FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Saturday, June 02, 2007

:: selepas Xm ::

28 mei 2007.

Fuuuh xtido-tido aku rini, dari malam semalam till la rinih, sbb nk jawab xm tadik. Arini ader 2 paper final, aqad zawaj n qawaid lughawi. Secara keseluruhan nyer, yg tuk aqad nyer aku da abis da. 2 ari lepas. Xtau la leh igt ke x aper2 yg aku bace tuh. Matila study kerna xm.

Yg 2nd nyer, paper qawaid, byk bgt sih, kok bisa di abisin kai gitu banyak. Aku try la tuk yg terbaik. Try, try gakz. Tapi bentuk soklan dia tetap aku xsuke, sbb dia gune ABC. Susah weh soklam ABC nih. Aku mmg lemah soklam ABC nih. Cam haram jerk!!!

Okla, mamo ngomel bebyk, byk agik xbace nih.
Da~~

**************

29 mei 2007.

Aku bangun jer dari tido(pas penat jawab xm semalam) maner xnyer 2 paper dalam satu ari, paper susah lak tuh, mencanak2 otak nk carik jawapan. Seb baik yg pagi nyer paper xder membebankan sgt. Yg petang tuh yg sakit jiwa n rage tuh, terlampau byk sgt la nk bace, n berselirat pale otak igt segala nyer.

Tuh soal semalam semalam nyer la erk, kite bukak citer baru lak. Aku rini(tadik) study usul tuk esok. Ikutkan silibus, xder la byk sgt, kire ok la, xtau la cam gaya Xm tuk final nih kan, kalo di buat agik as 1st n 2nd, mmg potong leher la gamaknyer. Kalo pendapat2 ulama nih, mmg sakit nk jawab. Paper pon just berusaha stakat mampu.

*****************

30 mei 2007

waaaaaHhh, susah gile soklan usul tadik, asal dia mntak sumer pat hanafi erk, tensi nyer aku!!! Kite syafie oi. Dia tub2 leh mintak pendapat hanafi, sah2 la aku terpingga2 jap sementara mencari jawapan. Apalagikan, men taram n sental jerk r.

tapi xder la men sental2 gituh jer, kenalah serta ngan kepandaian ckit, so xder la kantoi yg awak nih xtau langsung kan.. hehehehhehehe

balik2 jer, malaz nk piker, aku trus titon..

***************

31st mei 2007

yaaaaahUUuu, besh nyer jawab soklan jihad tadik, cam nk ulang jer jawab, epy tahap gaban nih dapt jawab soklan final(walhal 2nd xm rituh bukan men agik payah) agak nyer kan, dia selang seli kot, senang susah, susah senang, senang2 susah, susah2 senang.. hirk!!!

Ntah la, tersenyum lebar aku jawab soklan jihad tadik, sbb aku suke jihad kot, hahahahhaha. Kalo nk senang jawab soklan yg berkaitan ngan subj, sile la saling melakukan praktikal, pasti nyer senang, kui kui kui kui.

Lagi pon xkan la korg xtau kan, aku nih kan jurulatih tentera2 islam yg berjuang kt afghan, iraq serta palestin tuh, har har har har. Xder la, just gurao ajork.

Subj nih jd senang sbb Dr yg mengajar nyer agak terbuka dalam bagi contoh serta pendapat dia mmg bernas n rasional, dalam erti kate lain, xder la dia cakap2 kan depan ngan citerasa SYOK sendiri. Macam ader segelintir pak2 arab yg suker sgt mengangkat diri melambung2 nih. kesal tul aku.

Nih xbermakne aku tujukan tuk DR yg ader kt fakulti syariah, tapi nih tuk yg kt luar2 tuh, DR2 kt fakulti syariah, dia tau yg foreigner2 nih mmg ader kelebihan memasing, n derang pon hormat kt kite, kite pon hormat kt dia. Tuh jer.. sayang kt DR2 sumer. Boley!! Hehehehehhe

K r, nk tido la. Pala da berat sangat nih, nk prepare tuk last paper lak.

****************

1st june 2007.

Erm, salam sumer. Selamat hari jum tuk semua warga yg membaca. Penat semalam menghadapi paper jihad x agik ilang. Fening2 itu still ade agik, abis segala keringat dikerah semalam. Gigih menjawab soklan.

Xder aper yg nk dilakukan at all. So aku tulis la diari nih tuk nk hupdate kt blog nnt. Nih pon kire bangun awal(selalu nih lambat ker???) ...xder la, aku mmg bangun kul 730-0800, jgn nk kate lambt lak ok, pas subuh, cam beser study sat, then tido balik. Huahahahahha

Tadi nk tido pas study pon payah, sbb asyik teringat kt Xm jerk, kesal aku. Sejak nk xm nih kan, pagi igt xm, petang igt xm, tido igt xm, makan pon teringat xm, serba serbi adalah peperiksaan, xder mende la gamaknyer kt dunia nih, melainkan xm. Tensi nyeeeeer!!

Oleh kerna asyik igt kt dia jerk, aku nk sambung balik study. Dalil byk agik x apal, pendapat 4 mazhab agik, memacam la, fening2..

Cau~~

****************

2nd june 2007.

Arinih is my last paper tuk 2nd sem 2007. Kusangke panas hingga ke petang upper nyer rebut di tengahari, n nih mmg btul2 ribut wal afiat nyer rebut. Subj yg aku xm tadik is fiqh ibadat (ii) bapak susah soklan dia, nih sumer gara2 dak2 arab yg nk sgt 1st n 2nd xm rituh tajuk poser, kan da mendapat tuk final nih tajuk haji n zakat.

Memasing merungut bile dpt soklan, padan muke korg(padan ngan muke aku skali). Nih just pasrah n tawakkal jer la ngan result yg bakalan kuar, malaz nk pikir2. kalo baik, baik la, kalo x, itu je la yg termampu.

2nd sem mmg puaka la bagi aku, mengulangi mimpi ngeri last year. Aku xnkkkkkk ok, n sgt2 takut ngan result nnt. Nk kate aku xstudy, xder la xstudy. Kalo ikutkan sem nih la yg aku harder than last sem. Siap bertapa lagik(bak kate org tuh)

Tapi kalo da xder rezeki kan, nk wat cam ner, just redha jer la. Sedey sgt ok. Soklan kebanyakan nyer yg sem nih, mintak pendapat 4 mazhab sekali guz, matilah nk recall satu-satu nyer pendapat. Asal la x sependapat jerk, wahahahahaha

Da la, malaz nk piker, nk rehat sat. mamo piker pasal xm da. Just nk release tension sajork..

Da~~

2 comments:

DiaHarris said...

amboii.... long entry!!!!
so how's ur exam? blh buat suma ker? rerasanya berjaya & lulus dgn cemrlang & terbilang ker??

fred said...

mau nyer xpanjang.. diari sepanjang mase pertapaan tuh. wakakakaka

camner ngan paper??? sgt la mencuakkan, takut la ngan result, rase cam nk blik msia jer, rehat serta tenang pikiran, xsanggup nk tgok result yg bakalan kua nih....