FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Sunday, March 25, 2007

:: JaMuan ::

Malam td ader makan2 kt Univ. aku, sempena meraikan kelancaran dan kejayaan melaksanakan x-bihiton rituh. Alaaa post yg ader gegamber dak2 arab tuh. Makanya, kerana jamuan ringan itu, aku dpertanggung jawabkan tuk buat ckit kueh n pencuci mulut.

Asal nyer bukan la kena wat kueh n pencuci mulut sebenarnyer. Tapi ntah tetibe lak tukar. Yg laki wat mende2 tuh. Dak2 pompuan wat lauk. E’ieyyy. Geram nyer, baru hengat nk wat lauk ckit2. Bukan aper, tym program tuh, dak pompuan da wat lauk2 itu ini, so skrg nih bia la laki lak kan. Camner pon, mende tuh da lepas. Xpe jer pon.

Aku wat kueh cara n pudding buah berkoko. Ntah camner ntah leh dapat name pudding cam tuh kan. Men2 buat jer asalnyer(raye 2005) tau2 jadi jer. Kisah sebalik pudding yg terhasel tuh pon ader gak. Kenapa ia terhasel, dan siapa yg mule2 betanggung jwab dlm penghaselan kueh nih pon ader criter nyer. Xnk la citer skrg nih. Nennt la erk. Huhuhuhu

Pas semayang jumaat jer, aku g makan sat(aktiviti lazim pas solat jum) then blik trus tuk nk masak2 n prepare paper yg fatut. B4 dat, ruper2nyer perkataan disaster(cam besar jer perkara tuh kan) yg aku cakap tym pagi jum tuh t’realize la plak. Bukan kt aku la, tapi ader sorg member aku nih. Xtau camner leh terjadikan. Da xder rezeki kot. Btw, both of us take it +ve. As manusia biasa, tipu la kalo pape musibah yg berlaku kite xder nk rase pape kan. Bab2 perasaan nih, berat mata memandang, berat agik bahu memikul.

Majlis start kul 8 malam katenyeh. Tapi director bg mase till 730 jer. Coz nk siap2 angkat barang agik. Camner pon, xper la kan. Gunekan la pengalaman lepas2 tuh tuk wat task kali nih. Actually dlm plan aku, kul 230ptg mmg da start tau. Tapi oleh kerana barang2 yg nk dperlukan baru la tym tuh nk dbeli n dicari. Kekdahnyer, start around kul 330 gakz r. da biasa kan gamaknyer dak2 nih, wat keje2 last minit. Kesal aku. Aku xboley nk wat last2 minit nih. Kite byk agik komitmen yg tersusun nih(feeling BOSS ok!!)

Okla, kul 330, 330 la. Yg penting leh wat keje kan. Start dr acara m’slice kan buah2 han, till la masak kastard. Lenguh tangan aku nk asyik gaul jerk natang tuh. Muahahahhha. Ok jer pon, coz da lame xwat pudding kan, trimaz sajor.

Punya verangan** nk wat kueh macam2 nih(bkn aku) tapi org len, sapa xmo cakap la kan. Kite maseh agik jage name nih. Org ader ke jage name kite kan?? Wahahahahha. Tapi aperkan daya, mase yg ader xcukup tuk penuhi harimu(kehendak mu itu) coz suke sgt bg keje n budget last2 minute, kalo x boley jer nk wat 2-3 jenis agik. Ko xtau ker, aku nih kan rajin. Hahahahha. Bg jer aper task pon, aku nih mmg sukeeee sgt wat2 keje nih.

k r da xder pape kot.. cau~~

No comments: