FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Wednesday, April 07, 2010

:: Raja Lane Irbid ::

Salam semua

Yeah!!! Alhamdulillah. Sekali lagi. Aku masih boleh mengekalkan reputasi & penguasaan di LANE tenpin boling. KAW MAMPU!!! Wakakaka. Semalam aku & beberapa orang teman melayan boling di AMMAN. Ini adalah kali ke-2 dalam masa 5hari aku memboling. Melepas rindu dendam sangap gersang dengan memberi hayunan di lane. Huh~. Brapa lama xmain ( boling ) ade la dlm 4 bulan xmain. Boleh gila aku cam ni. ( factor geografi yg membuat aku ‘terseksa’ sebegini ) wuarghhhhhhhhh~~

Apalah nak jadi ngan Negara yang konon2nya dikatakan MAJU, tapi YANG ADO!!!*ops!! tak ley lebih2. Nanti ISA aku kat cnie. erm…. ISA pon xpe je. Coz aku berbicara soal kebenaran… tempat yang facilities & kemudahan yang tidak berapa nak elok compare to negara2 yang BETUL2 MAJU… pening kepala dik non!!! Dok nak mengIYERkan Negara yang dikatakan punyai keretapi terPANTAS dunia!!! Tak ke ko pitam bile dgr statement berani mati camni!!! Walaaaaaupooooon! Sebenarnye… NOPE KOMEN~



Well, bila da dgaq statement2 verani mampus yang tak sedar2 diri ni ( mungkin yg cakap dulu tuh dia tgh hi8 kot ) baru amik kokain ke, kenabis or wut. I dun know!!! Kawan2 yang baik persis angel ( yg xder kepak ) menasihatkan aku.

“…zeem, awk xley nak jugde orang cnie camtuh ( xmaju or –ve ) yg cakp tuh hnye segelintiaq. Hangpa xbuleh la kata yg depa ni teruk…”

Ok.. faham!!! Ituh hanya segelintir.. cukup!! Xyah kaw nak sekolahkan aku… n camne lak kalo orang luaq dok puji Negara kita sebagai Negara ISLAM yang maju & pesat membangun dri pelbagai aspek. Then awk lak dengan yakin & percaya nye menafikan puji itu.!!! How??! Sapa maw naik stage menjawab??

Kita ni dari Negara yang sememangnya diakui kemajuan nye. duduk & hidup di tempat yang baru nk kenal apa itu perkataan MAJU. Xbrapa salah jika kita persoalkan mereka dari beberapa aspek dalam bidang kemajuan. . Tau2 lak diutuskan kemari. Bukanlah satu kedosaan tuk mengkritik sebagai langkah membuka mata2 diorg. Xbanyak pon sedikit… kongsi pendapat & pandangan. Mengajak mereka menerokai dunia. Masuk neraka ke camtuh??! Dibenam 70 hasta kebumi ke masa mati nanti??! I dun think so… ISLAM agama yang membawa kepada kemajuan…

Lain la pulak, yang da maju nih ( not at all ). Tapi cepat2 menafikan!!! Kau da ada nikmat yang tuhan berikan ( di Negara asal ). Orang luaq duk kata kita hebat. Pemimpin baguih bagai. Tapi kaw yang diTAJA organisator2 pemimpin nih, menidakkan mereka. Camne lak??! Aku malas nk komen!!! Seterangnya aku kata, ini bukan hanya khas & exclusive tuk 2 penaja terbesar & utama.. tapi semua2 yang diTAJA pembelajarannya. ISLAM tu xngajar syukur ker??! Atau islam itu bersikap tidak mahu kemajuan??! Hanya mengamalkan ortodoksi??! Fikirkanlah~



Berbalik soal lepas sangap boling tadi!!! target aku lau dalam men boling nih. maintain average 170 & above. Alhamdulillah, reputasi & standard yang aku letakan ( pada diri sendiri ) mampu aku kekalkan… orang len xtau la pulak kan. berapa standard tuk diri diorng… standard aku mmg gituh!!! Xmain la dengan point2 yang less than dat.. not my classsssss~ dat was many years ago.. zaman tok kadok. Boleh la dlm sekitart 100-130 shaja!! Now!! UP to 200. Wakakaka.*matila angkuh!!* 2 Games, 1st 194. 2nd 170 – average 184.

Atas factor keselamatan, nama2 selain top 2. Kita MAJHULkan. Ini juga demi menjaga kemaluan ( konon2nye ). N orang kate, xbaik tunjuk & pamerkan keaiban orang. aku pon jenis yang tahu akan situasi masing2. So, xdelah aku menyatakan nama2 mereka diBLOG ini. coz ade jenis orang xsuke nama or pic diorg masuk dalam blog LAHANAT nih. it’s ok… katenya, mereka hanya boleh diuar2kan nama & pic dalam blog2 yang umpama wali & malaykat sahaja. Yerlaaaaaa, orang baik kan!! manelah nk mencemar jejak & tangan dengan mende2 kotor nih… patjam nak yang suci, kudus & bersih je.. diorang kan MAKSUM. Tiada kekotoran, jasmani & rohani.. serba serbi terpelihara.~

Wallaua3lam..

Nota :

## Der org kate : “… alaaa. Si polan xde. Ko boleh la titik aku…” ok fine~ ajak la si POLAN kamo tu. kite sedia nk bagi cabaran. One more thing yg u kena realize. Kalo si polan ade pon. Dia tetap main tuk diri dia. Not for u… wakakakak :-p

## Stakat main 2 games baru ni. Lom digasak men 6-10 games. mau mencanak2 kena titik. wakakakka

## Bowink la main ngan set2 yang xde fight nih. cam aku menganiaya lak… sian sgt!! SEDEY!!!

No comments: