary agik, tuh yg xtahan tuh, buku setebal 300++ muka yg penuh ngan tulisan arab(jawi)abis kena wat ringkasan, xker fening wa mantong pale otak name nyer tuh... atas dasar ilmu yg nk dicari... aku gagahi. nk seribu daya, mamo sejuta daleh...

actually xder susah mane pon, just kena byk 2-3 kali ok jer, pas tuh nk wat ringkasan senang r.. huhuhu. just antara nk wat or xnk jer... kalo xnk xper jer, kurang la mark xm nnt.. tuh jer.. agak2 nk score, kena la wat... heheheheheheh. nih la dia blajau kerna xm... kah kah kah kah

k la, nk titon da nih.. sat g pas subuh nk sambung study blik tuk kelas pagi nih(kul 10) kelas أصول الفقه kul 1-2 kelas last skali. but preparation tuk kelas tuh kena lebey ckit.. coz takut2 kang dlm kelas xfaham...


Saturday, March 17, 2007

:: memanG sensaSi ::

erm.. nih nk bg tau ckit dulu... aku nk ucapkan thaaaaaaaaaaaaanx bbyk kat sape yg 1st sekali bg kt aku link yg berkaitan ngan video sensasi tuh... tahniah la erk, coz anda berjaya nk hidupkan semangat keagamaan yg mendalam dikalangan org2 len... jazakallahu khair...allah yaktub a3laik taufeq... allahu salimak

siap leh edit2 agik kan, mmg besh nyer video tuh... buruk2kan org yg sememang nyer da xbtul... nih la dia yg sensasi sgt nih... bukan nyer nk btulkan.. lagi diapi apikan ader la... tuh yg sumer memasing tym nih la nk tunjuk ke 'concern' an dlm isu agama2 nih... sebelum nih xder pon, rogol je senyap, liwat je diam, bunuh je tutup mulut n sebgainya... sampai bab nih... tym nih la org tuh salah, org nih la kuang ajar, org tuh la xder pendidikan agama segala...

nih ke yg di ajar oleh agama ALLAH... nih ke cara nk sampeikan da3wah tuk memberi tahu org2 luar yg kurang pengetahuan dlm bab agama??? camnih ker? tau2 nk hukum jer trus... mane qadeah2 yg terbaek nk sabitkan hukum dipraktik kan?? aku ni po xder la nk tunjuk pandai or mmg mandai dlm bab2 agama nih jauh sekali r kan... tapi cukupla skadar nk kongsi skit bout ape yg aku tau...kuang2 leh kite share sesame..

nape perlu dicarutkan, ngape perlu dimakikan segala aper yg telah terjadi... nape xtgok asal perkara yg da sah2 jd asas pd sesuatu... jgn la trus tgok pade dasar nyer trus, tanpe lihat pd awal kejadian/masalah... bagi aku, org yg trus xfhm trus cepat melatah ngan sendiri nyer... then nk tunding sane sini uar2kan yg dia tuh kafir,dia tuh berdosa besar, yg dia tuh masuk neraka... sape kite nk tentukan sumer tuh??? kalo la btul aper yg dikatekan tuh, nk la jugak aku nuntut ngan org tuh, siap leh tau org tuh masuk syurge ke neraka... ilmu hebat tuh...

yang xtahan tuh, ader plak tuh yg confirm jer ngan hujah segala, pas tuh kaitkan ngan itu ini, tap2.. org yg dsabitkan tuh, trus masuk neraka dlm kurungan(kekal didalam nyer)nih yg sgt power nih... da lame da aku cari ilmu, senang nk tau seseorg tuh pegi mane pas suatu ketika nnt... yg hala tuju org len tau plak tuh, yg dia sendri... haram xtau...!!! kalo der yg tau tuh, muke confiden jer kate "aku sah2 la masuk syurga"

hamboiii, terer ko... da senang2 canang2 sana canang sini buruk jahat org...tanam saham buruk2kan name org... jatuhkan maruah org...ciri2 camtuh leh masuk syurga... nk gakz r aku wat cam tuh...jatuhkan air muka org, sah2 kite dpt tiket masuk syurga...


okla, kite tinggalkan yg menuturkan or melafazkan perkara sensitiviti itu... sbb mmg terang2 dia salah... dan salah nyer bsebab...

  • mempertahankan diri nyer yg diprovok ngan perkara2 luar jangkaan...
** ala korg, camla xpernah nk kuarkan sebarang statement yg xsepatutnya kuar dari mulut seorg yg dianggap sebagai muslimah solehah(baek laki, baek pompuan)lelagik nk pertahankan perdirian korg kan...same la ngan keadaan nih...
**************
  • dlm keadaan terkejut menyebabkan kenyataan demikian tersembur kluar...
**secara logiknya,org yg tkejut tuh dia adalah dikalangan org yg diluar kewarasan...cth, sbb per ader org yg tersentak tym kite sergah... sbb fikiran dia kearah len, alih2 kite plak sergah xmemasal... kuar la macam2 dari mulut dia... xpon melatah...kalo da dlm keadaan camtuh. masih dikira dlm pertimbangan ker???
**************
  • kemungkinan dlm keadaan marah, kerna diaju dengan soklan2 m'bakar credibiliti...
**sumer org maklum(xsumer pon, byk org tau)yg marah tuh dr syaitan, dan syaitan tuh dari api... sifat api ituh pananz, dan panaz itu antara sifat neraka(neraka jua daripada api) kalo seorg laki yg marah kt isteri dia..adakah dia boley nk tala sesuke hati isteri dia??? da tentu r xboley kan, kuang2 duduk.. kalo marah gakz,amik wudhuk.. kalo xleh ilang marah tuh gak, baring... n rehat(dlm erti kate lain tido)aderkah sebarang tindakan(fizikal)berlaku?? xder kan... nih x, tau nk smash jer... yg menyemash pon satu, camla dia tuh hebat sangat..
**************

itulah antaranyer[pendapat aku]

bersambung...

:: kHas ::

sebuah lagu khas buat sesape yg berkenaan... inilah doa nadzeem tiap hari pas solat... dan inilah dia perkara yang nadzeem pegang dari dulu till skrg... xpernah nk mungkiri walausepatah kata pon... yg terbaek adalah dari yang maha PENCIPTA... mencipta pertemuan, mencipta jua perpisahan... kita sebagai manusia hanya boley berusaha, merancang dan berdoa... selebihnya dihadratkan dbawah sinar rahmah dan redha NYA...

jauh mana pun jarak kita,
lama mana pun tak berjumpa;
walau tiada didepan mata...
kita tetap pandang langit yang sama

*******************
hadirnya tanpa ku sedari
mengamit kasih cinta bersemi
hadir cinta insan padaku ini
anugerah kurniaan ilahi

lembut tutur bicaranya
menarik hatiku untuk mendekatinya
kesopanannya memikat dihati
mendamaikan jiwaku yang resah ini

ya ALLAH jika dia benar untuk ku
dekatkanlah hatinya dengan hatiku
jika dia bukan milik ku
damaikan lah hatiku dengan ketentuan mu

dialah permata yang dicari
selama ini baru ku temui
tapi ku tak pasti rencana ilahi
apakah diakan ku miliki

tidak sekali dinodai nafsu
akan ku batasi dengan syariatmu
jika dirinya bukan untuk ku
redha hatiku dengan ketentuanmu

ya ALLAH engkau la tempat ku bergantung
harapan ku
ku harap diriku
sentiasa bawah rahmat mu

dialah permata yang dicari
selama ini baru ku temui
tapi ku tak pasti rencana ilahi
apakah diakan ku miliki
[Permata yang dicari,by DE HEARTY]
******************

Friday, March 16, 2007

:: LePas geRam ::

"eiyyyt, geram nyer aku ngan nadzeem nih... ajer je la dia nih tau... sesuke jer nk kena kan org... kalo ikut kan ati akula, mmg abes budak nih aku keje kan... slek lelaki jer, kalo pompuan la.. lumat aku keje kan... bla bla bla n boley blah!!!" memetik kate2 sorang wanita[owh, wanita sangat ker kan?? har har har har] tentang aku..

btw, thanx la kerna kuarkan ayat2 tuh... kuang2 ader gakz idea aku nk hupdates blog nih ha... aku amat bhutang budi ngan ko[sape xtau!!! biarlah rahsia, kwang kwang kwangggg]

xtau la nape dia nih geram sgt ngan aku, setahu aku... xder aku wat paper pon kat dia, baek picit, tekan mahupon pulas maner2 bahagian yg fatut... xder2!!! mmg xder pon ok... kui kui kui kui. tau2 nk geram2 ngan aku nih ha... heran wal afiat aku dbuat nyer... kalo nk geram2 pon, geram la kt brat pitt ker, ringan pitt ker, kok pitt ker aper ker kan... wahahhahaha

bayu tara,angin tara tau2 nk geram jer kat aku nih... aku nih xde la pape pon nk dgeram kan, kalo stakat mulut tuh, ning lagi tebal beber dia, oprah pon same gakz.. p la kt depa tuh ha... stakat aku ni, ape la sangat kan... cacaccacaca

sumpah aku nk wat paper pon, xyah la nk geram2 kt aku... hahahhaha

cau.
've a nice day[to whom may it concern]

Thursday, March 15, 2007

:: biLeK aKu (iv) ::

yg ni (sekitar jan-feb 2007)

-- 28 jan 2007 --

-- 19 feb 2007 --

-- 19 feb 2007 --

-- 19 feb 2007 --

-- 27 feb 2007 --

:: biLeK aKu (iii) ::

(sekitar nov-dec 2006)

-- 2 nov 2006 --

-- 11 nov 2006 --

-- 28 nov 2006 --

-- 29 nov 2006 --

-- 2 dec 2006 --

-- 11 dec 2006 --

:: biLeK aKu (ii) ::

sambungan, (sekitar september -october 2006)

-- 24 oct 2006 --

-- 24 oct 2006 --

-- 26 oct 2006 --

-- 29 oct 2006 --

-- 29 oct 2006, angle len plak --
to be continue... wahaahahaa
bosan siottt, tuh wat mende nih.. kah kah kah

:: biLeK aKu (i) ::

hohoho... tetibe lak wat agik satu entry... asal td da ngantuk da, pas bace artikel bout tipu result SPM yg kt ipoh tuh... terus cam segar sat... hehehhe.. felik btul ngan mnsia2 zaman skrg nih, nk cari public cT pon jgn ler sampei melampau2 sgt (matila sharifah shahirah katenyeh) nie sampei nk rak A d kautnyer... nk glame2 tuh... lite2 da la kan, nk jd diva pon bia la org yg i'tirap, xyah nk canang2 bagai...

idong xmancung, pipi tsorong2... ku ketil dagu tau r... xpasal2 masuk sepital... huahahahaa. nie agik satu, tym nk semangat taip2 entry nih, tym nih la dpt sms bagai... ganggu mood aku btul la... da kena benti sat nih(memenuhi tuntutan sms) sat naaa...

[rehat jap, sat sambung balik, 5 minit...]

oit, da settle da... cbuk jer nk kaco aku kan.. cam la xder org len yg len wat/cari/kerjakan mende tuh.. nk aku gakz.. manje btul... kt cini kan ramai yg bkeliber. cari aku nih wat per la sangat... buang bogheh jo kang.. huhuhu. btw, thanx to u coz sudi nk gune khidmat NADZEEM AIDIL

eh da!!! aku nk citer pasal suasana bilik aku sbenarnye, dari awal aku balik kt bilik aku nih(last year) till la la nih... just nk share ngan korg2 kt luar tuh, bout posisi funiture(erm... ader ke masalah nyer!!!)n aper2 yg bkaitan ngan bilik r senang citer..

segmen 1 (sekitar september-october 2006)

-- 1st --

-- 2nd --

--kosong n plain jer desk aku kan..amat bosan tym nih, tapi still layan BMBP--

--nih nk kena sorg nih, tetibe snap aku dari tepi... seb baek xder wat muke yg xpatut..har har har--

--xtau nk letak per kt atas desk nih, amik la prospektus tuh.. letak la sat--

Wednesday, March 14, 2007

:: ma3rad 3rd day final ::

daaa, malez nk tulis da.. tgok pic jer la erk.. huhuhuh



:: ma3rad 3rd day (iii) ::

penat wehhh... set2 nk pose jer pat jam... g sane, kena panggey, g sini kena seru(tuk bgamber bsama) ni hasel2 last2 minute nk balik da... x kose da nk snap maupon pose2 nih... xlarat aku dbuat nyer, letih litak badan badan u know...!!! hanya tuhan jer yg tau...hang pa tau aper... kah kah kah kah..

layan next photos lak...
--buat aper la abg 2 org tuh kan??? hish2... kt khalayak pon jadi... kui kui kui kui--

--dia nih pandai pose tau, tapi liar nk mati... suke wat pose2 yg cam syial.. aku sepuk kang baru tau... nih pon, seb baek dia dengar cakap, coz aku cakap nk letak kt blog.. tuh yg dia serius ckit tuh... kalo x, cam PUNDEK jer...--

--muke terpakse n letey nk mampos... leh plak nk bgambar ngan aku lagik tuh... ko tau x aku nk fenat nihhh--

--alooo hussien... nk bgambr ngan aku pon cakap(pas2)kt member aku. tuh yg aku felik jer tuh, dr awal asyik pandang2 aku jer.nek segan bai aku kt depan tuh.sengal nyer budak. memalu la plak ko nih kan... aku ni 'xkesah' je pose ngan sape2 pon.. aku bukan makan org ok!!!--

--hamboi2... suke ko yer pose ngan artis glame mase kini... kah kah kah kah--

:: ma3rad 3rd day (ii) ::

nih 2nd part nyer lak... masuk2 jer dlm hall tuh, abes sumer mata memandanag kt aku..
"glame nyer aku..."(bisik dlm ati kecil, hahahahaha)
felik btul, aku pon nk dpandang nyer... hengat aku nih tatapan umum ker... xderla kalo coz baju tuh, sampai pandangan bagai nk rak kan... sampei tertoleh kebelakang masalah nyer(ekspresi sorg member aku tuh!!!)

ramai la plak nk bgmbar ngan aku nih... siap ader yg suh ikut cara pose dia tuh... xtahan aku ngan arab nih... aku maseh mengenali saper aku kan... xde la ader cam org tuh. leh wat pose2 maut bagai... walaupoooon!!! kah kah kah

yg fenting dia lagik bran tuk killer2 pose nih... kalo aku, xleh la... mamo aku wat super2 pose nih... silap2 aku yg suh dia pose balek...*ops!!!

da2, jom layan next segmen nyer capture plak...

--ngan mamat maroc... name sorg tuh muhammad(kanan) yg kiri tuh luper la plak, nnt esok aku tny sape name dia balik... org name nih, name sepesen jer... tuh susah nk igt tuh--

--nih ngan BAHRINIAN(btul ker??)...negara yg banjir dulu baru ujan... org2 nyer pon ala2 basah jer kan!!! wakakakak--

--mamat PALESTIN, yg sentiasa sekelumit erti kebebasan dr sebarang perjajahan dan penindasan--

--teka umo dia nih baper??? huhuhuh--

:: ma3rad 3rd day (i) ::

3rd day... dimula kan dgn indonesia... rini aku xg ma3rad trus... aku blik umah sat, coz da janji nk g ngan member2 JUST(jordan univ. sc n tech) lagii pon aku rini satu klas jer pon... kul 930-11oo. blik umah siap sat, then g la ma3rad dlm kul 1130...

da xtau nk pakei aku da tuk rini, coz kt luar tuh ujan ko tau.. kang pakai suit puteh, takut2 kena becak bagai... da la org kt cini bwk keta xberadab... sgt kuang ajar, da tau ader lopak tuh pelan2 kan la keta tuh, nih x. dia leh men speed jer, cam xder org yg lalu kt bahu jalan.. aku stakat nih alhamdulillah xkena agik... tapi yg aku tau da 2 org da member aku kena... zikir panjang derang kena air2 tuh... wakakakakka


pasal baju td, aku last2 pilih la baju yg akan korg tgok kt bawah nih...hehehehhe

jom kite tgok sape yg kena hari nih...


--nih pameran indonesia, ade anglong(btul ke nama mende nih???) ader patung2 yg pakei costum2 jawa...--

--nih pameran TURKEY, da lame da nk plan g turkey nih tau, xtau r biler leh sampei... wahahahaha--

--ala2 murukukt msia la gakz mende nih, xtau sape tiru aper kang... ko amik aku ker, aku amik ko... antara 2, yg fenting mende tu same(stall bahrin)--

--nih kopi yamen, yg da dipecah2kan katenyeh... kalo dia tipu, aku tipu korg gakz la erk.. huhuhu--

--PEACE... haaamek ko!! nih la peace org2 palestin... xleh nk peace hakiki... kt ma3rad pon jadi la... pandai abg nih kan(abg ker??? umo kecik dari aku, muke still bapak tua, har har har)--

Tuesday, March 13, 2007

:: ma3Rad saQafi (ii) ::

nih lak part ii bout ma3rad nih... b4 tuh, nk bgtau ckit aper yg ader dlm ma3rad nih... byk jer mende2 pasal negara2 luar jordan... tapi mostly nyer arab la kan... xder aper sangat kepelbagaian nyer tuh... kalo der pon ckit jer... bendera derang... xkaler hitam ijau merah putih. mmg bukan arab la tuh.. yg beza nyer cume susunan kaler tuh jer. nk besh ckit letak la poligon2 yg macam2 tuh... da jadi bendera!!! tapi unsur 4 kaler tuh tatap ada.. huhuhuh

--biler malaysia, bahrin n syria bersatu jadi la BAHSYMA, kwang3.. leh ganti MAPHILINDO--

-- mamat maroc tadi, dia kuar dari stall jejalan kt stall msia..rupe2nyer nk bgambar ngan aku... kesal...!!--

--kuyu jer mate mamat nih... mat gian agak nyer, wakakakaka--

-- kak FAEZAH, akak brunei... comey nyer dia nih(org kate la kan)--
--yg bercap tuh, mat malu tersipu2... org nk snap gambr stall dia... ngelak cam kena sembur air FRU.Hey!! ko hengat aku nk snap ko jer ker semata!!! perasan... last2 nk gakz aku snap gmbar dia... mmg xmalu--

--oit.. ko tgok muke aku... letey bai. kuhu kilir, da la ngan tempat crowded nk mati, leh semput aku dlm hall nih--