FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Monday, April 12, 2010

:: monolog aku ::

Salam semua

Mengenali seseorang sangat mudah. Memahami seseorang boleh jadi payah. Nak mendalami seseorang pulak memerlukan cara & wasilah… bukan main redah. Kerna ia akan bawa susah. Jika tidak gaya & kekdah… huhuh

Kawan2… aku mau bawak korunk semua yang masih tidak mengenali aku. tuk menjadikan korunk itu mudah tuk tahu siapa aku. aku xsuke orang mengungkapkan yang aku ni jenis yang SUSAH nak didampingi, susah tuk didekati. Itu smua tohmahan palsu, bohong & nista. Aku tidak ada apa2 halangan tuk membiarkan orang damping aku. malah, aku lebih selesa & gembira bila aku ramai yang senang tuk masuk ngan aku…

Bagi memudahkan pemahaman… siapa aku!!! aku adalah orang yang tidak ada AKIDAH diskrimasi. Aku suka ‘mencemar duli’. Aku tolak tepi soal keluarga & keturunan. Aku mau semua orang adalah sama… Aku jauh menyimpang dari comfort zone area. Aku open. Aku hebat dalam PR… ahahaha. Lantaklah nk kata aku angkat bakul so wut eva… da itu mmg aku… kita tahu kemampuan diri kita. so, kita cakap, biar orang tahu.

Begitu juga persekitaran aku. aku dididik dengan pelbagai cara. Tarbiyah yang membesarkan aku, tarbiyah yang mendewasakan aku… aku yakin & percaya, kebanyakan antara kita di sini ( warga irbid ) tidak punyai nilai EXTRA apa yang aku ada… tuhan sengaja bagi lebih kat aku. dan aku realize perkara itu.

Konsep & percaturannya mudah. Allah taala tidak mendatangkan sesuatu bala & ujian melainkan mahu menguji keimanan seseorang. Whether, dia terus beristiqamah. Mahupon tersungkur di tengah mehnah. Kiranya aku ni beriman. Dat’s why allah taala menguji aku… ade point aku tuk bangga diri. Kerna ini adalah hakikat yang perlu diketahui… yang masih ‘selamat’, masih ada masa tuk terus bersedia. Dan mungkin boleh dikatakan, awak tuh. Imannya ngak berapa bagus jika diperbandingkan ama saya. Gampang bukan perbandingan kayak gituk… huhuh

Dalam satu ritual harian, aku diberi ‘sumthing’ valuable. Aku dapat talk. Aku dapat communicate. Aku dapat mendengar. Nasehat2 yang bermakna. Thanx GOD. Engkau yang maha membuka rahsia. Engkau jua yang maha memberi nikmat. Engkau tahu apa yang ada dilangit, apa yang tersirat di bumi. Kunci keghaiban telah KAU berikan tuk aku merasa. Walaupon sementara tidak lama ia cukup menggembirakan..

Kawan2… aku ada keyakinan. Dat’s y aku berani berkata. Aku lelaki, aku tidak gentar dengan apa yang aku lakukan. Yang menjadikan aku LEMBIK & lemah. Bila aku gagal tuk mencuba sumthing baru… biarlah perkara yang aku lakukan tuh salah dimata manusia. ( lari dari keADATan biasanya ). Aku tetap melakukannya, coz aku bukan jnis yang tipikal & BACUL tuk mencuba. Jika yang diperlakukan itu salah. Next time aku da tak lakukan. Jika ia dikatakan as berdosa. Aku percaya ARRAHMAN & ARRAHIM ada tuk membantu hambaNYA yang tersasar…

Sekian.. skadar meluahkan perasaan..

1 comment:

Anonymous said...

salam..dh lme aku xdgr ko ckp@ tlis cm tu..aku ske diri ko yg sbnr..& aku dpt knl diri ko yg sbnr..& bleh tak klu aku ktekan,ko jge adlh slh seorg inspirasi hdup& mtivator aku yg kedua bst aku prnh jmpe..wlupun kt alam internet..ko wt aku btul2 ade smgt bru& tbh tuk hdpi dugaan hdup..thnks bro....