FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Monday, June 18, 2007

:: nGaDu La LaGik ::

~~Salam Sumer~~

Dalam dunia nih kan, antara mende yg paling aku xsuke is ngadu2 nih. xtaula naper perlu ader sikap suke ngadu2 nih, tarik perhatian kot gamaknyer. Xkan la xtau, “…sendiri makan sendiri simpan la…”

Aku mmg elergik kt ngadu2 nih, kalo ngadu kt yg maha ESA or parent terchinta xper la. Consider lagik. Tapi nih org yg jadi tempat aduan tuh pon ntah maner celah dia angkut, dah macam2 mende nk di adukan.

Aloooooooooooo, xyah la sumer mende nk citer kt org lua. Ramai lagik org terdekat ader kt ur area tau. Ker sbb org tuh hebat sgt ko lambung2 dia sampei sumer mende nk citer kt dia. Yg set2 keliling ko nih, sape??! Tunggul! Kayu! Batu! Kalo ko nk ngadu kat aku pon mmg aku xsuke, sbb kalo da istilah ngadu2 nih, mmg la aku xsuke.

Yg masalahnyer is org keliling ko. derang2 yg kena.Abis la yg asal xder kena mengena pon, terbias sekali. Kerna Lumpur secalit, abis sumer terpalit. Xyah la nk ngadu2 mende yg remeh2. nnt jadi leceh. Org len pon xsuker. Kalo ikutkan aku, memacam leh aku citer(ngadu)kt org2 lua. Tapi sbb aku xsuke kan, xder la aku nk ngadu2 segala nih.

Kenal nyer xder la baper lame, abis sumer citer dlm selimut pon dceritakan nyer. Very da… org yg kate aku nih molut tempayan/mulut murai segala, xder pon nk citer2 itu ini. Ko yg a3lim(org len memoja)plak lelebey kan.

Sbb ko nih org da set lendungan kaabah mesjid segala kan, tuh yg senang2 jer ko nk ngadu kt org tuh org nih. nnt balik2 kang, kalo ade issue jer. Sume tgok n paling kt aku. Xper la wahai cik yg a3lim malim. Warak xhengat, lendungan litupan segala. Aku meredhailah aper yg berlaku. Kang kalo orang tau saper ko, lagilah org xcaya, sbb org akan kate yg aku nih buruk2 kan ko lak. so it fine. Kite tgok jer la nnt.

Tgok baper byk sgt yg boley nk di adukan, tgok baper byk citer yg boley ko laporkan. Then nnt, kalo da complete, kite cari penerbit tuk publish ur story mory tuh. Then kite jual la. Boley!!

Trivia -->mencari simpati adalah dengan mengadakan aduan<--

Okla, tuh jer kot..

da~~

8 comments:

Orked said...

sob...sob....wa'aaaa
owang baru je nk ngadu...sob...sob....
dah kena halau
wa'aaaaa...

mana remot tibi kakjie.....?

JajaOHgon said...

emmm mengadu tp mcm nak mengenakan org jerk... jgn ler marah2 key... senyum ckitt... haaa baru arr nampak enchem... :)

Arieca Soul said...

ngadu domba...isk2... ni set2 talam x bermuka la neh.. rejam je~ ako pon nyampah set2 cmnih..prasan~!**ttbe emo he2

fred said...

wat per nk ngadu2 nih...diem2 udah...huhuhuh
*********

xder la marah kan..gerams sgt!!!
*********
mmg talam 2 muke, pakeeeeeej sgt..alih2 kite yg kena, sape x geram dek mon oi!!

Merakemas said...

Akak pon palin tak suka orang ngadu-ngadu nih. Yang sebenor nyer orang yg suka ngadu ni saja nak kasi kita gadoh dgn org lain. Buat pekak je le Nadzeem.... Biar dia ngadu dgn pokok lada akak ehekkkk

fred said...

hahaha, amik lada tuh tonyoh kt molot dia kan kak....

DiaHarris said...

ngadu kat boypren boleh terima tak??

fred said...

xleh... nk wat per ngadu2 nih!! boi pren lak tuh, bek ngadu kt ma or baba or TUHAN..

ader gakz