FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Wednesday, April 25, 2007

:: aKu merePek ::

xtau la aper da berlaku kt aku sbenarnyer sejak 2 menjak nih. ader jer mende2 yg dtg(mimpi). merepek2 lak tuh. nk kate aku stress, xder la aper sgt yg nk d stress kan. tapi ntah la, tiap kali aku terpikr sumthing jer, mesti terbawak2 dlm tido. btw, aku percaya bahawa mimpi itu adalah satu petunjuk. tuk bawa kite ke satu tempat(matlamat)tertentu.

dlm byk2 mimpi tuh, aku dpt rasakan yg mama aku pon terima mimpi yg seakan or serupa. selalu nyer mimpi aku ader pertalian ngan mama aku, n sorang **minah kepoh** kt umah tuh(sapa xtau!!!)hahahahahhah

ok, back tuh da point yg kate aku nih PERCAYA kt mimpi. bkn aper... aku eksceli sgt la berminat dlm bab alam2 ghaib nih. xder la sampei excited kan(cam sorg dak keramat tuh!!!). raje excited n terkinja2 mmg dia pegang tuk award tuh selama 10 thn berturut-turut, tahun nih tercalon agi ker x, xtau la plak.. kui kui kui kui

byk mende yg penah aku tgok rasa n alami(matila la SS), sbb mende2 tuh kot aku jadi cam berminat sgt...coz dia sumthing yg luar kwalan n jangka pemikiran kan, tuh yg beshh tuh. kalo yg set2 yg mmg ala2 MODERN tuh**moden sgt ker ko kan!!! 4 sure la tolak trus pasal mende2 cam nih.

bagi aku x...!!(mati la tegas katenyeh) walau dia kekadang tuh agak merepek kejadian jer nyer, aku tetap mempercayainya. coz "KEAJAIBAN TAK MUSTAHIL BERLAKU" kuasa tuhan maha luas n besar. aper jua boley berlaku kt dunia nih..any one, any tym, any where..

kalo ader laki yg boley mengandung(KOREA) atau ader pompuan yg boley lahirkan sampei 12 org anak, kenapa mende tuh org leh percaya?? mmg mula2 dengar kaba agak kaget, tapi dlm mase yg singkat, memasing TADAH jer kan. sbb mende tuh LAHIRIAH, sbb mende tuh FIZIKALI. so nk xnk, kena la percaya(terpaaaaaksee)

tuh satu, then bout alam2 ghaib plak. ader tuh sampei sah2 la menolak mende2 cam tuh. dia tau nih, yg beriman ngan perkara ghaib tuh satu daripada rukun iman. tapi mentah2 dia tolak. aper KE-HAIRRRR nyer kome tuh yeop! xberiman kah!!!*ops...

nih xpercaya nih, sbb per? sbb xnmpk, BATINIAH n xtercapai dek akal katenyeh(matila ELYANA). so xtrima langsung kekdah nyeeeer. kesal aku. sampei kesudah dia menidak kan mende2 cam tuh.

tapi yg jadi persoalan nyer tuh. saper yg angkt dia kuar dari khemah tym camp dulu??? tuh xpercaya agik tuh!! da terang2 da awk ader kt atas batu sungai pepagi tuh. masih nk menafikan. EGO nk mati!!!


jadi mnusia jgn sombong kok deh, kamu tuh hanya hamba yg lemah saja dong. segala yg berlaku itu adalah kehendak yang maha PENCIPTA. tapi kamu tuh maseh agik bekeras menidak-nidak kan ciptaanNYA seyh... mau jadi apa ama kamu tuh. kok bisa begituh????

makanya, kamu tuh perlu muhasabah kembali apa2 yg telah berlaku itu, supya makhluk len(yg melihat kamu jugak) berasa bangga yang kehadiran mereka2 itu kamu hargai. huhuhhuhuhu

cau~~

2 comments:

hOtMaMa said...

adakalanya mimpi boleh jadi kenyataan...jangan mimpi ngeri dah ler..mintak dijauhi..

fred said...

mmg org caye kt mimpi... sbb dia bagian daro idop kan.. huhuhuh