FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Friday, June 22, 2007

:: PuNaH sEgaLa ::

~~Salam sumer~~

Nino nino, bunyi keta bomba mai syari’ toul kareem sekitar jam 1015 malam. Tym nih aku baru jerk balik dari makan. Ngan my osmate, mando. Hehehhehe

Makan lite2 sajork, xder la nk makan berat2 kan malam2 nih, nnt kolestrol xboley diproses(memandai jer aku) n just minum air tea ‘o’ panaz n air mineral sajork.

Berbalik kesah keta bomba tadik tuh. Ruper2 nyr ade kebakaran kt belakang apartment aku nih. aku bukan la saksi pertama, malah yg menjadi 1st eye witness is jiran umah bawah aku nih(ex-osmate aku) EJARD, sile la bagi tepukan gemuruh pada beliau erk kengkawan sumer.

Menurut beliau, mule2 terperasan sbb igtkan computer yg berbau terbakar, computer dia da lame x off kekdahnyer(asyik donload jer kan**ops!!!) tgok2 xder, pas tuh tergerak hat ink basuh pinggan kat dapur(rajin tau si EJARD ini) maka ter pandang serta terperasan la api dari blok apartment belakang (dapur).

Yg besh nyer, dia nih xpandang sekali jer terus melatah, boley plak wat sekali pandang 2 kali toleh(nk kan kepastian gamaknyer) so, terbukti la bahawa ader kebakaran di apartment belakang.

Kalo da ader hal2 ribut camnih kan, da hadi adapt org melayu la nk menyibuk2 kan diri. Jadi tukang tgok pon ok la dari xjadi aper(termasuk la aku)wakakakakka. Org melayu nih kan kaya ngan keperihatinan nyer, no wonder la kan, kalo stakat jengok menjengok kt tingkaaaap, intai2 ikut looooobang, skodeng2 ikut celah2(tul x makcik2 kampung!!*ops)

[tetiber terflash back]
Pas tuh byk cakap plak tuh dari wat keje, bukan jenis nk tolong, tau nk bercerita jer itu ini. Boley lak jadi pengkritik bout dat tragedi. Sorang mengiyakan, yang sorang lagi menambah perisa, yang sorang lagik mengapi2kan. (pengalaman bersama2 makcik pe’ah ujang jalan, cik senah umah atap. N nek nak kg kedondong) muehahahahhaha

Okla, tuh je nk citer pon. tgok la beberapa pic yg sempat aku snap. Dari tingkap dapur(tanpa bercerita ape2 pon) just tangkap gambau jerk. Wakakakkaka

Da~~

--marak yg semakin marak--

--nyala makin membara--

--panas makin membahang--

--musnah makin punah--

No comments: