FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Tuesday, July 24, 2007

:: Bersiar siaran ::

Kesepian kini
Menyusuli hari
Syair nan di rindu
Kau bawa bersama
Tinggallah irama
Terus ku lagukanKekal ia bersama
Serpihan harapan kita yang punah


Matila memula kan ngan lagu ini!! Yg nk ditekan serta difokuskan is KESEPIAN KINI, MENYUSULI HARI tuh jer. Tuh yg nk aku bgtau sebenarnyer. Lebey2 dari tuh xder laaa. Sbb aku nih xder sape yg nk. N aku pon xder nk kt sesaper agik. Hahahahhaa

Kerana kesepian itu jualah aku bersiar siaran kemana kemari untuk mencari sedikit ketenangan n inspirasi. Mane la tau kot2 boley bg aku semangat ker kan. Tuh yg siar siar sengsorang tuh, xder org nk ganggu. Tenang pon tenang.

Dari fagi till lewat fetang, aku ke sana ke sini(jalan jalan). Tgok gelagat manusia situ sni kehulu kehilir. Besh nyer la aku nengok memasing yg xder masalah itu. Epy jer jalan senyum senyum. Sengeh2, gelak ketawa. Trus aku terpikir

“… derang nih epy sgt xder masalah dalam idop ker?? Kalo la aku camtuh. Besh nyer la kan. Senang n selesa jer pat jam. Xyah nk piker itu, piker ini…”

Xper la, da rezeki memasing kan, biala org tuh ngan kegumbiraan n keselesaan itu. Mungkin skrg ni dia yg epy n gumbira. Esok lusa saper tau kan(xder la maksud mendoakan buruk org len) tapi kite just bgtau putaran kehidupan ini. Heheheheh

Mane la tau esok luse, kite plak yg beh epy n ceria dari yg len. Saper tau kan. Tuhan tuh maha adil. Arinih kite camni, esok lusa.DIA yg bg rezeki. Lagikpon. Setiap dugaan, kedukaan serta permasalahan tuh, xkan ader pada kite kalo bukn kerana kite nih mampu menanggung nyer.

Makanyer, redha n berusaha itu adalah kunci utama untuk segala kemungkinan masa hadapan. Huhuhuhuh

Eh, nih da lain p nyer da. Nk citer bersiar2 sbenarnyer, kan da melalut nih. Ok la, aku g window2 shoping. Tgok itu tgok ini. Survey itu survey ini. Jmp org itu, jmp org ini(xkenal pon asal nyer)kenal tepi2 jalan jer(kawan ajak sembang) tapi xder la aper pon, sbb derang pon cam aku gak kan(sorg2) so memasing la cari kawan kekdahnyer. Hahahhahaha

Aku just makan 2 kali jer tym kua tuh. Lunch n skali tym petang, b4 nk balik(tuh la 2kali dlm sehari aku makan). Sbb aku bab makan nih mmg cerewet, itu xboley, ini xnk. Itu xkena. Segala macam hal la. Tuh yg org xmo kawan ngan aku tuh. Btul x??

Ok la. Da kot. Sbb citer jejalan jer kan. Xkan la nk citer setapak demi setapak kot. Matila xabis2 nk letak kt cni. Huhuhuhu

Da~

2 comments:

madt said said...

nak citer ape sbnrnye ni??

fred said...

ntah. aku pon xtau.. muehahahha

biarlah rahsia