FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Sunday, April 04, 2010

:: tahniah ::

Salam semua

Laporan post yg pertama dalam bulan april.. hehe. Busy & sbuk ckit ( menyebok pon iyer gak! ). Biasa lah aku kan, suka nyibok2 nih. kalo xnyebok tuh, bukan aku la… heheh.. yes bedah!!! Aku jnis yg sedar akan siapa diriku ini. baik dari yang xsedar2 diri*ops!

Sempena ngan bulan sukan ini. eh silap, bulan menjaga kesehatan & kebajikan Gigi. Aku menyeru semua kawan2 tuk menjaga pinjaman yg tuhan berikan pada kita. orang ade gigi, kita pon nak ade gigi. Setiap bertreatment bagai! Kelaaaaaaaaaaaaaaaaaass sgt!! Treatment je la gamaknya. Aspek lain xjaga. Adooooi, boleh mati doctor gigi lau ader ghamai manusia cenggini… scaling berpuluh2 kali. Gosok gigi xmo, pemakanan xusah cakap! Main balun je… xde cakap sesapa. Wakakaka..* baik nye ngampu kan! *

Well, itu kesah Gigi & penjagaan nye. Nak mati xjaga gigi. Awk tuh da BESFREN *matila buat statement sendiri* ngan doctor Gigi terkenal irbid. Mau nye kena sergah & seranah kalo xjaga gigi. Nak rase terchampak or terpelanting kalo xmoh dgr nasehat & cakap dia, kaw try2 lah xya jage gigi. Huhuh

Enaff on dat, berbalik bulan sukan lak… bila april ( lagu dr fazli ). Penuh la calendar dak2 cnie ( Jordan umumnye, irbid khasnya ) ngan axtvti sukan & riadah… baik peringkat zon mahupon seantero Jordan. Ececcee. Nama nak gempak je kan!!! seantero katenye!! Walaaaaaupon~

Sebelum itu, aku nak ucapkan tahniah buat adinda aku tersayang, nurfatini atiqah md nadzri. Ats kejayaan beliau mendapat tempat kedua ( pingat perak ) dalam acara sukan fav dia, volleyball peringkat negeri Selangor. Tumpas ngan sekolah dari daerah klang ( sek batu belah ) diperingkat akhir. Aku secara peribadi xde masalah ngan itu semua. Sebab dalam peringkat saringan. Mmg dia & rakan2 nye menang kesemuanya.

Takut jugak dia ek… mean, before dia pergi bertanding. Aku warning dia,

“…kalo setakat nak main sukan sekadar suka suki, bukan atas keyakinan & bakat.. baik tini xyah buang masa ngan ikut latihan itu latihan ini… buat sumthing, biar all out. Camne MAMA ajar anak2 dia… nak main2 xya.. baik dok diam2…”

“…kali nih, tini xmenang @ xbawak balik ape2 pingat… jgn harap abg nak bagi or layan ape2 yg tini mintak…”

“…solat jgn tinggal, banyakkan usaha & latihan… dengar cakap cikgu. Buat kerjasama ngan kawan2…”

“…belajar serve atas, sebab tangan tini kuat… jangan jadi cam dak2 pompuan lain. lembik!! Serve pon lemah…”


hahaha. Part nih best!! Adik beradik aku. baik yang jantan, baik yang betina smua tangan kuat…

ulang siaran kata MAMA aku dulu

“…anak2 den ni, baik yang jantan baik yg betino. Tangan masing2 kuwek.. kogheh. Kalo ngughut ghaso eiy cam nak bunuh oghang…”

“…nih tangan jantan ke tangan pompuan ni??!...” soal allahyarhamah mama kt adik pompuan aku. wahahahha.. buat kerja kasar, keras & ganas…

Kitorg jenis yang kasar… tuh baru tangan yang buat kerja. Belum criter soal lidah @ kata2. Nope komen!!!

--Selingan memori—

Alhamdulillah. Dengar cakap gak budak kecik nih… dan hasilnye not bad. Its too gud for her. Pingat perak tuh… serve atas, bukan serve bawah… kaw mampu??!! Yang da tua, tetek besar pon serve bawah. Lembik!!! Lemah!!! Dan pasif!!! Nih adik aku yang kecik, 12 thun. Ley serve atas. Malu la weyh!! ( khas tuk wanita2 ) lelagik jnis yang xreti nak beriadah, & hnya tahu beribadah. Dun say aku xreti jaga kata2… pasnih ade sumthin realistic yg perlu korunk ( wanita ) realize… lapangkan dada, buka minda anda.. bersedia…

To Encourage sumbody or sum1 bukanlah cukup skadar memberi kata2 berlapik bermadah puisi bersulam manja. Tapi. Galakan tuk memberi kesedaran, ia perlu pada sesuatu yang kita classify kan sebagai kekasaran + suntikan perkara negative. Tuk seseorang itu bangkit menentang @ menafikan perkara negative yang dia terima.

Dari kekasaran, akan ade nye keagresifan… itulah ape yang aku ade slama ini untuk trus berjalan & bergerak. Aku & adik beradik ( family ) jarang & susah tuk dpt kelembutan to reach sumthing. Coz we are knows to get what we aims perlukan usaha & juhud… :: dari kamar tarbiyah usrah ku ::


--pic recycle... ni je la logo super yg smart. yg lain tu.. YANG ADO!!!!--

Pasnih, tiba masa aku lak tuk meneruskan cabaran. Usaha memenangi acara yang aku sertai. Volleyball ( SUPER10 & KARISMA D’Mafraq) dan balapan, 4x400m ( SUPER10).

FRED!!! Perlu diingat! Kite Berjaya bukan kerna kita seorang. Tapi kerana keserasian & dorongan dari kawan2… ensyallah, aku akan buat yang terbaik tuk kawan2 demi mengejar harapan & menggapai impian… jika kita bagi yang terbaik kat orang. Orang pun xkan lokek nak bagi ape yg dia ada kt kita… aku percaya, aku & ahli2 RUMAH biru. Boleh dapat ape yg ditarget. Ensyallah~

Sebagai permulaan. Aku menyasarkan 4 pingat emas tuk skuad rumah biru ( siswa ). Rasanya cukup ngan 4 emas, kita boleh jadi juara keseluruhan. Dari acara balapan & padang 2, dari acara dewan & gelanggan 2… ini adalah ape yang aku lihat diatas kertas…

Bak kate orang, apa2 jua boleh berlaku diatas arena…baik yang terbaik mahupon yang terbalik.. yang penting, ape yang perlu diimani adalah. Jika kita betul2 berusaha. Nescaya tuhan xkedekut tuk beri apa yang setimpal ngan usaha kita… ini ajak turun beriadah petang2 pon idak. Bila name xmasuk list. Ada hati nak claim itu. Nak tuntut ini. gile ke??! Silalah jadi manusia yang waras & terbuka fikirannya…

No comments: