FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Thursday, May 15, 2008

:: besday guys ::

Salam dan selamat sejahtera..

Hari ini 15hb mei 2008. Merupakan hari ulangtahun kelahiran beberapa insan yang aku kenali. Bahagianyalah dapat lihat begitu ramai yang sambut ulangtahun kelahiran pada hari yang sama. Lebih2 lagi among orang2 yang kita kenali. Bahagia sangat. Ini menunjukan, betapa kecilnya dunia, betapa jauhnya perjalanan, sehingga kita boleh ketemua dengan insan2 yang ‘seangkatan’ tarikh lahirnya dengan kita…

Pertama2 kalinya. Hari ni, adalah ulangtahun ke-7 buat adik kesayang aku. Muhammad faidhi aqhari bin md nadzri. Nama arab tetap tau!! Xmoh kalah nih. biasalah, nama budak2 era millennium nih kan. macam2 ader.. no wonder lah. Hehehe.

Faidhi a.k.a PEDI.. one of da most brilliant kids. Paling bijak among us dalam rumah tuh(sewaktu sama usia ) hopefully, sampei kemati pon pandainya tuh xkan ilang lah erk…mudah2han..ameennnn.. dia nih mewarisi sikap akak dia yang barusan sambut besday awal bulan rituh. Akak dia 3hb, dia 15hb. 2-2 angka ganjil. Means, a lot of unexpectable & unpredictable... Kita tunggu dan lihat jer la nanti. Abang harap yang terbaik, dan termanis dari fadhi mampu diberikan kat family…

Mewarisi sikap akak dia??! Sikap yang banyak cakap, tak berhenti2… bertih goreng pon xcam dia. Very2 da talkative… kat umah tuh, yang lahir bulan 5 lah, yang paling meletop sekali. Bila bukak mulot jer.... Xboleh berhenti sorang.... Sorang lagik, memang dah xreti nk kawal volume. Sorang lagi lak, bab meluah2kan perasaan xusah dikata. Prefect seperfect2 nya. Coz dia adalag orang yang paling jujur skali. Tuh yang luahan perasaannya, mampu menyentuh & menggegar jiwa. Huahahaha


Buat faidhi… belajar rajin2… biar banyak cakap dri jadi orang bisu xyang xtau nk kata apa2… orang lain dalam kelas tuh diam sebab xreti/xstudy ape yang dibelajar dalam kelas. Biarkan depa ngan bisuan2 depa tuh. juz be urself erk. yang penting, kita jadi diri kita sendiri. Jangan takut buat silap. Kerna silaplah kita boleh Berjaya... Banggakan MAMA dengan kejayaan faidhi. Gumbirakan BABA ngan kesenangan aqhari..

Gunalah akal cerdas yang tuhan anugerahkan kt faidhi tuh, tuk sumthing yang berguna tuk diri, keluarga dan agama. Abang sentiasa mendoakan keselesaan dan kesejahteraan faidhi. Miz u… nanti kita jumpa in dis summer, ensyallah. Dengar cakap mama, ikut kata baba. Jangan kuat melawan. Tapi kuatkan pendirian. Kita berdiri atas diri sendiri. Bukan dengan tekanan orang…

Kedua, harini juga adalah ulangtahun kelahiran buat kawan aku.owh kawan kah??! Hnya dia sendiri yang boleh menjawab persoalan nih. siapa lagi, kalo bukan MARWAN HADIID NAZARUDDIN. Orang klang dri seri andalas. Beliau merupakan anak sulung. So, sikit sebanyak, aku tahulah pasal habit, dan perangai dia nih. anyhow, bukan itulah as main point tuk diceritakan disini. Bahkan, hanya ingin meninggalkan sepatah dua kata ucapan selamat di hari ulang tahun kelahiran…



Marwan,

Xde apa pon nak aku ungkapkan, malahan sekadar selamat hari lahir yang ke-23. Semoga, dengan meningkatkannya umur, seiring jualah dengan kematangan diri. Matang emosi, matang pemikiran dan matang naluri. Xder gunanya aku cakap panjang2. Sebab ko pun dah borink dengar bebelan aku kan??! maklumlaah, kawan ko sorang nih kan banyak cakap. Mesti bingit telinga, bernanah jiwa bila dengar bebelan aku. I guess dat’s true ait??(tgok vote sebelah lah!!->>) Hehehe.

Aku doakan, cepat bertemu dengan insan yang berhak tuk bersama ko, dunia dan akhirat… jangan lama2 sangat. Nanti makan hati, putih mata. Tang itulah, aku gelak guling2 depan ko. Huhuh.. u’r da best person I ever met when we’r arguing each other. I luv dat moment. Coz, ko selalu beri ruang kat aku tuk bukak minda aku kepada sesuatu yang lebih besar. Hanya tuhan je yang boleh membayar ilmu yang ko berikan kt aku, secara xlangsung itu.. thanx marwan..

Athiq,

Erm… nak ucap aper erk??! yang modern wish or islamik wish??! Aku konpius nih. kang salah bgi wish kang, xpasal2 aku kena bamboo. Tuk memudahkan citer, aku wish ala2 maleykat lindungan kaabah la erk. biau sejuk ckit summer nih. sejuk jua hati yang menerima ucapan ini. Atleast ucapan. Bukan MENGUCAP. Nak mengucap, no pin ngan no acct bagi kat aku dulu. Senanglah tuk aku beli & wat ape2 preparation yang patut. Berapa ela kain kena pakai. Air mawar or air gaharu. bukankah orang2 islam itu saling m'peringati antara satu sama lain... gittuh..!!**selingan mode**


Ok2, xbaik tau… kita nk happy2 dihari bahagia nih. tetap nak wish2 yang menakutkan. Wat suspen jer… kaaaaan!!*sarimah versi islamik**anyhow, sesame kita bangkitkan nama islam dimata dunia erk… sapa lagi kalo bukan kita… antara langkah awal adalah dengan mengguna alwahy.com. sokong islam lah tuh.. xtumbuh xmelata, xdipromote xder la aku state kan kat sini. Hehehehe..

Be siyes lak nih… thanx to u athiq. Coz nak gak ko berkawan ngan aku nih kan. waaaalaupun!! All dabesh in ur final. Proud to be ur friend.. ape yang baik tuh, buat2 teladan.. yang xelok tuh. simpanan2lah as panduan.. jangan buat apa yang dilarang, laksana apa yang diperintah. Baru hidup aman damai, bahagia dan terjamin. Dunia dan akhirat… redha tuhan yang kita nak. Mende lain dah xpikir dah. Keredhaan & KAP BA RA KAF TA ALIF NUN.. pencipta itu paling2 mustahak..

Syahmi,

Si junior yang baru mengenal erti hidup diperantauan*wahhh**. Harapnya, agar tabah meneruskan hidup bersama persekitaran. Mehnah2, onak ranjau itu sebenarnya akan mematangkan kita as khalifah dibumi allah ini. Bukan senang nak gapai impian, kalo diri sendiri xder perancangan. Apa2 pon, berjuang. Berjihad. Biarlah ikhlas. Jangan sesekali mempuakakan mulut ngan mengungkit itu ini. Xbaik tau!!<-nasehat tulus dari hati... Tuhan tarik nikmat nanti. Terus YANG ADO jadinya. Nak cenggituh??! Seharusnya xnak kan… huhuhu


Oklah. Cukup sekadar ini…

Sekian~

:: kot2 ader "...terlebih sudah..." tuh. ko "...redahkan ajer...". Juz tuk tambah2 perisa dalam ucapan. Xboley terima ucapan tuh. ko buat lah kad ucapan sendiri erk.. budget kita tuk blog jer. Xmampu nk beli2 kertas wish card segala ::

No comments: