FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Wednesday, March 21, 2007

:: ciaN ko Kan ::

owh... baru teringat biler bukak nota aku, terselit beberape perkara yang nk aku hupdate nih... nih bout mintak2 pendapat la kan... n mintak cadangan gakz sbenarnyer camner nk atasi satu permasalahan yg dialami oleh sorg dua m'member aku kt msia tuh..

(owwwwwwwh, tym susah payah tanggung derita baru ko t'hegeh2 nk carik aku)

xperla, aku nih jenis yg b'perikemanusiaan agik nih... boley aku bg beberapa p'dapat aku ader nih... trimaz or x. terpulang la pada ko kan... ader akai, ader hotak... sendili mau hengat la yer kawan... aku as org yg ko tny kan pendapat, aku bgtau la(share2) aper yg aku ader...

ok, 1st. yg ko nk sangat pegang jawatan tuh nape la... xder makner nyer ngan kedudukan jawatan tuh leh jamin syurga tuk ko **ops. kalo da cam jadinyer dlm organisasi tuh, silap2 makan diri ko jer nnt... bg aku, xyah pon xper laa.

ko wat mende yg org len xnmpak yg ko nih bekerja... tp tetap ader hasel nyer... ala2 ko beromen** ngan makwe ko la, xder org tau yg korang da men, tau2 kembung jer pompuan tuuuuuuuuuuh..matila la cth terlampau dr aku!!!


tuh satu, yg len plak... kalo stakat nk bsyarat2 nk dpt kan jawatan or kedudukan tuh xyah la(cam penah alami jer keadaan nih, har har har) wat buang mase ko, n kurangkan credibiliti ko jer... buang bogheh yo la... bek ko wat hal ko sendiri.lagik besh wooo..

derang mmg cam tuh, konon bagus sgt la kan, nk tentukan org tuh bagus, org nih hebat... org nih pandai, org tuh banggang.xtau la aku nk cakap cam ner... men wayang bukan men agik pandai, depan kite bukan men agik tersipu2 sopan santun indah budi pekerti... blakang kite cam F**K*Y!!!

aku kalo org da cam tuh mmg xder la aku nk respect kan... w'pon ader org len tuh yg terlampau obses sgt ngan natang2 tuh.ko puji la melambung mane pon, ko sanjung la tggi mane pon.aku tetap wat do no jer ngan ayat2 persetanan derang tuh(entry lepas ader coret ckit bout nih, yg mane tuh.. da luper.. carik r erk)

sbenarnyer kan, derang2 tuh da ader komplot n perancang tuk penggantian kedudukan... ko ader, ko xder, tetap jer ko xdapat tempat... baek pon pencalonan!!! awal2 agik derang da ketepikan ko... nih based on aper yg aku tau, n aku penah berada dlm situasi ko nih..takuuuut ker kan derang tuh!!

awal2 lagik da plan cam gituh, cam ginih.. tuh sbb aper yg ader cam2 kerenah derang wat tuh... nk bg ko give up n meluat... konon2 nk putuskan asa ko la tuk xtrus nk join organisasi derang... dia ala2 tau, kalo ko masuk dlm carta tuh, ko akan spoiler kan plan derang... b4 ko spoilerkan plan derang. derang terang2 da tindas ko dari awal..

syarat tuh, terma nih... pakai tuh,pakai nih... sarung tuh sarung... tulis tuh tulis nih... potong tuh, potong nih... amik tuh, amik nih... nih la dia namenyeh kerenah BIROKRASI yang cam FU*D*K... anggap kite nih ancaman bg derang... sedangkan kite xtau pape pon kan??? btul x??

kes nk makan2 sendiri ader gakz nih... dia tau yg ko nih pandai nk men kire2(account)... maklumla org hebat selok belok acct nih kan...dan org luar yg nk undi ko pon tau yg ko nih mmg hebat dlm urusan acct nih.so xder la derang bg ko pegang yg b'kaitan ngan fulus2 nih.takot xcukup makan la gamak nyer.

kalo la ko jd bendahari... urusan masuk keluar mesti la ko tau kan...wpon ketua yg kuarkan... sah2 la melalui ko. btul x??? kalo tempat bendahari nih dpt kt ko(katekan laa) putih mata org2 tuh ko tau!!!


[gaya penuh pengalaman bercerita nih!!!]

politik2 dlm organisasi nih aku da agak masak da. mane2 pon same... xkire la ko kt indo china ker, truly asia ker.. bumi kinanah ker, bumi andalus ker. kutub utara ker, kutub selatan timur barat ker(ader ker kutub timur barat???) same jer.lelagik set2 melayu yg mmg kurang selesa ngan kesenangan org len..blajar tggi mane pon,dengki n khianat dlm hati tetap ader...

xnk org kaco credibiliti dia la kononnyer... maklum la, awk tuh blaja tuh.. amik nih... memasing xnk kalah.. still nk ngaku diva**... so kite yg kt bawah nih... jadi mangse kerakusan n ketamakan yg melampau...

nih xkire agik yg mmg da racun n pancing org atasan(pentadbiran)lagi la puaka n puaki** sangaaaaat!!! nk jadi ank emas la gaya nyer tuh... selalu anta report, kerap beri laporan... discuss sane, meeting sini patjam... aper hasel meeting n perbincangan xnmpak pon.

"mane leh bgtauuuuuuu" as simple as dat!!!!


so last nyer... pikir la sebaek nyer yg ko nih btul2 ker nk join n bertanding tuk kerusi organisasi tu... pape pon, aku tetap meyokong dari blakang...aku tau kelebihan ko tang mane tuk ditonjolkan dalam kepimpinan organisasi.aku penah bsama ko dulu..skit sbyk, aku tau la jugak kan..all da besh tuk ko... study rerajin, jgn nenakal...

adios~~

No comments: