FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Saturday, December 19, 2009

:: gilooooooooooooor ::

Salam semua

Sekarang nih, mengepost adalah bukan suatu yang mudah. Banyak nye laaaa kerja… arghhhhh!! Disamping tekanan2 jiwa yang makin membuat aku cenderung kearah punyai sakit mental & jiwa. A.k.a GILA!!! Nih bukan main2 nih… sebelum orang title kan aku ngan GILER. Baik aku menyedarkan diri aku ini, sebagai pre-GILOR!! Kaw mampu buat camtuh??! Dah la sememangnye giler. Tapi xmoh ngaku!!! Hanj*ng jer perangai!!! Ahaha. Sapa xtau!!!

Bagi mengurangi perbuatan @ aktiviti giler aku nih. kaw tahu ape aku buat?! Aku banyakkan tidoooooow. Hahahaha. Kalo sebelum nih, mmg payah naw aku nih tido. Yang tidonya hanya berpuratakan 3jam sehari kini aku tidow purata 6-7jam sehari. Satu perubahan yang drastic bagi aku!!! Nampak sngt aku giler!!! Wakakaka. Mengunjur sekali ganda waktu tiduran aku. J

Siyes!!! Dulu beriya aku mintax tips kat orang itu ini bagai. Camne nk dptkan tidor yang normal. Tapi xder satu pun yang menjadi, bila aku try laksanakan. Makin susah nk tidow adalah. Well, mmg kenalah ngan aku… tempoh tidow yang tidak normal adalah untuk orang yang TAK NORMAL cam aku!!! hahaha. Itu namanya, baru kena buku ngan ruas. Hanya jauhari mengenal manikam. Hanya letchumi mengenal phutumaniam.*ops!!! karam singh walia melaporkan!!!

Satu teknik nak dpatkan mood tidor yang aku amalkan dari kecik hingga da besaw PANJANG nih. adalah kekdah MEMBACA… ingat lagi x kempen kerajaan amalkan budaya membaca??! Apa lirik pertama lagu tema dia?!

“…awal suruhan ialah membaca…”

Da memang aku nih jenis yang dengar kata kan!!! da disuruh... nama pun satu arahan @ perintah… Aku ikut je laaa… xde banyak songeh nk Tanya kenapa la. Itu la ini laaa. Yang dok banyak cengkadak persoalkan itu ini kenapa??! Kaw giler!!! Hahahaa. Dari kecil aku da ikut suruhan murni ini. Kah kah kah kah. Dari mana sumbernya??! Sah2lah dari 2 khazanah alam terbesar. Quran & sunnah syariifah… islamix sangat kan!!! klaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaasss!! Tak tersasar sgt kaw kan!!!!

Terlalu banyak wahana bacaan tika ini. Dari hardcopy hinggalah softcopy. Buku mahupon dari sumber maya, internet sebagainya…xder alasan da sekarang nih bila Tanya sikit pasal informasi. Respon TAK TAHU?!! Atleast ade sekelumit maklumat. Jangan xde langsung… biar digelar kurang pengetahuan. Tapi bukan seseorang yang KOSONG!!! Kalau da nama pun kosong, JAHIL LAH! Bodoh laa. Dungu laa.. semua nih orang akan melenting bila orang lain lempar kat kita… dan kita lupa, bahawasanya, kita sendiri yang ‘merayu2’ supaya title itu dipalitkan kat kita… xguna naik angik segala. Jika benar diri sendiri sebegitu yang diperkatakan. Huhu

Pok amai amai; Belalang kupu kupu

Bacalah sampai pandai; Buku buku pelbagai ilmu

Ps : xtau lah betul ke idak pantun nih… aku tulih sebab penah dengar… aku bukan pandai naw dalam pantun2 nih. aku basic bukan from malay school. Or sek kebangsaan as kebanyakan korunk. Aku special case. Ahakz!!! Apetah lagi laaaaaa kalo kata aku nih basic dri sek PONDOK. Mmg jauh panggang dari api lah. Xdapek doh camtuh gayo eiy!!! Hahahaha.

Dulu kecik2, manalah ade peluang belaja pantun berkerat2 nih. 2 kerat la, 8 kerat lah. 16 kerat lah… TAK ADERRRRRR!! Percaya lah. Yang aku belajar adalah.成语, 各元 . sastera2 melayu nih YANG ADO!!!

2 comments:

++***hana zaty**++ said...

adehhhhh

hebat ntry ni..
siap de pnton 2 kerat

ngeeee

jgn lo gilo2 kamooo!~~

pegi membe pegi,,,,ngeee

fred said...

hahaha//
barulah kamo dtg cnie..
xde ape pon yg hebat2... biase2 je. ahak