FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Friday, June 22, 2007

:: MooD ::

~~Salam sumer~~

Orang Tanya, “… kenapa nih zeem??! Kalo ader apa2 meh ler kite share. Jgn la murung org bad mood jer, nnt org xsuke…”

Sungguh bermakne kate2 itu. Daku hanya boley kata.

"...Berat mate memandang, berat lagik bahu memikul..."


Semakin hari, semakin xkeruan pikiran aku. Bermacam2 mende aku fikirkan. Sampei xleh tido pon ader. Jenuh la plak guling sane, golek cni nk titon kan, tapi xdapt jua tido.

Aku kalo nk bercerita kang, len lak jadi nyer. Oleh kerna nk release kan tensi, aku wat la entry nih tuk korg2 lua saner tuh.

Mggu depan, ade mesyuarat agung tahunan badan kebajikan(BKAN), anak selangor la tapi. Kalo dalam name glame x hengat nyer BKASJ. Ntah saper ntah anak selangor! Aku lahir kt KL tau. Tapi dan2 tuh suh masuk BKASJ nih. badan kebajikan katenye, tapi soal KEBAJIKAN yg ado dperjuangkan!! Nan ado..!

Biarlah org nk cakap aper pon. xreti nk syukur ker aper ker. Yang penting korang tau ker aper berlaku, aper yg terjadi n aper yg aku alami lalui. Kalo aku citer diri aku jer... kang ader kate

“…tuh hal ko sorang!! Org len xder pon. ko jer yg ngengade…”

nih la dia antara ayat2 respon yg akan terkluar, xpon similar n sewaktu ngan nyer. Ade aper2 komen bout it!!! sile kan...

***************************************************

Yes!! Mmg aku cerewet yg teramat sgt. Yelaaaaa, aku ni demand lebey. Org len ok jer. Aku nih yg feeling bagus segala kan. ok fine!!! Xkesah ok. It doesn’t matter. Aku xtau la kalo kerna cerewet nyer aku, demand lebey nyer aku nih leh ader beberapa mende lain kan. so think bout it??!

Yg statement atas tuh kalo di elobrate kan kang, ungkit plak jadik nyer. Sbb aku nih bukan yg suker nk ungkit2 kan. kite bia kan lah. Aku nk tgok la saper yg tersisih, saper yg tersingkir, saper yg direject satu mase nnt. Kite tggu dan lihat. Stakat feeling DIVA xyah la wei. Wat abes beras jer.

Sepanjang tahun nih, memasing yg get ‘sumthing’ sumer memilih bulu. Dlm ramai2 yg memilih bulu tuh, just 2-3 jer berjaya menarek bulu-buluan yg btul. Selebeynyer hampeh tahik hanjeng!! Nk sgt yg ‘gedebas2’ kan. tuh lah jadik nyer**padan.

Ikut bi’ah(environment)timur tengah kate nye. Tapi pengisian xtara. Kosong n nothing. Berapi2 masing2. tuk tek tuk tek bagai nk rak. Tapi impak ckit pon xnmpak. Mmg btul la kalo ader dkalangan mereka2 ini yg di kate kan KOLOT(x ngaku lak tuh)**hatuuuuiHhh!

Oleh yg demikian, aku harap mesyuarat kali nih adelah yg terbaik berbanding program2 sebelum nih, walaupun ader yg nk memboikot katenyer(pas bace mende nih). terpulang la kan nk boikot ker aper. Ini lah dia last program aku join. Sbb per aku join? Sbb kawan baik aku n my beloved osmate as director.

Walaupun maseh ader lagik didalam nih(AJK pelaksana) yg memperlekeh kemampuan serta pilih bulu dan nk org tertentu. Aku tabah jugak membatu kan diri bout it. Sbb aku nk tolong my best frewn, yg penah aku kenali selama 8 tahun.

Okla. Xde ape kot. Sbb nk sambung keje balik..

Da~~

2 comments:

Merakemas said...

Ko ni Nadzeem, lama-lama berfiqir...kang jadi sasau...kan naya. kat tempat orang cam nih, masuk je le persatuan apa yang org Msia buat....asalkan ke arah kebaikan....akak kan, suke sgt tengok rambut ko yg ala-ala mayang mengurai tuh...kalo ko ikat, lagi kren...hehehehe. hencem!

fred said...

motif mayang mengurai?? muehahahhaha
xder makne nyer. nih pon da nk sasau da tau.. kui kui kui