FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Friday, April 10, 2009

:: HAIYAM ::

salam semua


before ape2. Aku der pembetulan pada prospek kutipan pingat kontinjen BIRU. Sorry coz terlepas pandang. Mengikut keadaan semasa (atas kertas ). Kontinjen biru boleh menuai sekurang2 nyer 4 emas dari 8 pingat yang dipertandingkan. 4 emas itu adalah. Pingpong perempuan, bola jaring, badminton perempuan. & bola tampar lelaki. Paling banyak pingat yang bisa dibawa pulang adalah 6 emas. Pingpong lelaki perempuan. Badminton lelaki perempuan. Bola jaring, bola tampar lelaki. Sekian. :: pembetulan ::

happy Friday guys. Bertemu kembali dipagi jumaat nan hening nih*hening sgt!!* best.. best.. best.. tu la perkataan yg boleh dilafazkan tuk malam tadi. Santai ujung mggu kekdahnya. Bukan senang nk kumpul dalam kuatiti camtuh dalam satu2 masa. Nak ajak ramai2. Ada pulak set2 memboikot nih. Kite ajak secara umum yang mmg penah kena erti boikot. ahakz! Balun je la. Asal senak perut, ketawa terbahak2.**Siapa xtau.!! Kita layan jer..

kesempatan saiyidul HAIYAM nih, sama2 la kita berfikir sejenak apa yang telah berlaku pada hari2 lepas kita. Kan!! Tetap! Konsep tazkirah sgt! Bukan senang aku nk bagi introspeksi cenggini, pada masa2 n waktu2 tertentu je. Sapa yang dapat tuh mmg keberuntungan teramat sangatlah kata orang tuh. Dok la selama nih men pakat ‘kutuk2 org, komen2 org. cam la bagus sangat *katenya!! * statement sangat xberasas. Dah tahu awk xbagus. Maka, aku lah lagik BAGUZ dari kaw. Ahakz! *xmoh kalah nih*

waduh2.. bingit nyer telinga aku ngan isu lately bermain di corong telinga aku. Xder kena mengena ngan aku pon actually. Namun, atas dasar nk ‘menolong’ kan! Aku masuk campur r ckit. Bukan BUSY BODY bak kate orang sana tuh. Aku cakna ngan persekitaran aku je. Mmg la awk xnampak as busybody. Sebab xtau nak sumbangkan ape2 tuk masyarakat. Tau nk cakap2 atas hangin. Buat??! YANG HADO. Abis Karen jer. kureng2 tunjuk la semangat ‘kepasukanan’ ckit. Nih always keep damn sane, maki sini. weyh!! Ko nih asal orang mana hah??! KAMPS sgt!! Xpenah nk membantu, malah membantut.

Dating??

Abang2, akak2, adik2, anak2. Habang2, haqaq2, hadiq2, hanaq2. Nak buat ape pon jenis perlakuan. Biarlah dalam keadaan terkawal. Baik masanya. Tempat n suasananya. Kite kat sinie ramai naw. mata badan penyibuk. Aku memahami keadaan itu seadanya. Mungkin tym pihak yang melihat tuh korunk berdua je baru sampei disamping menunggu hat ahli2 ‘punctual’. Yang terkena nyer korunk. MEMEY & norman sangat kan!!. Bila nk ‘bersama’ nyer. Huahah.

Fitnah nih macam2 cara boleh terjadi. Berwaspadalah. Fitnah terbesar is, bile ia diJAJA oleh ahli2 ilmu itu sendiri. Xder usul periksa. Bededuk sekali hukum MARI!! Yang puas nk wat press conference siapa??! Kita jugak.. * matila fasha sanda *

Cadangan aku mudah jer. next tym nk wat urusan2 kerja berprofile tinggi. Xyah buat dalam lingkungan radius kecil nih. Kaw bantai je ke amman ke. Aqabah ke. Sewa keta. Meeting la korunk kt puas2 hotel ke. Restaurant 5star ke. Ape ke. Jangan meeting kat kandang kuda sudeh. Ats keta kuda xpe *hengat kaw mawi & ekin kah??!* Abis meeting jer. muntah ijau kuda tuh. Dok lama sgt meeting. Aper2 conclusion pon xder. Loteh badan yo hah!!

Kita kat sini ‘BIAH SOLEHAH’ katenya. No pertembungan2 dua JANTINA nih. Pakai2 kawal yer dik nun. Aku faham korunk. Aku mintak sangat la hat betina nyer tuh, jgn nk emo2 xmemasal. Aku sepuk je karang. Ko memain la ngan aku.

Sape je lagik xpenah makan penyepak ngan aku dik kerna emo2 nih. Xkesah la ko sazah ke. Muslimah ke. Akhawat ke. Naik hangin aku. Mmg terhinggap lah kena skali. On dat mase. Baru kaw tau siapa aku hah! Slama nih. Dok bisik2 belakang kan. Meh snie, aku maw perkenalkan diri. Penah rase penangan gayboi x??! ahakz..

Punca perbalahan

Aloooooooooooo… siapalah yang maksudkan itu kan??! Hurrrrm.. siapa lagi kalo bukan aku. Xpuas hati lagi kah??! Penah lak aku ajak PC ko xmoh. Men kate2 belakang ape barang beb. JANTAN sgt kaw kan!! Mai la depan2. Mahunya, MEMONDAN je kalo face to face. Xtau nk cakap ape. Ader aku kesah!! Aku bersedia je. Kaw??! Ado??! Set je bile2 pon. Xde hal nyer. Biar semua orang tahu.. no double meaning. Betul cakap betul. Salah ia tetap salah.

Memang sengaja pon aku menukar TEMA. Ade masalah??! Ader aku tukar konsep??! Masih lagik berlegar2 kt word UKHWAH tuh kan?? So, ape masalah kaw sebenarnye nih. Haih! Orang2 kritikal thinking je da dapat rungkai ape maksud SAYA DATANG KERANA UKHWAH. Pasal tema pon nk berbunuh2 ke??! Jahiliyah nyer kaw! Pengikut abu jahal, atau abu lahab kaw nih?! Pintu taubat masih terbuka luas tuk kaw betulkan aqidah UKHWAH kaw tuh.

Now, tema aku. KAMI DATANG BAWA UKHWAH @ DATANG KAMI BAWA UKHWAH.. Konsep muhajirin ansar. Kitorg nk berhijrah nih. Dari utara ke selatan. Dari BANDAU ke pekan. Moga bertautlah ukhwah. Walaupon lain ‘iklim’nyer. Itu je. As simple as dat. Ade hal berbangkit??! Cam nih nk terima tetamu??

Banyak nyer la drama2. Xlarat aku melayan. Nih bukan emosi kepada semua yang ‘disana’. Tak dinafikan, mestilah kite nk mempertahankan orang kita. Itu contoh ukhwah terbaik. Now. Ape da jadi??! Waras menghilang, amarah menguasai diri.

Bile cerita tentang professionalism. Xtau nk jawab. Alih2, menyumpah seranah tak memasal.. Xde point lak tuh. Nak Seranah xkesah. If ade maksud. Aku xde nyer nk kesah. Malah orang lain pon xkesah. Barking.. barking. Barking. Non stop barking.. Huh! Bohsan!!

Kini Keadaan da tenang, aku buat kerja aku. Kau xder wat ape. Sah2 mendiam. Xde point nk cakap. Ini contoh terbaik satu lagi. Xtau ape2. Sila diam. Buat kerja sendiri.

Sekian. Wassalam.

No comments: