FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Wednesday, May 06, 2009

:: new stuff ::

Salam semua

Transformasi menjelang final xm. Tema aku, berkorban, selasa & Berjaya. Yeah.. yeah.. yeah.. akhirnya aku dapat gak beli tilam idaman aku. Tilam spring. Lantas terus melakukan perubahan kecil dalam bilik aku. Alih meja, almari & kedudukan tilam.

Berkorban… aku mesti berkorban kalo aku xmoh terkorban sem ini. Janji & ikrar kt diri sendiri nih. Kena berpuasa dri duk hadap laptop. Layan reality tv & surf tenet. Kalo dulu sejam hadap tenet, kali nih rubu3 jam sajork.*poyoz!*. but I’ll try camne nanti. But ikut pengalaman lepas, ensyallah xde masalah tuk ‘poser2’ nih. Ahakz!



Laptop jauh dri tilam. Buku-buku tuk study pon department lain. Ensyallah segala berjalan lancar. Aku mampu! Aku boleh. Sekejap je pon nk menahan diri nih. After 2nd june, buat la ape kamo suka. Nak Berjaya kena ada usaha kearah keberjayaan, mahu seribu daya, xmoh sejuta dalih.

Start final 20th may 2009. Wuarrrrgh!! Revision xbuat lagi. Assignment ( summary ) xkemaskan lagi. Masaklah aku pasni. Camne la gamaknya result aku sem nih. Huh! Orang lain gempaq ( result ) beb. Aku??! Xpe2.. lain orang lain pendekatan nyer. Segalanya boleh terjadi dalam dewan xm nnt. Aku yakin. Aku boleh. Heheh. Konfiden je kan! kang xdapat ape2 karang. Frust n tension xhengat. Miehahaha

Selesa… dengan transformasi bilik ini. Aku selesa & tenteram dengan BUKU yang bakal ditelaah tuk final xm nnt. Abaikan dunia cyber for a while. Kita ada keawlawiyatan. Utamakan impian, dari keperluan. Eheks!! Ayat xley blah.

Jauh laptop dari tilam, dan kedudukan meja belajar mesra buku, ia menjadi Formula wujudnye MOOD study yang berkesan selain dari kesedaran untuk Berjaya. Bagi Setengah orang, susunan bilik merupakan elemen penting untuk dia menyerap kuasa sebagai pemangkin keaktifan ( study terutamanya ), setengah orang, dok la dalam keadaan ( suasana ) camne pon, ader dia KESAH??! Xde kesah der. Ahakz



Bile suasana selesa, tenteram & PERMAI. Barulah jiwa nak melayan buku tuh ade, TERAPI MINDA namenya. Huhu. Aku ader satu mende lagi yang tak siap lagi kat bilik. Tona warna. Bila la nk mengecat bilik putih ini. Huh! Plan punya la da lama nk cat kaler itum kaler ini. Bile nk start pon xtau r. rase2nya before final nih kot. make all of it done. Aku nk environment baru, fresh & layannn.

Cabut & tanggalkan semua banners, posters, pics & reminders yg tertampal kt dinding. Ganti softboard ngan design baru. Infoboard aku nih da 4 tahun da. Huh! Xtukar pon. Sayang lak nk ganti. Heheh. Walaupon!!! Basic je…

Nak try konsep BLACK & white. Base hitam, touchup putih. Nih just plan awal. Xtau la tetibe nk bertukar lain ke ape kan. heheh. Kepala gile2 nih, mmg susah nak ramal. Kan!! katenya..



Aku kan, bukan ape. Nak hirelah beberapa orang tuk berAMAL JARIAH ngan aku. Siapa nk tolong aq cat bilik. Nanti aku masak best2 tuk korunk. Ahakz! Tempat & tawaran terhad. Xmoh ramai-ramai. Hikz. Siapa yang sudi membantu. Ley r menurunkan persetujuan ek. Kt cnie ( tagBOARD ), ym @ sms. Hehe. Matila bilik sendiri pon orang len nk kena buatkan. Hehehe

Berbaloikah berjauhan dengan laptop. Dekatkan meja study. & bertransformasi??! Hanya masa yang akan menentukan, redha & rahmat tuhan itu aku harapkan. Niat kena betul beb. LILLAH TAALA. Tetap kan!! ALLAH DIHATI walau dimana kita berada. Barulah xmalu claim a3bid sejati & mukhlisinalahuddin.

Sekian tuk kali nih. Selamat berXM final for dis sem. Duit rakyat tuh amanah. TAPI amanah dengan tuhan janganlah kita abaikan lak. Dok sebuk nk berjaga amanah manusia. PENCIPTA sendiri kaw lupa kan!! elok nye diKAKIkan ajer. Jadilah hamba yang bersyukur. Konsepnya.

وإذ تأذن ربكم لئن شكرتم لأزيدنكم ولئن كفرتم إن عذابي لشديد

ابراهيم :7

Wallahu taa3la a3lam.

No comments: