FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Monday, July 06, 2009

:: cerita Al Haram p1 ::

Salam semua

Akhirnya dapat gakz kumpul gambar2 umrah minggu lepas. Hehehe. Lensa kamera tidak boleh dilupakan walaupon gigih mengerjakan ibadah. Xkanlah xde gap mase tuk snap satu dua pic kan. kureng2 pon ade la antara 2 solat sunat tuh rest kejup. Then ape lagi… open lens, snap here snap there. Xguna kamera compact pon. Camera handset tetap ada. Konsepnya, rotan xdapek, akar pon jadi laaa. Yer dak??! Xkan dalam mesjid nk showoff DSLR. Huhu. Stakat perkarangan2 tuh. Ok la… kalo boleh bawak masuk SLR dlm mesjid… xtau la nak cakap. Memang abis space memory card aku kerja kan. huhuhu

Nak dicerita, da der orang tulis dulu dah. Kang overlap lak.. terus org cop kite COPY CAT. Cukuplah da der sorang dua tuh. Mengopicat orang lain… xde identity katenya… orang buat ape dia nk JUGEKz!! Orang gune ape, dia pon nak JUGEKz. Itu xkesah lagi.. yang aku kesahkan nya is, mati idup semula bersungguh nih mempertahankan, dialah yang start dulu.. xker HANJz jalanan mak haji namenya tuh*ops!! matila mak haj yang kena.. huahahha

Aku tau laa kaw tuh xmoh kalah kan. tapi tolong lah jangan canang semalaya yang kalo la punca @ yang mula buat itu buat ini. Sedar diri tuh ckit. time la pon kaw nak claim segala. Yang ‘dedulu’ nyer citer / peristiwa. Asal potong jari pon kaw xmoh ngaku??! IGT!!!! Dikau itu bukan sekadar xde identity, malah punyai KRISIS IDENTITI. Kesimpulan mudah. KAW GILOOOOOO!!!

Huh!! Matilaaaa awal2 post da carutz orang. Siapa xtau!! Ahakz… bengang tul ngan set2 xsedar dik untung nih… jika aku umpamakan enggang & pipit pon xpe. Xketerlaluan… dasar!!!!! ( malas nk teruskan )

Well… berbalik pada topic asal… cintaku tertinggal dimadinah…lensaku merindu segenap penjuru kota nabi… impian menjejakan kaki ke kota haram telah tuhan makbulkan. Ape lagi yang aku nak??! Aku mahukan redhaNYA dan syafaat dari habibullah… sayup2 jer hati tatkala tapak kaki berlabuh dibumi barakah. Terasa betapa untung & bertuahnya ketika usia muda nih( aku msih muda k) dpt menziarahi nabi SAW & para sahabat baginda. Seronok sangat… hehehe. Pasnih, kalo de rezeki lebih lagi. Memang nak g madeenah… lelama kat sane pon xper. Hehehe.

Perkara antara yang aku kagumi pasal masjid nabi is reka bentuknya. BAPAK cantik xhengat dunia… maybe minat aku kt seni bina & insfrastruktur kowt… boleh naik gile dowh aku tengok setiap sudut mesjid… ngan ukiran khat thuluth nye lagik.. menangis aku tengok. *Matilah menangis sebab tengok kemendaan duniawi*.. nangis2 sebab dosa tuh, sentiasalah kan!!! dalam hati nih siapa yang tahu… kaw MAMPU??!! Nak tahu hati2 orang… hati ini milik yang maha pencipta lagi maha mengetahui…

Once, kat tangan der camera…( seludup masuk diam2 ). Aku xtentu harah nih snap2… yer laaa. Buatnya ade polis mesjid Nampak. Macam2 ley terjadi. Silap2 camera ntah kemana, gambr ntah kemana. Meraunglah jawabnya… beriyalah orang ingat kite nih menyesali @ menginsafi kesalahan & maksiat selama hidup dimuka bumi. Rupe2 nya…. Sebab camera… *matilaaa kaw gile kan!!*

Bersambung nanti… da~

No comments: