FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Wednesday, July 14, 2010

:: perpisahan pertama ::

Salam semua

“Mendekat ama kmo ngak gampang.

Mjauhi kamo juga ngak pantes.

Kerna kamo istimewa. Ngak da mnusia kayak kmo pernah aq nemuin…”

Adoooi~ ape nih.. aq bknlah siapa di atas dunia nih. hny bersifat sementara malahan bakalan binasa*trus klua slang Indonesia* ahakx.

Payah klo aq da mula slang seberang nih, nnt ade laky g xcaya aq nih org msia. keh keh keh.. lembut lidah la katakan. Smua slang bahasa ensyallah a3la kheir. Ahakx. Cumanye, loghat bahase malayu standard je aq lemah… klo bab bahasa2 tonggang langgang. Kap lam ya nga. Itu mmg aku terer! Heheh. Kap lam ya ngan pon better dari aku. kuikuikuikui

Sblom go more further, aq nk ucapkan selamat kembali buat seorang teman aku. DR Nurhalim yg barusan aja tiba dimalaysia. ( johor- kg halaman). Hilang telah seorang kawan senda gurau. Gelak tawa. Duka lara segala… yg paling aq terasa. Dah xder agi penTERJEMAH bahasa aq.. kt Jordan nih, ade 2 orang je. FAHAM & boleh mentakwil statement & ayat2 aku.. Halim sorang. Mijie sorang. Yang len?!! YANG ADOOOOO! Setahu mereka, hanya menghentam. Meroyan xmemasal… sebab xfaham bahasa!! Hahaha.

Berbalik cerita sal quote seberang tadi… aq nih xtau la nk ckp cmne. Hehe. Coz, aq nih jnis yang degil, susah nk trima orng ( sentuh ati aku ) tuk berkawan mgkin mudah. Tuk ade tempat dlm hati. Tu mmg susah.. hati kering n hati batu la katakan! Jadahnye nk bgi orang masuk n menapak sesuka hati… aku lebih selesa ngan cara aq cmni.. kerna ape?! Kerna doa2kan korunk gakx… thanx. Tuhan da makbulkannye, maka, berpuas hatilah… tuhan maha mengabuli doa2 korunk. Hehe. Amen..

Ape yang berlaku kt diri aq. Ape yang aq alami sekrang nih. semua doa dari orang. I mean, korunk2 semua la… aq lak, merealisasikan ape yg telah termakbul… terang2, depan mata. tuhan bagi ape yg korunk nak sgt tuh. Uhukx!

Then, klo da gitu. Gini. Xya la nk meroyan tetibe… carut seranah segala. Aku camtu la. Camnih la. Walhal. Ko yang beriya doa2kan aku. then dia laky g bersungut. Nampak sgt melawan qada tuhan… qadar doa yang dipanjatkan menyebabkan qadanye hari ini. xkanlah xtau asas keimanan yang 6 tuh?! Atau hanya hebat menghadiri kelas itu ini. sehinggan penuh ILMU AMAL didada. Tapi soal IMAN & IKHLAS xpernah nk diambil kira… huh~

Dlm 4-4 perkara… semua aq kurang. Serta serba kedhaifan. Cuma ade seketul hati tuk aq terus istiqamah, IKHLAS menjalani hari2 hidup sebelum keras n terpejam rapatnya mata aq. Ilmu amal xya cakaplah.. xde pernah nk terlekat kt hati sekeras kerikil nih. iman lak, xtau nk kate cmne. Orang len turun naik. Aku nih, menurun je kot… garis graf yg negative. Tiada unjuran menokok malahan menyusut. Hurmmmmm…

Selingan :-

>> dok kerna tension n tertekan nye semalam, seorang arab telah aku LUDAH. Padan muka! Gituh je nk ajar orang2 yang tidak pernah kenal ape itu erti hormat…

Aku tensi n tertekan. Sebab akan kehilangan seorang kawan ( masa tuh la ). Mcm2 mende bermain kt kepala aq.. . alih2, arab tuh yg merasa. Hahahaha. Kena kaw curse aq.!!!

>> bgi pihak saudara Dr Nurhalim. Sye mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga kepada siapa yang telah byk bersusah payah mengorbankan sedikit masa tuk bersama beliau semalam - hantar ke airport. Hanya yang maha esa sahaja dpt membalasnya… tiada perkataan yng mampu digambarkan. Melainkan, friendship forever…

Keyh… sekian..

Aq bowink2 nih…

No comments: