FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Thursday, February 22, 2007

Bile nilai itu disalah erti…

Hua3, da 2 ari aku xhupdate blog nih. Bukan xnk hupdate, tapi tertinggal cz cbuk bace artikel2 yg berkaitan(xperlu la nk bgtau kan)tp yg penting ade kaitan ngan sub aku sem ni. Nk kate assignment xgak, just skadar tuk amek2 maklumat jer. Maklumla kan, kite nih da la malez nk g majlis2 nih(terang2 aku cakap ni…!!)so xkan la kalo x g tuh nk camtuh jer kan. So inisiatif nyer adalah pada diri sendiri. Prinsip aku, rezeki tuh berada dmane2, begitu jugak ilmu. Dat’s all.

Aku nih skrg tgh bu shu fu(ape la erk..)tny la kengkwan korg yg tau mandarin, xnk bg tau, wahahahaha. Ntah nape ntah leh jadi cam tuh, persekitaran kot. Ker mmg aku sendiri yg xamik berat bout it, ntah la.<-mesti meneka dalam kesamaran agik kan??? Matila ibnor reza katenyeh!!!

Skarg nih tgh hot2 agik pasal keputusan nk balik msia ker xnk, bukan aku. But dak2 len la. Ader yg muflis katenyeh, tapi yg pasti bukan muflis hukmi(pahala n keredhaan) just skadar pd nama jer. Tuh la, kalo nk balik msia(jmp yg tersayang…erm yerke?? Ntah la)ape la kirenyeh duit yg dilaborkan tuk tiket tuh kan. Rasenyeh lagik mahal n berharge kot value ‘tersayang’ tuh, huhuhuhu.

Survey nyer survey, ader r gakz dalam 30% dak2 yg akan balik summer holiday nih. Tuh tuk yg bulan ogos-sept. yg jun plak ader la beh kuang 5-10% yg balek<-siap buat peratusan tuh, xtahan beb!!! Kah kah kah kah. Ye la, aku last year da balik kan, so nk gakz r tau camner situasi nyer nnt tym org2 nih xder. Sesajer jer la nk tgok, sape ader, sape yg xder. Senang nk wat plan(meronggeng)

Osmate aku, sorg ader yg balik summer nih. But sorg agik katenyeh xnk balik(pegang kate2 katanyeh, da xnk balek tuh, mmg xnk balek laaaaaaaa,hahahaha)yg sorg agik insyaallah kot, a3la ma uram. Kalo xder aral. Jika ditanyakan aku lak, maka jawapan nyer pasti ader yg da tau kan

“nope komen!!! Kerana buat mase nih saye xleh bagi sebarang kenyataan balas mengenai perkara ini”<-ala2 artis sensasi, boley!!!!!(tp xkekwat ok…)

2nd sem baru jer start(boley la dikatekan demikian)tapi mende2 SDA da hangat, tuh sumer adelah kerna pengalaman lepas yg mengajar, kite nih kenalah sediakan paying seblum ujan, jgn masa nk berak, tym tuh la nk gali lobang<-ayat famos my baba. Tapi yg penting, uang itu jadi taruhan nyer, kalo sumer clear, tapiiiiiiiiii uang nya ngak ada, gimana kok. Bener idak??? Bab2 ongkos nih pon satu hal, tuk kali jer, aku da byk abes tuk buku (alhamdulillah…!!<-umi a.k.a. khadijah Tan, dunia baru)tuk blajau katenyeh, so pasrah aku terima<-matila merawat luka yg terpendam, liza hanim.

Heheh, okla just nk solat jap, then kalo rajin aku hupdate agik erk.cau..

No comments: