FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Thursday, April 09, 2009

:: Biru itu Irbid ::

Prospek pingat kontinjen irbid ( BIRU )

Ini mungkin satu anggaran sahaja. Kesan ‘study’ di atas kertas dan rekod terdahulu. Lebih satu bonus, kureng salah sendiri. Kerna xde semangat meningkatkan prestasi *matila aku*.. KARISMA09, tersenarai 5 acara sukan, 12 pingat emas dipertandingkan. Kurang 57% daripda jumlah pingat yang dipertaruhkan tahun lepas. Ala kulli hal. Itu ketetapan & keputusan muktamad dari meja penganjur. Siapa kita nk mengingkari semua itu. Lagi pon, mmg da xde masa da nk susun balik jadual segala. Redha & pasrah je la erk.. kita kena faham situasi dan keadaan orang. Orang xfaham kita, xpenah jer. itulah namenya sifat PENYANTUN..

Ok, tahun nih… 12 emas pertandingkan (termasuk siswi ). 6 laki. 6 pompuan kekdahnya. Alahaaai.. senang sgt nk menang. Ahaha! Kaw all out, bersungguh, usaha, tawakal. Ensyallah semua tuh dalam tangan. Nih ajak turun court wat latihan pon liat2 dodol, ada hat ink bawak balik emas. Berangan jer la.. if dapt pon medal, ape2 kaler sekali pon. Bukan sebab kaw berusaha. Malah tuhan nk uji kaw. Nikmat n bala adalah ujian. Tak tahu ke??! So jangan take 4 granted naw!

Kontinjen karisma Irbid 2009. Bakal membawa pulang 6G ( max ). 4S .. 2B. manakala prospek ke-2 lak. 5G ( min ),5S, 2B. aku lebih cenderung mengatakan prospek ke-2 lebih realistic. Volleyball lelaki, pingpong single laki dan pompuan, badminton single pompuan. Badminton regu lelaki..

Bagi prospek max lak. Aku menyatakan, volleyball lelaki, pingpong single & regu pompuan. Netball, badminton regu lelaki, badminton single pompuan. Kenapa bola sepak xder?? Mesti ade persoalkan.. so, jawapannya. Ahli bola yang tahu.. aku xberniat nk merendah2kan skuad bola. Selagi, strategi ( pembahagian kumpulan ) lama digunakanpakai. Aku xberani nk cakap ape. Maaf kalo ade yang xpuas hati ngan statement nih.

Benar sama skali, aku bukan pemain bola!! tapi scenario skuad bola aku tahu. Please la skuad bola irbid. Aku cabar korunk tukar warna pingat 2 tahun lepas. ( 2007 ). Itu pon kalo betul korunk tuh MMG pemain bola sejati. Aku xmain bola, mane lah aku tahu kan. Korunk set2 main bola nih. Serba serbi tahu. Orang yang xde kena mengena ( xmain bola ) xley bersuara ape. Ok.. it’s fine. Buatlah ape yg korunk suke k… mudah2an bertukarlah warna medal tuh. Haih~

Skuad Pingpong pompuan irbid mmg kebal. Hehe. Hope dak2 nih boleh mempertahankan pingat. Atau sapu bersih semua warna medal dimeja pingpong. Bola tampar, kesilapan teknikal last year makan diri. Tahun nih, perlu usaha lebih ckit lagik. Main guna akai, bukan emosi. Ahaha.

Sekian tuk kali nih… wallahu3alam

No comments: