FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Monday, May 14, 2007

:: aRkiB CoREtaN FaMilY daY ::

Jumaat 11 Mei

Rini ari keluarga, tadik pagi da la tido kul baper, aku pon xpasti, tapi yg pasti kerja2 wat bendera kumpulan BIRU settle kul 330 pagi. pas subuh aku trus tido, penat seyh…. Dah la game start kul 730 pagi, melekit-lekit mata aku nk buka pagi tadik, tapi kerna semangat umh sukan la katekan, aku gagah gakz nih, xkesah la lekit xlekit ker, yang penting turun padang gakz..

B4 start start game family day, perlawanan futsal akhir dijalankan dulu, my osmate sowang tuh, dapat masuk. Penentuan 3-4 la tapi, paper pon akhir la jugak kan. hehehehhe. Sedang2 org tgh sibuk men futsal tuh, aku berlatih men bola tampar ngan dak2 len. Dalam syok2 main tuh(tuh laaa men sedar2 diri) camera nyer cover lens pecah retak seribu. Trus sedey mode. Cuak pon ader gakz, takut pas nih da xleh nk rakam or snap aper2 memori yg berkaitan. Xnaaaaak!!!!

Pas abis game(futsal) dalam kul 930 tadik, semua org masuk barisan kumpulan masing2 tuk wat trade mark kmpulan memasing. Yg paling basic n xder motif ialah RUMAH KUNING. Tebiat ker!!! Ops** org suh wat trade mark, dia wat drama. **Matila feeling NING NIKKI n YANIE. Wahahahha. Tau la dalam kumpulan tuh ader sorang DIVA kan, HARUZ la segala itu berlaku. Hehehehhe

[ahli umah KUNING jgn marah ok!!!]

yg umah biru n ijau amat la basic jua. Xder aper2 x-factor yg boley menonjolkan kumpulan memasing(matila TOHMAH kumpulan sendiri,BOLEY!!) yg paling besh is umah MERAH, sporting gile r ahli2 umah merah, walaupun ader yg 2-3 org yg COVERAGE tggi, tapi tetap besh jua. Yg kumpulan len, HAMPEH, 2-3 org jer nk all out, y glen nk cover macho konon depan pompuan, POOORAH!!

Settle bab trade mark, sumer begerak ker lokasi permainan. Jauh(yg xbese turun men la kan) ya HAAAAAMAT nih, kalo xda selalu turun men tuh, sah2 la alah bias tegar(btul ker??) biasa. Memasing excited bukan men, lelagik umah merah(motif umah merah jugak!!!). hehehehhe

Okla, start 1st game ngan “CAP KLI CAP”. Igtkan game nih yg ramai org nk masuk, rupe nyer gamer nih yg ramai tolak. Sbb per?? Sebab memasing nk jge imej KELAKIAN katenyeh, yg masuk game nih, konon2 nyeh SESWATUH<-kate2 jagung yg baru nk tumbuh...

Maka secara xlangsyung, da membuatkan aksi tarik muke, n saling mengetatkan wajah. Walhal dalam satu acara(family day) nih, aku pon xtau la aper la mentality dak2 nih…!!! Seb baek bukan ahli umah aku yg cakap cam tuh, kalo ahli umah aku la. Aku halau jer masuk umah len. Hahahhahhaha**matila EMO

Pas abis jer CAP KLI CAP. Game menara manusia plak, dinilai paling tggi(utama) n paling lame bertahan, secara kesimpulan ADO kontroversi.

Then fear factor. Ader 5 stage, n penglibatan seramai 5 org jugak bagi setiap rumah, game nih, sah2 la aku xmasuk, sbb xsanggup ok nk makan mende2 yg da disediakan. Mual tekak siuuut kalo saper yg masuk. Xsanggup aku tuk game nih.

  • 1st stage, minum/makan laban(susu separa pejal, same besar cam maggie cup tuh)
  • 2nd stage, makan lemon. Mak ai.~~Masam nyer, kalo makan belimbing buluh pon da boley biru bibir, nih kan plak lemon tuh kan. Tiiiidak!!!
  • 3rd stage, minum air halia+air bawang putih. FUUUH~~ nih paling dahsyat suit. Xboley aku. Ader yg siap muntah tuh. Eiiiyyyy!! Xder la aku.
  • 4th stage, makan cili idup 4-5 batang ntah, aku pon xsure, sbb xsanggup nk tgok. Perit seyh.(sambel pekup2 muka ngan tapak tangan)
  • Last stage, makan TESTIKAL lembu yg di rebus. Ko ado!! Kombang tokak den nih ha..

60%xsetuju – 40%setuju ---mengatakan kewajaran acara nih. Maka tahun depan maseh boleh dalam pertimbangan tuk meneruskan nyer kembali. Dan aku pon sekali lagik, xkan msuk. Oh no for 4ver. Titik…..!

Pastu acara ngeri tuh, acara timbang bola tampar plak. Acara yg paling mengecewakan aku, igt boley kaut mata tggi, ruper2 nyer xder rzeki, ader 2 kali peluang, yg 1st ok jer, tapi yg kali kdua cam FUNDEK, sedey tau. Da lah, kumpulan aku mmg kumpulan FAV dalam acara nih(matila melambung2!!!)

Next, final game is round world, sape yg tgok survivor cook island dia tau, nih yg bawak beban sambel kena kejar kumpulan lawan dalam satu bulatan. Mmg agak senang bunyi nyerm korang xtau kena bawak 12 kilo tuh tuh paling seksa.

Patut nyer ader lagi satu game, tapi saying nyer mase xcukup, kena prepare tuk semyng JUM. So acara BLIND HUNT dibatal kan serta merata. Sedey mode, sbb aku sepatut nyer main dalam game nih,tapi saying nyer da xder kan, nk wat camner.

Secara keseluruhan, mmg penat weh. Ngan kontroversi nyer, ngan keco kepoh nyer, ngan khianat nyer, ngan potong markah nyer(selepas declare xnak potong)last2 potong jugak. Aper citer!! Hahahahhaha

No comments: