FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Saturday, April 18, 2009

:: oktober kah?? ::

Salam semua

Aku suke naw men wat2 survey kt FB nih. Kalo xde FB pon, mmg patjam buat survey. Disamping nak tahu siapa kita melalui ‘kajian’ orang. Itulah antara cara kita menghargai usaha payah ilmuan2 kita mengeksplore betapa luas nya ilmu yang maha esa. Xnak percaya atau yakin itu pandangan masing2. Pokoknya, kita menghargai usaha pengkaji2 ilmu ini, terutamanya dalam aspek sosio kehidupan manusia seharian. Katenya!!! Ader aku kesah??!

Dulu muda2 lu. Melampau obsesnya aku ngan horoskop. Tuh zaman2 sek rendah. Pas masuk sek men. Kita belaja makin byk pengalaman n jumpa ( talaqi ) pelbagai jenis orang n guru2. Maka, macam2 la pendapat mereka. Yeah!! Thanx god kerna mempertemukan aku dengan mereka2 ini. Begitu besarnya rahmah pengetahuanMU terhadap makhluk.. Alhamdulillah 3ala kulli ahwal wal awqaat. Arab sangat kan!! Bahasa syurga. Siapa xmoh amal kan! Iyer dak?! Ade gakz la improvement. Dari syabab akhawat jer. tuh pon 2 perkataan. Huahahaha. Akhir kata penyelesaian. HAK MASING2, kita xley pertikaikan. Wut soever!! *ops!!

Bawah nih merupa keputusan survey yang bertajuk, BULAN APAKAH ANDA, SIAPA ANDA??! Click2 jawapan, keluarlah keputusan yang sebegini rupa. OKTOBER bulan aku. Katenyeeeee!! Jom tgok ape kate aku lak terhadap keputusan survey nih. *matila xpuas hati konon2 nya*

Suka sembang…yeap! Tick √

kata aku : meh dok sesembang ngan aku. Aku suke layan2 sembang n borak2 ngan orang nih. Sonok sangat!! Bagi je topic ape pon. Ensyallah layan je. Sexual conversation mmg aku xlayan!! Plzzzzzzz

Suka orang yang sayang padanya… tick √

Kata aku : ader pulak orang xsuka orang sayang kat dia??! Gilosss ke. Xkan ko nak hanjing atau kuda sayang kt ko?! Huahaha

Suka ambil jalan tengah √

Kate aku : aqidah wasatiah. Boleh x camnih jawapannya??! Ahaha. Yang penting xmengkapirkan orang. *ops!

Sangat menawan & sopan santun

Kata aku : menawan laaaaaa sgt!! MELAWAN ader laaa. Ahakz!! Sopan santun mmg xder la diri aku nih. Aku men bantai je. Xkesah la kaw tuh siapa pon. No santun2 kalo ko sendiri xtau nk sopan!!!

Kecantikan luar & dalam

Kata aku : luar xyah cakap. Memang xder ape yang menarik. Tapi aku tetap yakin, bahwa, allah menciptakan makhluk fi ahsani taqwim" لقد خلقنا الإنسان في احسن تقويم " surah attin. Dalaman itu hanya DIA yang tahu. Pemilik hati hanyalah DIA!

Tidak pandai berbohong & berpura-pura √

Kata aku : pura2 sikah?? Ingat lagik x quote nih ?! ahaha. Xreti aku nk bohong2 nih. Sowie kalo ade sesapa rase aku ader tipu dia!!! Nk ape2 kepastian, mai datang kat aku. Biaq aku dok perjelaskan A-Z!!

Mudah rasa simpati, baik dan pentingkan kawan

Kata aku : antara perkara yang aku kurang ( mngkin xder ) kt diri is. RASA simpati. Ntah laaaaa. Mungkin factor sejarah silam menyebabkan. Aku less perasaan itu. Wallahua3lam!!

Forsure, in ma life friends is 1st. then baru la family members. Honest nih aku bagi tau!! Dari kecik da biasa dok luaq. Jarang n kurang masa ngan family. Mana2 aku berada pon. Kawan dulu aku pikirkan. Siyes!!! Tuh reason y aku pantang orang backstabbed! Kiwaaaaak sangat!!! Nak kawan, biar betol2 kawan. Nak lawan, mai cnie betol2 lawan. Aku xder hal!!

Sentiasa berkawan √

Kata aku : exactly yeah!! Aku bukan antisocial!!

Hatinya mudah terusik tetapi merajuknya tak lama

Kata aku : penah lak aku nih majuk??! Hahahaha. Hati xtermakan ape2 pon. Bukan de kena mengena ngan aku. Penah lak orang selama nih jaga hati aku??! Ader?? Ader ke? Uhukz!

Cepat marah

Kata aku : amboi, amboi, amboi… ( kait kelingking ). Piker aku nih beremosi kuda ke nak cepat2 marah. Aku makanan rugi aku bkan rumput2 padang pasir. Hati ku kental… aku jua orang bertamadun. Ader minda ( akal ) sebelum membiarkan emosi mengatasi segalanya…

Macam pentingkan diri sendiri √

Kata aku : xkenal aku beb! Mmg Nampak cam pentingkan diri sendiri. Ahakz! *angkat bakul, xder orang nk angkatkan*

Tidak menolong orang kecuali diminta √

Kata aku : mmg aku xkan tolong orang. Melainkan kalo khidmat aku diminta.. bukan bermakna jua menggalakan kaw jadi BODOH SOMBUNK!! Better berdikari dri bertongkatkan orang lain..

Suka melihat dari perspektifnya sendiri √

Kata aku : sebelom perspektif orang. Kita tgok perspektif kita dulu. Then baru buat merging. Baru ade kesalingan intergrasi.

Tidak suka terima pandangan orang lain

Kata aku : xsuka menerima pandangan orang lain?? Ape kejadahnya aku ader hingga ke hari ini? Jatuh bangun aku, semua kerna pandangan n komentar orang.. camane pon badai, ku redah jua. Agar tidak terhenti begitu sahaja.

Emosi yang mudah terusik √

Kata aku : since Xde mama nih. Mmg aku akui lah! Huh!

Suka berangan & pandai bercakap √

Kata aku : da tua2 xpandai gakz bercakap. Ape cerita.!! Lidah pendek or lidah lebar ke kaw kan!!! Ader angan2 baguz pe. Ader masa depan tuk difikirkan!! Hehee

Emosi yang kelam kabut

Kata aku : aku seorang yang tenang! Dat’s all!! Huhhu

Daya firasat yang sangat kuat √

Kata aku : nope komen, Alhamdulillah. Kerja ALLAH..

Suka melancong, bidang sastera & seni √

Kata aku : menjelajah itu satu medium kearah pembukaan minda. Nih dok kampong, ceruk2 ulu xreti nk keluar mengeksplore dunia. Sampei disudah la pemikiran primitive!! Yang bandau pn same gakz. Turun2 la ke kampong2 tuh. Tgok gelagat set2 bercawat ( minda n mentalitynya ). Pakaian smart. Otak xde guna!! Buat ape!!

Pengasih, penyayang & lemah lembut

Kata aku : lemah lembut xder la kt aku nih. Aku kasar. Barbarian kot! Ahakz!

Romantik dalam percintaan √

Kata aku : yeah! Aku seorang yang romantic. Xcaya Tanya la si dia.. *ops!!

Mudah terusik hati & cemburu √

Kata aku : aku mmg kuat cemburu. Jangan sampei aku membenci. That’s all!!

Ambil berat tentang orang lain √

Kata aku :biar kita amik berat kat orang. Orang pandang xpandang kita, tu soal lain. Puas???!

Suka kegiatan luar √

Kata aku : mane outdoor atvt yang aku xjoin?! Huh. Rugi beb xjoin. Itulah masa kita nk kenal masyarakat kita!

Orang yang adil √

Kata aku : memang adil. Letak sumthing pada tempatnyer. Kuikuikui

Boros &

Kata aku : memandai je aku nih BOROS! Aku punyala berkira bab duit nih!!

mudah dipengaruhi persekitaran

kata aku : no.. no.. no!!

Mudah patah semangat

Kata aku : patah semangat?? Haih…

No comments: