FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Monday, July 06, 2009

:: FreD @ TGi Amman ::

salam semua

cerita kelmarin.. hari sabtu.. ehekz!!! Akhirnya aku dapt gakz merasa makan TGi Friday… sebulan lebih weyh xmerasa makan kat TGi… Alhamdulillah… konon2nya b4 aku balik msia nih. kali terakhir aku makan kt situ.. so nanti xde la front page segela haram jadah nyer cerita paper. Tajuk ‘ kempunan makan kat TGi’ … orang2 melayu kita nih kan felik2 bin ajaib ckit… time da mati itulah macam2 versi cerita ada. Yang kempunan la, yang terkilan lah, yang itu yang ini… tengok harian Metro jer sudeh… ahakz!!! Marketing2 strategy jer semua tuh. Nama pon METRO kan… metrrrrrrrrrrrrrroooo sgt!!!*ops!!!


well… kali nih nyer makan xdela bagai nk rak… lite2 jer. coz makan 2 orang.. 1st tym nih makan TGi 2 orang( kat sini)… korunk caya x 1st tym makan TGi 2 orang sajork??! huahahahaha. Lantak kaw nk caya atau idak. Aku da try sejujurnya mengatakan sumthing yang benar. Ahakz!!! Ingat, bersangsi2an itu boleh mendorong kea rah buruk sangka… syu’zon orang kate… maka berwaspadalah…miehahahaha =)

ekceli aku ke TGi nak rase beef ribs jer… coz dulu kat msia (pavilion) <---- tetap nak mention kan!!! aku penah rase natang alah tuh.. sedap gakz r… so, demi nak jugeks membanding2kan kesedapan cara masakan Jordan ngan KL. Aku test laaa… hasilnya, not bad… mashed potatoes dia agik sedap.. ribs tuh.. skadar boleh laaaaaa ( amik hati tukang masak ).. xhabis makan rugi… kaw faham2 jer la senarai harga TGi tuh camne kan*ops!!! motip cerita soal harga* hahahahaha


--beef ribs aku--

tunggu balik KL nih.. outback steakhouse bangsar menjadi hala tuju makan malam n lepak2 kala bohsan2… then aku nk menuntut janji kat ade orang tuh ( kaw selalu melangut kat cnie, aku tau!!! ). Nak treat aku dinner kt hotel 1st world genting highland… hurrrrrmmmm, bergelodak perut aku tuk menanti hari ke genting. Mende free kan… haruz laaaaaaa!!! Sape suh janji ( kalah pertaruhan jugeks kekdahnya!!) padan!!! Nih fred r… jangan silap orang beb… huh!!! Saya akan sayang anda lebih if anda kotakan janji makan malam kt 1st world hotel itu… TEPAT pada masa yang telah kite sepakati… once terpostpone ke, ter ape ke.. xde nak sayang2… ahahahaha*matila ugut*


--sape xkenal mende alah nih.. memang nak kena titik!!! --

sayang lebih as kawan sahaja ok… xley lebih2… nanti masuk lak majalah tabloid tak berinsurance. Siapa susah??!! Aku jugeks!! Kaw ape kesah… kan. miehahahahaa. Aku sengaja jew nak tengok tahap setiakawan kaw tuh camne… nanti da sampai genting.. ader big supprise tuk kamo…tunggu!!! BUT, dun forget to bring more than 2 master cards or visas… kowt2 terover budget.*ops!!! tunggu k…


--per erk name nih??! lupe r plak...--

k la… xbyk pon snap2 pic dalam TGi tuh. Coz memasing2 dok khusyuk menyantap makanan… hehehe. Statement of da day…

“… aku da tau da, kalo kua makan ngan ko nak order camne…”

Jawapan bagi statement itu adalah

“… nak mengenali sahabat @ teman anda, rerajin la berjalan(bermusafir) dengan nyer…”


--pineapple juice... da mix2 ngan segela jenis mende. aku pon xtau nk panggey ape.. basicly, it's pineapple juice--

Syukur again… hasrat makan kt TGi setelah beberapa kali tertunda bersama MALAYSIAN, akhirnya dapat gakz aku realisasikan… walaupon!!! Thanx pada yang berkenaan, sudi menemani… ehehe. Nih yang sayang lebih nih… ikhlas dri hati aku.. aku sememangnya have a nice time wif u… byk mende gakz la kita sembang… best wut talk2 nih… yang penting xde citer pasal orang lain… no gossip allowed!!! Belia anti-GOSSIP. Belia murabbi menuju JANNAH katenye… xde kompromi dengan perkara maksiat seperti itu… saham akhirat bukan saham ngumpat atau mengadu domba…

Sekian… wallahua3alam…

2 comments:

sop said...

service n taste steak die sme x cam kt msia?

fred said...

msia more better kowt.. tapi kalo nk compare msia ngan singapore..
singapore lagik best..
ahakz!!!