FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Saturday, April 10, 2010

:: backfeet SUPER ::

Salam semua

Super 2010. Superb kah??

Bertemakan kualiti sukan membentuk aspirasi… kita telah melalui hari semalam dengan begitu Berjaya sekali. Persoalan, BERJAYAkah? Atau sekali ini sahajakah yang Berjaya?! Atau Berjaya hanya sekali?! Ahakx. Byk lak songeh aku kan! xpe… selaku pengkritik tetap IRBID. Katenye!!! Aku cubalah nk bagi sedikit pandangan & kata2. Siap ade yang request lagi kaw!! Curlaaaaaaaaast sgt!!! Wahahaha… nih sengaja mau jolok2 aku kuarkan statement kan?! xpe2. Aku faham… budak2 cnie mmg suka bila dengar aku ‘bersabda’.*ops!! nabi sgt!!

Pertama2 kali nye. Aku nak ucapkan tahniah la kt smua yang terlibat dalam merealisasikan SUPER nih. dari AJK pelaksana, hinggalah ke orang perseorangan sanggup & gigih membantu. Korang adalah yang terSUPER & hebat dalam komuniti PERMAI. Dan sebagai imbal balik, aku juga mahu mengucapkan jutaan terima kasih kepada yang mmg langsung tidak memberi sebarang ‘tangan’ dlm melaksanakan SUPER kali ini. terima kasih kerna anda telah membuka peluang untuk orang lain bersukan & beriadah. Aku menghargai pengorbanan korang itu. Kalo yang set2 ini ada, sah2 la yang menang semalam itu xdapat pingat. Betul x??! makanya, tepukan gemuruh untuk diri sendiri…

Menjadi mereka yang berkecuali dalam aktiviti keramaian, adalah satu nikmat & anugerah yang sangat indah. Untuk diri sendiri & orang lain jugak… 1st, xyah la AJK nak hebohkan anda. Budget SAVE!! -ketidakberadaan-. 2nd, mmg da tau, xyah terhegeh2 mau tunggu or menanti kehadiran. Baik lagi mereka ini dari mereka yang join… tapi menyusahkan orang, terhempap2. Terkial2. Aku bicara soal reality… I’m not going to condemn or blame yang MMG from beginning xjoin… malah aku lbih suka ngan mereka, coz dat’s their attitude. Xde masalah on dat..

Yang menjadi persoalannye, apabila ADA orangnye, tapi tiba2 GHAIB pulak… siapa mau jawab??! Sendiri mau ingat la kawan…

Dalam aspek lain, dorongan & sokongan dari kawan sepasukan mesti la kuat. Jangan ibarat enau dalam belukar, melepaskan pucuk masing2… orang da berkorban banyak mende untuk anda. Hargailah ia sebaiknya… ini idak!!! Membantutkan, malah meruntuhkan moral… ape nih??!! ada akai ke xda?! Respek & responlah pengorbanan yang kawan2 anda berikan, xbanyak pon mereka mintak. Melainkan kerjasama & komitmen…

Sebagai ‘buruh’ bawahan… xde pangkat mahupun kedudukan… aku enjoy ngan kerja aku. membantu sekadar mampu. Aku sendiri yang apply secara volunteer tuk jadi kuli pada SUPER kali ini… xkan la korunk xtau. Aku kan jenis yang kuat INTERFRAME. Mau cari publicity & popular katenye… btul x mista S??!*ops!! lain lah orang lain. humble taraf nabi… buat kerja senyap2… xCAGLA xmenCAPUB… well itulah aku.. mmg aku nak orang pandang aku pon. KAW MAMPU berani cam aku??! ahakx. Haruzlaaa kau xmampu kan! coz kau tuh tawaduk..*ops!!!

Ok. Settle sal mukaddimah. Ready tuk dengar aku mengomel & menceceh… lets go!!! AMARAN!!! : kenyataan2 yang aku berikan ini adalah dari diri aku… hanya satu ku pinta, agak2 xley nak terima gaya bahasa cenggini. Baik kau berenti & blah jer dari post ini. mungkin ada post lain yang lebih selesa & baik tuk kau suatu hari nanti… ngerti kamo??! Maka, bersedialaaaaaaaah~ jeng… jeng… jeng…

Statement pertama

Korang tahu tak… berapa pening & serabutnya mencari sponsor tuk SUPER nih?! kehulu kehilir lah mengemis sumbangan… aku mau bertanya, berapa orang yang sedar akan hakikat nih?! berapa kerat pulak yang amik peduli?! Dikira2 ngan jari tangan sepuluh. Masih banyak yg berbaki…

Rekod semasa & reality yang ada, kita punyai ramai pelajar yang datang dari latar belakang keluarga yang ternama & berada… sayangnya, xde langsung yang tampil untuk bertanya

“… ada ape2 yang boleh aku tolong tuk korunk selesaikan prob kewangan korunk…”

Bukan awak tak tahu ( yang boleh menolong ). Kita sekarang punyai kemelut kewangan. Peruntukan tidak mencukupi. Adakah menjadi dosa besar jika kita menurunkan keprihatinan kita tuk membantu kawan2 kite??!

Owh… aku terlupa… anak2 orang berada nih, manalah mau ikut program2 yang dianjurkan orang kebanyakan. Memberi tangan, boleh menanahkan & mengotorkan.

Statement kedua

Geram & xpuas hati ngan set2 feeling peragawan peragawati… feeling dok berjalan atas runway Victoria secret… orang masa dah la OVERrun. Dia ley agi.

“… eh. Kau la. Kau la.. aku malu r. segan r…”

Malu segan ABAH kau!!! Faham x. yang kita da lari dari tentative…. Consider la orang lain jugak… nak menunggu satu hal… ala2 mak2 pak2 datin datuk segala… VVVVVVVVIP la katakan, kalo xde dia memang xboleeeeeeeeeeeeeeeeyy berjalan majlis… haih~…

Bila MULUT PUAKA ini berbicara. Mulalah kata xreti jaga pertuturan bagai. Kau tuh, intelek sangat ke nk uruskan masa??!! Kamon laaaaa… masa tuk berubah… bukan nanti masa muhasabah, alih2 isu masa yang diperdebatkan… xde isu lain ke… bowink weyh!!! Leteyh aku camni… bile nk ontime. Ontime la, bila nk onair, onair la… *ops!!! terfeeling lebih pulek!! Wakakaka…

Satu perkara yang sangat menarik minat aku semalam… bila aku open jer mulut say

“…cepat boleh tak!!! jangan nk catwalk depan tuh… ini bukan runway erk…”

Seiring sekata, seirama senada. Berpalinglah kepala2 mereka secara berjemaah kearah aku… konon2 nya xpuas ati la bila aku cakap camtuh… so, kaw nk aku cakap camne lagi?! Masa nk da lewat. Maghrib lagi. Sejuk xyah cakap… orang menggigil tahan sejuk. Awak boleh lagi terliuk-liuk, terlenggok2…

Nih hari sukan la beb!!! Buat lah cara & attitude hari sukan… aktiv. Agresif. & bertenaga. Jangan bagi alasan pakaian menghalang bergerak pantas & laju… pakaian itu awak yang pilih, awk yang pakai… otak ade, akai pon elok… gunalah…

Let say kate jubah sekali pon… xde alasan laaa… jubah kan ader butang… dari atas sampi bawah… yang dok beriya nak butang from top to bottom tuh buat aku.. unbuttonkanlah yang bawah2 tuh. Bagi ruang lebih tuk kaki melangkah… xyah citer sal hokum ngan aku kat cnie… xpuas hati meh kite having talk bout it. Aku suka bercambahan ilmu & diskusi…

Patutnye, perempuanlah yang berjalan laju & pantas… bukan terliuk2. Terlenggang2… tuh sbb kalo kena ragut ke, rogol ke, Cabul ke, raba ke… MEMANG deserve!!! Sorry to say… serve ur ri8… lembik je. Tak bermaya. Orang pon senang mau amik peluang. Da awk yang buka peluang. Then nak salah kan siapa??! Masih nak tuding jari kat orang lain??! Aku mahukan wanita2 yang proAKTIF… begitu juga agama kita… kalo lemah, lembik… camne nak sambung warisan perjuangan, aisyah, khadijah & hafsah?!!

Yer!!! Kata2 ini tidak sesuai tuk perempuan, coz ia terlalu menghina & mengeji… tapi aku tetap mengatakannye!!! Kerna aku sedang berkata kt mereka yang kuat & tough. Bukan set2 yang pink hatinya, rapuh jiwanya… cakap ckit da melenting melentik. Payah la… xde kekuatan!!! Lemah!! Pasif!! & loser!!!

Statement 3

Aku terima kekalahan rumah biru secara keseluruhan sebagai kekalahan yang bermaruah… no 2 pon jadilah… ahahahaha… tapi aku tak boleh nak menerima kekalahan tang acara TARIK TALI… less than 10 seconds, Kecundang begitu sahaja. Haih! Wut da LEMBIK team is dis?!!! Satu2 nye acara yang tidak ada pingat dan tidak menyumbang sebarang mata langsung!!! Eiyyyyyyy.. geram jer!!! siyes. Xley terima dow… ahahah

yang masuk, badan punyalah bagak2… siap seorang nye berat badan mewakili 2 kali berat aku lagi*ops!!! tapi energy??! YANG ADOOOOO!!! Berat & lemak je laaa yang LEYBEEEEEEEY pon…*ops!! skali lagi… tidak.. tidak.. tidak.. aku tidak boleh trima kekalahan yang begitu mudah sekali…

tertewasnya kami bukan kerana kami tak hebat. Tapi rezeki tidak menyebelahi… satu yang paling aku bangga.. kehadiran ahli rumah biru adalah sekali ganti dari rumah sukan lain… paling sedey aku tengok, belah wanita… kehadiran yang sangat2 memalukan!!! ( ape yg aku tgok kt padang ).. Aku xpeduli ape jua alasan yang diberikan… balik terus ke, nak rehat ke. Ape ke… orang tggu punya la lama… dia senang2 je buat perangai ek.. amboiiiiii~ sikap RATU sangat…

sekian dari aku… AJK nak kan feedback kan??! nih lah antara yang boleh aku bagi… hehe… congratz AJK pelaksana. Korunk hebat. Korang bagus.. dalam keadaan krisis. Korang TETAP mampu buat SUPER… tahun depan SUPER akan jadi SUPERB!!!

Pasnih, kita focus kat KARISMA pulak… ensyallah..~

Congratz RUMAH PUTEH… korunk memang bersih, suci & kudus. Tuh sebab memang tuh…. :: wink ::

No comments: