FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Tuesday, March 11, 2008

:: join SKALI (lastPART) ::

Finali, sampei jua ker bahagian terakhir kisah, cerita 2 hari bersama BKPJJ... nak buat satu entry berderu sahaja boleh. Tapi berjela la plak nanti. Xlarat plak nk mentelaah mende nyer. So nak xnak part by part la gamaknyer.. ader meriahnya blog aku nih... hehehe**meriaz la sgt kan!!**

Bahagian ini hanyalah berdasar gambar sahaja. Ala2 buat karangan/ayat bergambar time sek rendah dulu... then pada hujung2 nyer kita akan letak coretan2 yang ader sepanjang perjalanan aktiviti & program.. sapa yang kena, sapa LAYAN... kita tgok sapa... tapi semua itu adalah berlandaskan ukhwah islamiah. TEMAN tapi MESRA pon iyer gakz.*propahan,boley!!**

Memula skali, ini adalah pemenang untuk pertandingan khat. Erm... xyah letak kot name dia. Semua orang(yang bace nih) dah tau kan... so, inilah dia pemenang pertandingan khat anjuran BKPJJ. Perlu ker nk bagi ucapan erk?? Matila gila mic.hehehe


Ucapan la ckit kan...

“...1st of all, thanxz GOD. Syukur alhamdulillah. Xsangka(statement lazim!!!) bahawasanya saya bley berada di tempat(pertama) ini... ader lagi sebenarnyer penulis2 yang berwibawa.. ntah ape ntah kateria yang di angkat oleh juri, saya pon kureng pasti... apakan daya, sudah tertulis di luh mahfuz hari ini(penyampaian hadiah )adalah rezeki saya. Maka, tiada apa yang perlu diperkatakan, hanya ALHAMDULILLAH shj lah yang menjadi sebutan... thanx judges...”

Acara pertandingan memasak putera. Dapat no.2 jer!! Xmampu nk compete ngan champion. Masakan meletopz. Konsep kampung lagik kaw... mmg makan hati abiz... walhal yang masak tuh adalah orang BANDAU... bapak sedap masakan derang. Deserve to win pun.. simple & marbeles!! Derang masak sambal(sayur) goreng.. ngan nasik impit... sedaaap weyh...


Nih adalah partner masak aku. Dak qlantan. Aku orang KL(bangga weyh!!!) ader ker orang KL yang nk masuk kampung??! Aku jer sedau diri. Yang lain nope komen*ops!!** kasut compang camping, ader hati ngaku orang NEWYORK bagai *ops!! Again**<-kene mengena ngan yang budget HOTz!!!

Yang kami dpt no.2 tuh, kami MASAK AYAM REBUS MANDI WAP AIR BERSAYUR(pernah kaw dengar nama sajian nih??!) istimewa nyer adalah ubi keledek yang ditambah ke dalam masakan itu... sajian kedua setelah aku siap buat paprik Johor.... then abiz sajian kedua, aku wat plak sajian ketiga. Nama sajian tuh adalah HADIAH DARIPADA HATI... untuk hadirin yang ala2 tombolok datang tgok kami masak... tahan nih... dok pinggir dapur, jeling2 sinis kuali/dapur kami...kejap2 telan air liur, kejap2 telan air liur... juri pertandingan pon xcamtuh...huahahaha


Dalam banyak2 acara yang aku masuk. Aku dpt 2 nih jer... tuk KHAT ngan MEMASAK.. jadilah, dari xder aper2...kuiz dapat no 3.. kalah bermaruah. Bukan cam yang menang tuh. Penakut!! *ops!! Hahahha. Banner lak.. rahsia... sbb korunk sendiri yang judge erk... berzanji. Kategori terbuka. Yang menang nyer, memang meletopz. Bukan 'tang tuh' jew yang MANTAEP. Suara pon MANTAEP gakz nih*ops!! Matilaa aku!!**


Aku, aiman J, apiz & aiman L.. snappy kenang2an... thanx buddies... korunk mmg besh sgt... Melaka bile lak nk buat acara weyh??! Aku pon apart of malacca gakz... hehehe. Make sure nama program pon lagik GEDEBAZ tau. Kita lawan BKPJJ<-matila kena tulah nanti..


Bukan sekadar bergambar kenangan bersama 3 orang itu sahaja. Semua ahli rasmi Johor & ahli bersekutu mengambil tempat di hadapan cam tuk buat kenang2an kali terakhir dalam program ini... tuh pon ada yang xmoh masuk bergambau. X foto genik la tuh..*matilaaaa** baguz pon kan, sedau diri yang awk tuh xchanteuq...GHASTLY LITTLE CREATURE*ops!!! Mane boley nk skali ngan kami2 yang HOT ini**lariiiiiiiiiiiiiiiik**

tangan siapa la nih kan... hehehe.

Sekitar program & acara...

· Telah berlaku satu insiden yang sgt2 xdapat dikawal... ntah camne ntah tetiber jew arituh jadi gila... teringat kt yang tersayang kot... btw, sori byk2 kalo ader yang terasa or berasa xsenang ngan kejadian itu..(to whom may it concern ONLY!!!)

· Belang sekor2 MH makin menyerlah.. mancari AH kan men lagik kan..siot jew perangai... sedau2 la awak tuh siapa.huahahaha

· Yang xpernah menari pon, time nih la dia bagai nk rak menari zapin... baguz !!! "..canggungnya langkah adat bermula orang menari, sumbang lagu adat bermula orang bernyanyi.."

· Buat kali pertamanya, aku tidow rumah orang. 2 malam lak tuh...xpenah2 dibuat aku!!!

· Dalam sejarah program, hari apresiasi adalah hari yang PALING HAVOC dan KECOH xhengat...

· Muncul nyer beberapa ekor kucing gatal, miang & gediqz!!!

1 comment:

Anonymous said...

kim slm kat dak klantan tu ae..

ahakz..citarasa sgt...

uhuk uhuk