FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Tuesday, February 24, 2009

:: hanya berdoa ::

Salam semua

Yeah!! Cukup tiga hari kat IRBID nih… nafaz baru. Lafaz baru. Semangat pon baru.. dalam kurungan “ mengambil/menjaga hati”.. aku xbuat ini kerna aku, aku lakukan kerna orang lain. Skrang, aku dalam dilemma bertalam2an. Biarlah orang Nampak aku nih ‘ader’ semangat nk belajau. Walaupon!!! pada dasarnya siapa yang tahu kt dalam nih. Haih!! Aku sedang menipu! I’m lying! I’m pretending!

Kesah laa aper pon. Cerita la apa jua. Ini ceritera aku! Kan!!! Dalam kesempatan ini. Aku nk ucapkan jutaan kemaafan pada mana2 individu yang merasakan kepulangan aku ke IRBID nih adalah suatu yg tidak diberitahu.. bukan sengaja xbagi tahu… ramai naw orang2 yang aku kontek. Tuk melaporkan keberangkatan.. sowei!! Dari ketulusan hati aku nih… nak call mmg xsempat. Even flight delayed. But I still cant make any rings to u guys!!

Ats rahmat n inayah yang maha esa. Aku selamat sampei kembali ke bumi ANBIA nih. Wah!! Anbia sangat kan!! Amieeen ya rabbal a3alamin. Thanx kat kawan2 yang menjemput aku. Nyusahkan korunk jer. Aku da mengambil mase derang. Ader yg nk study slides. Ade yg nk study buku. Aku sudah mencuri masa2 aturan masa depan derang. Maaf erk!! I owe u guys a long my life still!

Citer tang suasana. Aku masih lagik NOT IN MOOD as well. Coz byl mende yg masih terlekat kan benak fikiran aku. Kesah2 malaysia. Lagik2 ‘DRAMA’ sebuah pondok di jalan rakit.. itu hanya tuhan tahu, betapa azab nya kami yang hidup ini meneruskan saki baki kehidupan.. setelah bonda pergi menuju menemui tuhan yang maha pencipta. Pendinding ar rahman, pelindung ar rahim sebagai penjaga kami sekeluarga ( mereka disana aku disini )

Huh!! Episode duka xkan berakhir.. itu reality yg perlu aku tahu.. slagi ade yg xpuas hati. Selagi tuh akan ade yg menderita! Derita atas ksenangan orang lain. Ya allah.. benarkanlah dugaan2 MU ini adalah tuk mendekatkan lagik kami disisiMU ya ALLAH. Kami tahu, sesungguhnya. ENGKAU maha bijaksana atas segala sesuatu. Kasih sayangMU hanya untuk mereka yg diuji. Tetapkanlah hati2 kami pada jalanMU, kuatkan iman kami sebagaimana teguhnya LA ILA HA ILLAH MUHAMMAD RASULLAH.

Xsampai hati aku pulang ke sini. Kerna semalam adalah hari adik aku FAIDHI AQHARI mengambil darah. Dr mengesyaki FAIDHI ader masalah pada hati. Mungkin kesan dri operation apendik dia dulu kot… 2004 kalo xsilap aku. 2008 mama pulang ke rahmatullah! Dunia ini penuh penceritaan penuh cabaran. Aku redha ngan semua nih ya ALLAH. Kuatnya semangat mama. Cenggituh la kuatnya hati anak yang dikandungnya 9 bulan nih. Amien!! Berikanlah aku kekuatan…

K r… stakat nih jer kot tuk kali nih. 1st post from Jordan. Since aku balik 21st feb 2009. Setahun aku cuti sem 7 bulan… kaw ADO??! Yang ado kan!! Ahakz! Nak buat camne.. bukan aku yg pinta. Bukan jua aku meraung2 tuk tagih simpati ats cuti2 sebegini. Orang Nampak seronok jer balik Malaysia. Tapi tahukah apa alas an nya. Apa rasionalnya?! Hendak xnak. Hanya senyuman manis ini sebagai pelapik kedukaan dalaman! Ahakz!! Biarlah orang gumbira Nampak kita. Jangan kita gumbira tgok orang sengsara..

Selamat beramal~

No comments: