FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Wednesday, March 21, 2007

:: TuDuHan keRas ::

Kenape perlu nk cbuk2 yg aku nih ader ape2 hubungan ngan wan kan. Xcukup key g selama nih mmg aku da terangkan yg dia tuh hanyalah skadar kawan aku sahajor. Aper yg dilontarkan kt aku ader satu kenyataan palsu n tidak benar. Aper salah aku n aper salah wan??? Kitorg mmg da saling mengenali antara satu laen. Itu sahaja n tidak lebey dari itu. Xyah nk bukak citer zaman2 sek dulu. Coz mende2 tuh da b’lalu ngan pantasnya.

Kalo nk dkaitan aper2 pon hubungan antara kitorg berdua mmg xder salahmya, coz kitorg xpenah wat hubungan terlarang. Ini adalah satu tuduhan liar yg boley melibatkan maruah ok!! Kalo aku lebey2 defend diri sendiri pon, still tetap xder yg senang hati kan. Btul x?? ni la yg dinamakan sikap org melayu yg mmg suke tgok air muke bangse sendiri jatuh. Aku pon faham kenapa nk diseret wan dalam kes nih.

Aper yg blaku sepanjang perkenalan kitorg adalah sesuatu yg terkawal. Dan ia xlebey dari itu. Aku ader simpan segale jenis bahan yang berkaitan dgn kluar masuk kitorg g mana2 time aku kt msia dulu. Dan kalo nk bukak galeri sms aku pon, ader agik tersimpan segala aper yg bkaitan. Penuh da memori card aku ngan segala jenis record sms segalanya. Bile, mane aper, ngan sape yg korang xpuas hati tuh leh la rujuk kat sumer2 bahan yg aku mmg simpan as kenangan tuh. Kalo nk resit2 pon boley jugak. Tiket itu ini pon ader. Sila la ambil dan lihat tuk puaskan hati korg.

Aku sendiri pon terkejut, kenapa maseh ader agik yg xpuas hati terhadap hubungan akrab aku ngan wan. Dedulu cbuk kate kepanasan hubungan aku ngan hanif. Balik2 sumer da diam. Kenape!! Da xder modal ker korg2 tuh haaa. Sile la tampil kehadapan kalo btol2 korg tuh ank jantan, dan jugak anak betina. Aku sedia bg maklum balas tuk korg2. xyah nk wat andaian serta tohmahan yg melampau kt aku.

Balik citer wan td. Kenapa tetibe nk serang aku, kenapa xserang dia skali. Kenapa dia xtau paper, n asal aku jer yg korg tuju. Nih mmg sumthing yg xlogik n mengarut. Mane boley nk wat satu dakwaan hanya ngan satu pihak sajor. Nk wat dakwaan itu, dakwaan ini. Buat la kedua-duanya skali. Baru la dapat tau aper sebenarnya yg terjadi.

Satu kenyataan yg nk aku perjelaskan adalah segala aper berkaitan ngan **penajaan** terhadap seseorg yg bernama hazwan itu?? Ader ke aku taja dia. Sampai ader yg nk samekan aku ngan istilah SD, nih aper kes nih???!! Aku pun org taja. Nih kan nk taja org sana-sini. Melampau n sgt2 la melampau!!! Sepatut nya mende nih da xder tau skarg nih. Coz sumer nye da xder, aku kt cni. Wan kat msia. Kalo der contact2 pon hanyala sms n call ajer. Xlebey dari itu.

Da la. Kang cakap bbyk kang wat abis tenaga je nk layan org2 tebiat cam nih. Byk keje agik yg boley aku wat. Nk xm pon yer n uruskan tuk program debat pon yer, baek aku study. Lagi satu, my mum tau segala aper yg berkaitan ngan aku. Silap2 dia pon leh perjelaskan kt korg2 yg hati busuk tuh. Ma. Doakan abg tuk xm nih erk. Kim salam kt yg **berkenaan**, n all da besh tuk ma.

Adios~~

1 comment:

Mr K said...

plu kena tabah...hidup plu penuh dugaan....byk lagi dugaan dlm hidup ni