FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Saturday, May 09, 2009

:: modeling ::

Salam semua

Currently melayan MAKE ME A SUPERMODEL ( MMAS ). Hehe. ANTM season 12 da nak habis. So aku start mendonlod MMAS, da episode 9 pon. Bagi memastikan xde keboringan berlaku, aku layan je MMAS. Baru season 2, season lepas xsempat nak ikut. Kali nih barulah beriya-iya nak layan. Ahakz!!! Best lak aku tengok modeling field nih. Ada gakz la perkara about imej & style yang aku dapat dari rancangan camtuh. Xbanyak, atleast ade sikit ilmu & pengetahuan. Instead, mengelak dari tuduhan punyai RAMBUT persis penyapu. Dat’s not me either. Kikikiki




Yer laa. Nak jadi model, rupe YANG HADO!! Tinggi apetah lagi kan! setakat ade nih je laa. Syukur tuh sudah memadai. Tak guna jugak, ader personality hebat, tapi bad attitude… imej hot, but doesn’t how to behave diri sendiri. Kan! katenya!!! well. Both elements shud be balanced. Barulah KARISMA & aura itu terpancar. Semata boleh catwalk, tapi gaya hancurs wat pe. Itu kita xsebut catwalk, but DIVA VERANGAN yang KEKWAT & xsedar diri.*ops! Matila carut orang lain..

Fav cast aku??! Siapa ek. Memula suka kat brendon. Sayangnya, dia jenis yang racist ( elergik aku!! ) so, his been rejected. Aku suka n minat ( style ) Gabriel & SHAWN. Pompuan aku suka JORDAN & MONTAHA. Xkesah la ader yang terkeluar ke, aku tetap minat. Cam ANTM gakz. LONDON punya cantik. Kicked out. :-( … satu je aku xberapa nk suka ngan model2 pompuan nih. T*T*K xder. Ntah ape2 ntah. Shape badan lawa, tang itu yang xberapa mantap.*ops!!! Terlebih sudah.

Terkargo

wuarrrrrrrrrGhhhhh, tension nyer haku!! Sunglasses beli kat city mall arituh terkargo balik Malaysia. Terpack dengan tidak sengaja dalam kotak. Siot!!! Da la sekarang nih nak naik panas. Huh. Salai aku gamaknya. It’s not only sunglasses. But it’s PRADA.04fs.. camne nih. Xkan nk beli yang baru kot. Mane de duit da.. duit bnyak lagik nk guna weyh!!! Da la hargai dia lebih kureng ( HAMPIR ) harga sewa umah aku sebulan.

Pakai pon baru 2-3 kali. Hehehe. Tuh pon time kua AMMAN je. Ngan KAWAN. Hehehe. Kat irbid nih xde kawan, kita kawan la ngan dak amman kan*ops!! Siap la aku pas nih*. Itu bukan bermakna aku kerap ke AMMAN semata nk jumpa kawan. Tetapi ader urusan ok. Wueks!! Xcaya ley Tanya ma new PA. PA lama dia da tak moh kerja ngan aku. Aku ni Banyak cengkadak katenya.*matila reka cerita* ifa raziah sangat kan!! payment berbulan-bulan xmasuk.*propah*. Lantas dia tinggalkan aku, carilah aku PA baru. Huahahaha

Peringatan. Sunglasses tuh just PRADA je k. xmampu nk beli DIOR or QUICKSILVER, bapak mahal nak mampus. Ade orang tuh dia beli sunglasses bernilai 240 JOD. Jenama emporio Armani. Smart gakz r. kaler itam. Jeles aku ( byk nyer DUIT dia ). Kalo aku ade byk duit. Nescaya akan aku sedekahkan setiap seorang anak yatim akan sepasang sunglasses dari tajaan BVLGARI. Boley??! Aku anak yatim gakz. Hehe. Tapi aku sendiri mau dari SALVATORE FERRAGAMO. Hahaha

Penemuan baru

Erm.. eceli xder la baru mane pon. Selepas menjalankan eksperimen sendiri, selama beberapa minggu. Aku dapati, ada satu shampoo rambut nih, bagus untuk mereka yang mahukan keyakinan ketika berhadapan dikhalayak. Dari hujung kepangkal rambut, ia terjaga rapi. Produk shampoo yang aku maksudkan adalah CITRE SHINE. Mudah untuk didapati. IRBID aku rase ade kot, coz aku beli yang nih kat AMMAN. Hehehe. Harga mesra pembeli.

Ini adalah bagi sesapa yang sangat mementingkan penampilan… aku hanya berkongsi pendapat & sikit pengalaman. If jenis yang ala-ala selekeh, sakai & xterurus tuh. ADE AKU KESAH. Aku berbicara kepada siapa yang berminat sahaja. Why not kite spend sikit demi memenuhi tuntutan agama.

“kebersihan itu sebahagian daripada iman”

Janganlah kata membazir or wut. Nih untuk diri kita juga. Apa-apa pon kita tetap melihat pada kemampuan diri. Da namanya raja & sultan. Xkan nk samakan dengan stage GUNDIK. Ikut level & stage masing-masing la kan. Namun!!! Setiap manusia itu ada perasaan untuk berubah & mengubah. Let’s go. We make sum transformation. Yeeeeha!!!


Sama kesnya jugak, orang berhabis beribu-ribu beli minyak atar ( perfume islam, katenya !! ) kalo orang KAPIR nyer kita sebut FRAGRANCE. Muslim nyer kita called as ATAR jer sudeh!!! Syubhah kalo namakan as perfume. Cube g kedai bau2an tuh. Ko sebut la nak perfume. HARAM dia nak faham. Paling ade pon UTUR??! Huh.. perfume nye common, itu pon xtau. Ahakz. Bukan ape, stakat kedai kaki lima tuh tak pandanglah sangat. Kita kedai berstatus BUTIK. Perfume pon xtau kah!! DUNGU sangat!

Last but not least, kebersihan itu bukan sahaja pada luaran. Dalaman pun iya jugak!!! dan erti kebersihan itu sangat luas, sejajar dengan kehendak dan ruang dalam islam. Kita bukan dari penganut agama yang menyempitkan ruang pengamalan agama sendiri. Syariat TETAP ada, antara kita je yang nak buat atau tidak. Hamba yang besyukur @ hamba yang kufur.

No comments: