FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Friday, March 06, 2009

:: Jim eksiden ::

Salam semua…

Huh!! Lama nyer xmengepost sumthing here. Naik berhabuk da pon blog nih. Hehe. Ade pulak dri aku kesah habuk xhabuk. Lain la ader blog lain tuh… mengamalkan post semester, 1 sem, 1 post. Tuh pon mengumumkan esoknya adalah semester break. Hureeeeeeeeeeeeey!! ß perlukah semua tuh??! Semata2 kononnya ADA JUGAK menjengah ke newPOST katenya, ahakz!! Poyozz sajork ..

Wuteva!! Lain penulis lain pengalaman nyer, ade yg kuat propah! Ade jugak yg kuat kipas. Alih2 menulis. Kipas kan men lagik. Baget hot, piker meletops! Habiz semalaya dijaja itu ini. Walhal YANG ADO pon. Nyampah lak aku ngan kaki2 kipas nih. Yg propah2 tuh xyah cakap la. Semestinya meluatkan hati. Ntah mane2 ntah nyer criter dikaut, tau2 masuk post dia. Haih!!! Double check r dlu kot yer pon. Jgn tau2 nk hamun org jer. Aku hamun2 pon… ade mende nyer. Kaw??! Pernah lak nak ade. Ahahha. Poorah!!

Hurm… ape erk motif aku menambah entry tuk kali ni?! Ibaratnya perkongsian cerita semggu dlm satu MAQALAH . Ahak! Arablah skit2 kan.. ape gune sekelumit ilmu bahasa, if xdigunakan. Orang kita kan kaya ngan bahasa. Walalupon bahasa luar. Peduli Hape!!! Kureng2 ade bahasa lain kan. Dri xtau2 ape bahasa. Berbudi bahasa apatah lagik*ops!! Tercakap lak.. padan muka kaw!!

Bermula dri ape ek?! Dari kemalangan yg berlaku kt one of ma best FRENs. JIMMY. Eksiden kat arau katenye. Huh! Ape mende la mamat sorang nih.. kureng dri 3 bulan. Eksiden tuk kali kedua. Raya aji arituh baru je. Nih sekali lagik!! Butiran lanjut aku xberapa nk tahu. Coz aq dpt tau dri orang2 yg xptut aku peroleh maklumta dripadanya. Tau2 je. Dia bgitahu aku. Ok wut sooooo ever!! Kecewa ngan penyampaian cerita.

Yang aku tau lagi. Sykurlah. Rata2 kat ats tuh ( gambar ramai2 ) nek arau tuk lawat JIM. Ahakz! Gigih sgt.. thanx god sebb permudahkan urusan mereka semua. Alhamdulillah. Best nyer korunk jalan2. Ke arau lak tuh! Nk la ikut… tapi xder nk tgok JIM pon. Nk singgah uitm jup! Ahakz! Cam la JIM bukn kt ITM arau… kan!! Miehahaha. Ade nk jumpa org ckit. Bukan snang nk jejak arau tuh. Kalo jejak pon skadar seminit dua je. Hehehe. JGN MARAH ß to whom may it concern

Cerita ke-2… cousin aku agik sorang nk nikah. Waarrgggghhhh! Bestnye korunk da nak nikah2 segala. Tinggallah yg family nadzri nih agik xnikah. Ahakz!! Aku tggu angah aku.. pas dia.. baru aku. Hehe. KONON2nyer la.. xtau la kalo sebalik nye. Urusan tuhan. Siapa tau kan. Heheh.aku mendoakan cousin aku bahagia dunia akhirat. Ngan doctor katenye. Huhu. Surrounding aku ramai kawan2 doktor. Huh! Alhamdulillah sekali lagik.. tuhan maha kaya. Makbul doa MAMA.

Cerita ke-3… aku terpaksa bertarung demi sebuah persahabatan… part nih yg geram nih! Siang malam pagi petang nih. Bersengkang mata. Melawan penat. Demi menyelamatkan sebuah hubungan! Aku mmg xley ngan perpisahan2 nih… actually, xde la heran sgt ngan perpisahan tuh ( KONON2 nye )hahahaha.. yg aku beriya. Mmg nak sgt selamatkan tuh. Sebab nyer. Memikirkan.. ape yg sudah dilalui sesame. Ape yg dah kite buat 2gether. Ape yg sudah ditempuhi sekali. Hey!!! Igt nih memain ke?! Nih soal kejujuran, soal kesetiaan ok! Bukan men jilat gula2 lolipop tuh! Xabis ley simpan dlm peti ais! Agak2 nk jilat lagik. Bukak peti ais. Amik semulaa… bodo r kalo camtuh!

Mende nih bukan melibatkan 2 org je. Malah ramai orang. As long masih ade yg take concern each other. Selagi tuh, xkan ade istilah nk kuar dri JAMA3AH. Nk kawan, biar kawan betul2.. nak lawan bia lawan betul2.. thanx to all my buddies ats nasihat2 n pandangan yg korunk berikan. Walaupon least berkaitnya soal nih ngan korunk. Korunk mmg best, n memahami suasana & keadaan luv u all! Ahakz!! Tema nya adalah. ERTI HIDUP MEMBERI. Kan….. TETAP! Nak jugak…

Alhamdulillah.. ats nikmat kewarasan & nilai +ve yang ada. Segalanya selamat diselesaikan. Setiap permasalahan, ada penyelesaiannya. Xde mende kt dunia nih xley nk diselesaikan. Namun!! Itu berlaku jua ats kehendak & izin yang maha kuasa. Tuhan sekelian alam. Jika DIA berkehendak jadi sesuatu. Maka jadilah ia. Baik buruk. Segala ada hikmah tersembunyi. Bertafakur sebentar.. muhasabah katenya…

Next… aduh!! Sakitnya. GG ku ini. Bru pas extract 2 roots. Huh! Xtahan beb. Da la aku xsuke g klinik gg. Since umor 3 thun dulu tuh. Takut pisang bebuah 2 kali. Hehhe. Bila pikir2 balik. Ape la sgt 3 tahun tuh ngan umo skarg nih kan. Berganda pon sudah usia. Jika dibandingkan.. hehe. Ganda2 pon tetap muda agik. Masih punya tenaga tuk beribadat. Ituh da memadai.. hehe. Tangan berseliarat urat. Badan berketul otot. Xder inner strength beramal abdi pada yang maha pencipta. Apelah makna itu semua. Huhuhu

Pasal GG ni gak.. aku kena marah weyh!. Sape lagik kalo bukan ORANG tuh! Kan men lagik marah aku… ( metaphore sgt!! ) katenya. Aku nih xbagi tau dia yang aku g klinik GG. Ade pulak dulu dia g klinik gg. Dia gtau aku! Tuh pond a half way. Baru la ajak aku. Ahakz! ( ungkit nih!! ) mau idak nk ngunkit.. dia marah aku k.. ahakz! Tensiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.. xsuke kena marah. Cukuplah zaman kecik2 dulu. Aku xsuke orang keep yapping n nagging on me. Annoying weyh!

K r… cukup skadar nih.. nnt sambung kendian. Wish me luck in dis sem ya… wassalam..

No comments: