FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Thursday, June 19, 2008

:: kiraan hari ::

Ku merindu..

Owh, terasa sangat bile dok sorang2 nih… huhu. Yang semua xder, kita aje la yang melayani segala apa dengan sendirinya. Orang lain, lainlah… depa ader byk ‘elemen’ yang basih boleh dimanipulate untuk create a happiness environment. So, no matter wut. Ader sesuatu yang menemani diri2 diorang. Aduhai dunia, begitu pelbagai kerenah dan warna yang ader.. uhuks!! Terbatuk lah pulak.. hehehe

My point if view here is. Aku memerlukan ruang untuk melepas satu erti yang disimpulkan dalam perkataan RINDU. Subjetif dan abstraktif. Aper erk yang bisa disamatarakan untuk menggambar dis kond of huge meaning word??! Ditelah dalam erti ini, takut ader yang terkurang. Nak di terjemah dalam definisi itu. Ragu ia xkesampai maksud. Dah tuh pening lak aku nk mengexplain mende nih..

Alaaaaaaaa. Ape susah2 nadzeem/fareed oi.. rindu tuh kan bile sumone/sumbody or sumthin xder kat depan mata.then kita terasa teringat kt dia or ia. Simple kan??! tuh senang la orang kata. But!! Diri yang merasa. Ia tetap satu yang too hard to deliver into myself. Bagi aku, rindu bukan sekadar itu sahaja. Malah ia lebih dripada itu. Unik dan menarik (perasaan). Kita x boleh nampak or lihat perasaan itu, so aku assume them as sumthin yang unik.

Semenjak 2 tiga masa nih lak rindu. Rindu. Rindu…. Sape ntah, ape ntah yang aku rindu pon xtau. Nak best skit. Dlm ejaan SMS, rindu dieja as WINDU. Konsep mesra dan lebih baik sebutannya rasanya. Xtau yang itu, merosak kan bahasa. Rosak bahasa, disappear lah bangsa… hehehe. Just sekadar selingan jer, xkan la take it as serius kot kan. between rindu & windu. Both, bapak sepusat mak asing2.. miehahaha

Ok, xyahlah bercerita dari bidang ejaan tuh. coz kita bukan in spelling lesson nak beriya sangat argue or discuss dis messy thing.. waaaah, messy nih!! matila blog dibanned oleh DBP. Kena post entry in Arabic la plak pasnih kan. waaaaaaalaupon kan!! wat suspen jew… anyhow, kita nak suka2 jer. Xder la ape sangat! Epi2 jer. Miehahahha.

Lagi beberapa hari jew aku nk berangkat ke msia. Pechotian di Malaysia kala musim panas. Ini adalah kali ke-3 aku blik ke Malaysia sepanjang pengajian aku di bumi berTUAH & MEWAH ini. Biar sumer kawan len pulang ke ‘pangkuan’, barulah aku balik… terlalu banyak urusan yang perlu diselesaikan. Aku balik kang, trus ade yg xbalik msia la, ape la itu laaa. So, biau semua selesai ngan muktamadnyer, baru leh senang hati balik msia. Xdelah nnt diburu ngan panggilan2 or sms berhantu. Hahahaha

Sampei skrg nih, urusan tiker balik dak2 xsettle lagi. Penat weyh turun naik, ulang alik amman. Nak mati aku!! igt duit kita nih tuh ke sana gamaknya.. huhuh. Penah tuh sampei 9 kali in a week g amman. Waaah!! mengalahkan perwakilan MPPM nih. derang pon ade lagik masa yang sgt selesa tuk rehat2, senang lenang. Uhukz!!! Tuh yang MPPM thun nih active jew, sbb cukup rehat, cukup tenaga tuk buat program.. owwwwwwwwwwwwwhh~~ then lahir laaa acara MEGA, GIGA & TERA nya. Acara apa, xtaw!!

Tuk akhirnya, laporan2 aktiviti yang pernah aku sertai as AJK pelaksana. Itu semua kena kemas kini & double check balik. Coz ader 1-2 yang masih tercicir lagik maklumat & datanya.. pening nyer nak buat natang2 tuh. xmasuk lagik statistic bulanan(peribadi). Tertangguh 3 bulan since april. Skrg nih da june, nak julai dah pon. warrrrrrrrrggh!! Padan muka!! Sape suh tinggal2kan kerja. Kan dah menDAPAT!!! *carut diri sendiri, bowley!!*

K la, ader hal nih… cau cin cau~

No comments: