FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Saturday, May 02, 2009

:: terkini & semasa KARISMA09, Mu'tah ::

Salam

Terkini dari gelanggang karisma09, mu’tah

( updated : 1510 )

Mantiqah / pingat

E

P

G

Jumlah

AMMAN

0

0

0

0

IRBID

5

3

4

12

MAFRAQ

0

0

3

3

MU’TAH

3

5

0

8

Muktamad… jelas & terang. KITA JUARA sekali lagi. Karisma09 mu’tah kita JUARA ditempat orang. Yeah… Alhamdulillah. 2 tahun berturut-turut. Tiada apa yang layak dia ucapkan melainkan lafaza syukur yang tidak terhingga.

Kesudahannya, Badminton lelaki tewas pada kekuatan tuan rumah. namun!! Perlu di ingat. Walaupon tewas skuad badminton lelaki kita. Tetapi CREDIT BESAR harus diberikan pada mereka atas usahasama & kerjasama dalam memastikan pingat emas tidak lari ke mantiqah lain bagi kategori perempuan. Terima kasih kerna ada yang sanggup turun gelanggang, memberi tunjuk ajar kepada pelajar puteri mengenai selok belok cara ‘memegang’ raket. Usah dikata ia sebagai KAFARAH dosa. Kerana ia berlaku dalam keadaan yang terkawal & aman fitnah.

Karisma 2009. Mu’tah. THE BLUE pulang dengan kegembiraan, balik dengan kepuasan. 5 gelaran dalam tangan. 5 butir emas Berjaya di gali ditempat orang. Semestinya, kita JUARA dikalangan loser2 yang ada. Heheh. Adat permainan. Ada menang ader kecundang. Ada Berjaya ada yang tewas. Ambillah ia sebagai satu motivasi untuk kita sama-sama muhasabah diri.

5 emas kita. Pingpong lelaki perempuan. Bola tampr lelaki. Badminton perempuan & bola jaring. 3 perak, badminton lelaki, bola sepak & bola tampar perempuan. 4 gangsa, bola tampar lelaki perempuan, bola sepak & bola jaring.

Kagum & bangga dengan skuad PINGPONG. Sayangnya, korunk xde seragam dalam pakaian. Kalo buat arituh. Mmg smart. Tapi xpe.. itu bukanlah masalah besar pon. Meriah baju. Tapi main cam HARAM wat pe. Tul x??!

Ade satu perkara yang ingin aku kongsi bersama. Ini lebih secara peribadi la kan. Hehehe. Mengenai pingat-pingat yang Berjaya kita perolehi dalam acara-acara yang dipertandingkan. Ini juga merupakan satu pembuktian menjadi realitinya ungkapan

“…TIDAK JAUH PUN EMAS ITU DARI KITA…”

Pingat & piala pingpong tajaan BKPJJ ( piala sri TEBRAU ). Orang kita, irbid yang membelinya. Kita sudah dapat rasa, kita sudah pegang piala itu. Maka ia seolah-olah RASI dengan IRBID.

Pingat & piala bola tampar tajaan MPKJ ( piala KENARI ). Juga orang irbid juga yang pegang dan rasa dulu. Hehehe. Matilah kurafat sangat kan. Uhukz!!!

Sekian. Untuk kali ini. Pasni cerita lain pulak. Tengah collect photos karisma09, mu’tah… wassalam.

( updated : 1445 )

Kita hampir menjadi juara keseluruhan. Mendekati jangkaan dan ramalan. Jumlah Kutipan pingat semalam sahaja sudah selesa untuk THE BLUE menjulang kejuaraan karisma09 kali kedua, MU’TAH… dengan kejuaraan kali ini. Kita juga mengulangi prestasi cemerlang tahun lalu. Di tempat sendiri. Dimana pon kita berada. Title juara & johan itu xpernah jauh. Dekat dihati, sepertimana dekatnya PERMAI dihati. Hehehe.

Aku disini, dok memikirkan cukupkah ruang ( space ) dalam bas pulang nanti. Yerlaaa, piala iringan da berapa. Besar2 lak tuh… huh! Susah gakz jadi juara nih erk. Piala banyak naw. ahakz!!! BAHA kena sewa satu keta khas bagi membawa pulang trofi2 kejayaan di mu’tah. Semua acara yang disertai tidak pulang dengan tangan kosong. Kita ada tempat, ada medal ade kenangan yang tak dapat dilupakan. Itula ia penangang karisma09.

Hanya beberapa minit sahaja lagi akan berlangsung majlis penutup. Perarakan masuk setiap kontinjen. Disini juga ada penilaian. Penilaian dari aspek kerjasama, disiplin & komitmen anggota kontinjen yang bertanding. Beberapa kateria pemarkahan lain turut telah digarispandukan semasa perarakan masuk kontinjen nanti. Antaranya, kekemasan, pengaplikasian warna & persembahan.

Berusahalah untuk menjadi yang terbaik di kalangan SEMUA. Sahut Gelaran lain selain pingat yang dipertaruhkan. Gelaran perarakan masuk KONTINJEN TERBAIK. Kita mampu menggapainya. Kita ada sahsiah, kita penuh dengan disiplin. Kita amalkan professionalism, dan kita penuh dengan kesabaran. Maka tidak mustahil itu juga menjadi asset utama bagi kita mengungguli setiap acara yang dipertandingkan. Amiin.

Kita masih mengharapkan MAGIK di gelanggang badminton~

( updated : 1420 )

Carta Kedudukan pingat

Mantiqah / pingat

E

P

G

Jumlah

AMMAN

0

0

0

0

IRBID

5

2

4

11

MAFRAQ

0

0

3

3

MU’TAH

2

5

0

7

“…Xdapat gangsa, EMAS pon jadilah…”. Sama2lah kita berdoa untuk atlit badminton lelaki kita. Tebus kekecewaan lalu dengan senyuman kepuasan. Kita datang bukan sekadar tetamu, malah kita adalah JUARA yang dicari. Biar pon sudah terlepas 2 emas hari ini. Bola tampar perempuan & bola sepak. Namun ini adalah satu bukti menunjukan. Setiap yang berusaha bersungguh-sungguh. Pasti ada hasilnya. Hukum alam tidak zalim…

All da best untuk atlit badminton IRBID lelaki. Kami mendoakan untuk kalian…

( updated : 1315 )

Mantiqah / pingat

E

P

G

Jumlah

AMMAN

0

0

0

0

IRBID

5

2

4

11

MAFRAQ

0

0

3

3

MU’TAH

2

5

0

7

( updated : 1245 )

Netball berjaya merampas pingat dari juara tahun lepas. perbaiki kedudukan juga. 1 emas & 1 gangsa.

bola sepak berjaya mengekalkan prestasi 2tahun lepas, PERAK dan dapat perbaiki kedudukan baru raih gangsa. tahnia tuk dak bola...

badminton & bola tampar sedang sengit berlangsung...

( updated : 0950 )

Bola sepak raih gangsa pada penentuan 3-4. Dan masih menanti harap EMAS ( penentuan 1-2 ) perlawanan masih terikat 0-0 pada separuh masa pertama. IRBID Vs MU’TAH.

Bola tampar B dan bola jaring B perempuan masuk ke FINAL sambil menanti semi final kumpulan A bagi kedua-dua acara. Bola jaring, bola tampar A B perempuan masuk semi final vs MU’TAH. Sekarang sedang berlangsung, bola tampar perempuan IRBID A vs MU’TAH B. bola jaring IRBID A vs MU’TAH B

Badminton mendahului mafraq 1-0 menerusi regu pertama.

No comments: