FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Thursday, January 17, 2008

:: HiLAnG ::

Suatu malam 16hb januari 2008.

“…hye JONO(bukan name sbenar, BNS)… zikri(BNS) ader??”

“…ntah, cube tgok kt bilik dia…”nada bsahaja..

“…okey…” sesambel wat muke pelik.

Setelah beberapa ketika…

“…xder pon, dia g aner erk??” osmate sendri pon xtau mane g(bisik dlm ati)

“…xper laaa, nnt kalo dia balik. Cakap kt dia, ADIK dia carik dia erk…”

“… oOoooo, kantoi!!!” sesambel tunding2 telunjuk kt aku.

“…motip kaw!!!, da mmg dia abg aku. ader aper2 masalah kew? Tau la kaw tuh xder sesape nk kan…” matila sentap.

“…lurrrgh, tegas plak… lerk2 r. sorriiiiiiiiiiiiiie… nnt dia balik aku gtau dia”

**2nd situation**

“…Leman(BNS), hykal(BNS) ader x??”

“… Ader dlm bilik kot, tgk laaa, dia bukan kunci bilik pon…sbb terkuak plak bilik dia tuh…” memuncung kan bibir

“… da xder jari or tangan ker nk tunjuk2 nih?? muncung2 lak ngan aku…” bersungut.

“…yer!! Sowieeeeeeeeeeee bro, ko jerk an yg btul. Nk carik dia wat per?”

“…ader mende ckit. Asal ko tny lak nih? xpenah2 tny pon selama nih…”

“…Lur, da kate osmate aku, aku tny laaaa. Per daaa!!”

“… owww erk?? xper laa, kang dia da balik gtau dia ABG dia carik dia”

Cerita penuh(penuh kew!!!)

Elok sgt la tuh kan, abg carik adik kt umah adik, adik carik abg kat umah abg. Seswuai sgt kaw!!! Xreti2 nk sms or call kew b4 nk jmp carik segala tuh?? balik2 trus g bilik carik kan… very da!!!**ops!!** yg penting bahagia, kaw aper kesah… tul x?? kuikuikui.

Kenapa adik, kenapa abg?? Matila persoalan. Walaupon sebaya… tuh diaaa, soklan maut kunjung tiba kan..

“…eh suker kiter lew, kaw naper hah?? Sakiet penis kew kalo kami berABG adik segala…” mengHIDUNG

A’ah… nk caka aper cakap laa, aku nih kalis speku n TOHMAHAN. Xpandang pon ngan sumer2 tuh. mati bukan dek keji, idop also nope dek PUJI… malah, orng keliling yg mulot cam VAVIES*ops!!!**

Dlm kesempatan nih, aku nih mengiklankan(announce) satu mende yg julung2 kali diadakan kt PERMAI nih<- waaaa, da involve ngan PERMAI kah?? Huahaha. WUTEVA uols… kire ok la gakz, aku involve ngan mende nih, sekurang2 nyer aku der mende nk buat chooti2 cenggini.. dari trus membaring diri, diatas tilam, berselubungkan selimut.. hehehe

n PERMAI, ingin mengajak warganyer(SISWA)… untuk menyertai winter bowlingtournament. Sempena dengan chooti 1st sem innew. Perlwanan akan dijalankan pada 23rd jan 2008. Di AMMAN.

n Penyertaan adalah mengikut kumpulan. Satu kumpulan MESTI ada 5 orang.

n 11 pingat EMAS dipertandingkan, dalam 4 kategori…

n Hantar penyertaan kepada NADZEEM. Sebelum atau pada 20th jan 2008…

Beghituh lew gamaknyer apery g aku nk iklankan kt cnie, semoga ngan adanyer acara yg sebegini, mampu mengukuhkan ukhuwah sesame kite n peluang tuk saling mengenali tuh lebey cerah lagik. Xder la da 4-5 bulan kaw kat cnie. Satu batch pon xkenal kan!!! hanj nyer kaw. Batch sendiri pon NAN kenal… elok sangat kalo di SANGKAPkan ajew set2 orang yg camnih…

Aku plak nk carik team mate aku. da ader 3 orang(tmasuk aku) 2 orang lagik belum bgi kate putus… maklum laaaaaa, DIvaVU sangat… ramai sgt yg nk amik dey ols as teammate. Termasuk la aku… tapi bab DIvaVU tuh, aku tetap laa lagik VOUGE kan.*matilaaa merak**

K la… tetibe aku tersentap lak bace artikel kt paper pasal anak derhaka tuh… da emaknyer tukar milik tanah, anak plak buang mak bulat2 camtuh… L*H*N*T nyer anak… kaw luper kew saper yg lahirkan kaw tuh??! vavies sgt hati kaw tuh…**emo nih**

Yg mak pon satu, sayangkan anak tuh.. bukan lar smpai harta sendiri pon nk dberikan nyer… biar depa carik duit sendiri. Didik n ajau anak berdikari(dlm keterkawalan jugak) bukan lepas2 camtuh jaaa. Depa bukan anak kambing yg nk dilepas semata gituh… pengawasan tetap MESTI… sokongan moral apaertah lagik. Tapi BERPADA….

Sekian dari aku..

Nadzeem….

No comments: