FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Sunday, January 31, 2010

:: kesah rambut ::

Salam semua

Huh! Xboleh tidow la pulak tym2 orang nyenyak tidoq. Adooooi~ insomnia la aku ni… nak buat ape pon serba xkena. Guling ke kanan, golek ke kiri. Ade je yang tak keruan. Tak ingat tuhan kot. Banyak ingatkan makhluk dari pencipta. MUNGKIN. Ia boleh jadi. Ahakx. Tuh yang kekadang terbawak2 dalam tidoq ( kalo tidoq laa ) kalo tidak. Apa semua xdapat. Yang dapat letih badan, kepala penin. Huhuh

Nih, dok xtaw nak buat apa. Aku sesaja browse hairstyles. Hehe. Kot2 ada pesyen ghambut yang aq berkenan.. berkenan ja laaaa, nak buat & pekena kat kepala sendiri tuh soal lain. xsalah nak meminati pesyen dan gaya. Asal masih berada dalam ruang lingkup yang sesuai.



New hairstyle… once upon time dulu laa. Ni rambut aku tahun 2007. Buat masa malam merdeka. Kt Sg Wang, saloon kimarie… Tapi pic nih snap kt amman, selepas aku balik dri chooti yang panjang di Malaysia..

Aku hat dok cakap nih, camlah aku dok beriya sangat dlam ruang lingkup bagai. Kekadang ( selalu pon ) tersasaq. Ahakx… biasalah, mau mencoba sumthing yang baru. Orang xpenah buat, kita buat. Orang dok xpernah terpikiaq, kita pikiaq. Barulah namanya variasi. Xdalah BORIA ja.. rimaslah. Set2 sama ragam & gaya nih.. cam xda menda lain pulak dah… dunia nih luas, selagi ade peluang & kesempatan. Kita perguna sebaik mungkin. Heheh.



Style rambut emo pun orait gaks. Tapi itulaaaah.. syg r nak potong rambut skrg. Wuarghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh~~

Apa orang maw kata, kita tolak tepi as panduan sampingan ja. Yang betul2 ada value, kita amik guna pakai. Yang hat dok nak semberono marah & emo mcm dia ja yang betul. Kita persetankan. Memang xsalah pon nak kata dia SETAN. Sebab nya, MARAH itu dari setan. Setan itu dari mana? Dari penciptaan unsuq api. Masih xjelas lagi?! So, nak marah2 nih, bukan cara aku. dan seb baik aku nih bukan jnis yang marah2. Dulu ya la kot, skarang. Hat da berusia nih. kena buang smua tuh. More to pemikiran yang relevan & rasional… darah da hilang panasnya, tinggal yang suam2 ja. Wakakaka.



kalo aq dapat simpan camnih. Adooooi! Best nye.. keep in darkbrown or black. Huhuh. Kalah rambut yassin & eddrie hashim, tunggu la sikit masa lagi. Hehe.

Balik pasai browse style rambut. 1st, aku memang suka tang stylo2 rambut panjang. Itu pasti!!! Pendek aq xberapa nak selesa. Aku xheran & peduli ngan ape orang nak kate. Aku selesa ngan cara aq. Itu da boleh & cukup tuk aku teruskan routine harian.


Nak wat highlight agy sekali r.. tuh pon kalo aq potong rambut. Hehe. Tiger stripe. Lightblonde ( 6-8 jalur ). Tapi masalahnye, kat cnie xde saloon yang bagus. MMG XDER PON. Nama je kedai gunting rambut, tapi konsep & tema… ala2 versi kedai runcit. Cuma spesialiti dia, gunting ghambut jer. siooooot r.. tuh sebab aku xpenah nak bagi orang cnie ( arab ) cut ma hair. Stakat wash & blow itu ade.. tuh pon kat amman. TONY & GUYz katenye. Tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.. ADO!!

Sekian. Wallahua3alam…

No comments: