FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Monday, February 26, 2007

:: syOhh2 ::

Actually aku memang tersangatlah kagumnye ngan orang2 yg ado disekitar aku nih ha. Asal la derang punyai sikap pemaaf tuh lelebey sgt?? N kenapala derang tuh jenis yg cepat sgt mengalah, bestnyer la kalo jd cam derang[bisik sendirian dlm hati] but aku tetap kena pegang pd prinsip aku sendiri, aku kena teguh pendirian,xboley berubah. Ya!!! Aku xboley ikut sgt ngan keadaan, aku mesti teguh, walao aper pon yg dtg menerjah(kalo pon itu krew2 nas ahmad, abg rambut ketak!!!)

Nih bukan aper, aku slalu n kerap saje tpiker sendirian, apekah 4muler yg xley jadikan ati2 derang tuh cepat mengalah n pemaaf sgt. Tolak tepi pasai yg ego2 tuh. Skrg nih nk cakap, nape derang mampu btolak ansur, walaopun dlm keadaan yg xpatut(bg aku). Maka, aku pond pt mengeluarkan idea2 berikut, berdasarkan telaah ilmu bulan mengambang level 3, langit ke 7.(nih ilmu aper nih zeem??? Merepek jer!!)

  • Sesajer nk tunjukkan yg derang nih baek. Nih kes plastik2 la nih, depan orang nih. bukan men lagik ko yer. Kentut pon xkuar bunyik. Tau2 sampei bau jer. Mak ai!!! Nk pitam korang tau... ngan angin sepoi2 dia nih. Pijak semut apetah lagik kan. Tahniah la, kerana anda berjaya memainkan watak ngan baek, ader attitude, cukup convincing nyer. Maka anda layak tuk dicalonkan tuk anugerah oscar<-bile ziela bakarin berkata demikian rupe.
  • Nk raih name baek la tuh. Yela kan, name pon jantan(ops!! Aku ni bukan jantan ker? Oit, da tentu t bukan ok.. aku lelaki bley!!!) Imej kemachoan kena la jage ye x. kang xder lak org sebut2 name ko tuh. Cam xfhm lak, da selalu org sebut2 tuh, senang la nk meniti name dpersada puncak. Kalo org len susah payah daki gunung redah belukar, dia nih senang jerk, naek elikopter. Tau2 da sampei jer(owh… aku cakap saper nih!!!! tiiiidakk)
  • Dari kecik da dididik kot. (Matila aku kalo sape tau camner aku dedulu dibesarkan) tuh yg sampei kebesau ader lekat sifat2 kesantunan n toleransi tuh. Dulu kecik2 ank beranak adeq beradik kalo beli epal, mmg beli 3 bijik jer(bia pon umah ko tuh ader 10 org ahli, dia tatap 3 bijik jugak tuh, ops!!) epal tuh makan tuk skali sajer, iaitu pada satu hari tapi mengamalkan system jadual makan berkala. Breakfast, lunch n makan malam. Skali mkan belah 10(bape la dpt sgt kan)but tetap syukur katenyeh, so trimas jer la reason tuh, vley!!!!
  • Kalah ngan pujuk rayu, lelagik sore2 racun(fomfuan la, sape lagik kan) caer beb!!! Mule2 bukan men agik xboley bagai, xnk la aper la(respon -ve) da skali dsuntik dek rcun tikus tuh, trus terkulai2 ibarat org ngantuk disorong bantal musyuk ko tau..Kesal aku. Aku rase cam nk tumbuk jer org cam nih, mule2 bukan men tegas agik, last2 tersepai cam tuh. Mau x hangin ko liat nyer!!!!
  • Jenis yg xleh tgok butian mutiara yg bderai jatuh(tears la tuh). Elelele, cian nyer la gamak nyer kalo dia tgok mende tuh. Ko jgn la terpedaya ngan mutiara2 tuh, sumer nyer palsu ok!!! Demi nk “mende” yg sudah semestinya xvley dberi, tapi nk jugak(aper la tuh kan??? Sama2 la kite pikerkan erk) baek jgn koraaaang, kang nyesal xsudah. Kite nih bgtau jer. Xnk cakap levey2,full stop!!!. Wahahahahah
  • Psekitaran yg membantu penggalakan kesantunan2 ini<-cam bagi istilah ape plak kanwakakakaka. Xder la, kalo da sah2 dok kt area lindungan2 kaabah tuh, mmg nih la kueh nyer, camner acuan, cam gituhla ghuper bentuk kueh nyer, xkanla kalo ko da penat2 uli doh, then clip/klim kelepet2, pastuh jadi kueh bingka ubi.. Xke pelik namenyeh tuh<-bapak r terer bab kueh2 nih. Sesape yg nk blajr wat kueh, hubungi la talian tertera xxxxxxxxxx samb. Xxxx(ngan nada intonasi ala2 penghebah van kt taman2 perumahan msia, kt Jordan nih mane der!!! Hampeh, hatuuuih)

Okla, da la tuh. Xnk tulis bebanyak, kang x pasal2 dpt surat layang. Korang pepaham jer la kan, kalo day g xreti bahase tuh. Sah2 la anta mende merapu kat aku yg katenyeh, aku nih buruk2 kan. Weh ko!!! Aku xder cakap maner2 pihak pon, nih sumer adelah “SEGALA TENTANG AKU” so ape yg hadeh, inila dia sbahagian dari idop aku. Motif ko tetibe nk smash2 aku pehal kan.!!!

Xderla cam setengah tuh, kalo da xpuas ati jerk, trus publish name kt entry memasing, org tuh cam genih la, org nih cam getuh la. Kire baek r haku x letak name tau. Baek sgt kah ko tuh? A3lim sgt kah ko ha ??? Wakakakakaka.

Very da fening la ngan natang2 nih, kite ngan kesah kite pon, dia nk nyebok, xmalu btul<-trus teringat isu udang n lelalat lelangau bagai, hehehhehe

Cau~~

No comments: