FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Monday, April 07, 2008

:: mana organizer2 nih?? ::

ape nyer acara gilang gemilang cam ni nih??! pengurusan out. Infomasi hancur. Sampei skrg xder tetap lagi itu ini. Acara ntah kemana, kategori ntah kemana. Email kate lain, portal kate lain. Manager kate lain. Huh~ teruk la camnih. KARISMA yang xder KARISMA dri awal lagi. Xkan la nk wat kerja last2 minute kot. Mane teknik kepimpinan yang selama ini dipelajari secara intensif. Siap ader kursus khas lagi. Nk arrange sumthin simple pon susah. Aiyooooooo!! Aper semua nih..

yang ader skrg nih juz volley jer laa ngan bola sepak. Acara lain. Sape yang incharge?? Plzzzzz jgn buat camni. Aku(ramai pon) xsuke ngan mende last2 minute nih. kurang2, ader la wakil(jurucakap) tuk mende2 camnih. Bila Tanya, sekor2 xtau. Xpasti la aper la… dah tuh, selama ni dok rancang, mesyuarat segala tuh, xde apa2 ker??

tempoh atau penggal berada 'dikerusi' bukanlah melambangkan apa2. Tapi kematangan dan jua pengalaman mengajar kita. Itu jer nk cakap. Hope pas nih, ader la beberapa perubahan.

kesian kt orang yang ngan begitu komited nk join acara, tapi xtau nk rujuk pada siapa. Rugi la camtuh. Org tgh berkobar2 nk perjuangkan zon sendiri. Yang ‘atas’ lak buat camnih. Sayang laaaa.. tolong jangan bunuh semangat peserta. Yang dah lpas tuh lepas laa, buat baru. Masih ader masa lagik. Perkara2 cam nih, memerlukan latihan n persediaan yang mantap. Bukan buat last2 minute cam kebiasaan korunk amalkan tuh.

maaf, jika ini ada yang terasa, tapi ini adalah hakikat nyer. Bkn sehari dua mende nih da dbagitau. Malahan, awal lagik tuh. yang mahu terlibat, memasing dah bersedia. Tapi jentera pelaksana lak yang buat hal. Sila selaraskan segala tugasan.biar 2-2 pihak dapat kesaksamaan. Nih bhagian itu ada, bahagian ini xder. Acara sana banyak, acara sini ckit. Xadil lah tuh. secara xlangsung, bakat n kemahiran yang telah di zalimi. Dan disekat.

:: xder niat nk buruk2 kan mana pihak. Juz skadar nk igtkan. Jika kata xperlulah masuk blog segala. Kerana kata kita nih memburukan nama baik yang sentiasa berada dipuncak, maka itu adalah tuduhan tidak berasas. ::

Sekian~

2 comments:

Anonymous said...

ermm...harap ade lah yang menegur pihak pengurusan..
*persoalan : belah amman sana cmana?ahli dorg bkn sikit ker?mampu ker nak cover smua?

nadzeem said...

hopefuli...
nih antara cara menyuarakan pandangan...

jawpan persoalan...

sbb ahli ckit itu la kita nk gunakan semua nya...semua terlibat, xder yg terkecuali..even kalo ramai pon sama.
bukan ker antara objertif nyer mahu memaksimakan penglibatan ker??

same situation dlm mana2 temasya...
kontinjen yg kecil, mereka akan hantar wakil yg termampu. kontinjen besar akan memenuhi ruang yang ada dlm penghantaran wakil mereka..

berapa acara yang menang bukab ukuran, yang penting penglibatan semua mahasiswa..

katelah amman hny mampu hantar peserta utk 5 acara shj, then kelima-lima acara itu memenangi tempat pertama. maka. peratusan pencapaian kontinjen amman adalah 100%.. satu hasil yang sgt2 membanggakan..

bukan ker nnt abiz temasya, kita(penganjur) akan buat analisa terperinci mengenai semua acara?? prestasi gimana, sokongan gimana, penglibatan ahli dlm mantiqah cam mane.. itu smua diambil kire...

then graf itu kena dikeluarkan tuk tatapan. bukan hanya atas angin sahaja...

sekian~