FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Friday, January 26, 2007

:: AdEq II ::

Fuuuh, da 3 ari uper nyer hupdate blog nih, agakz bz ckit la kononnyer(bz sgt kew??!). sampai xder mase lak tuk hupdate new entry. Hehehehhe. Ok la, pape pun yg org nk cakap aku tetapkan truskan perjuangan idop blog nih. Lambang kental n tabah ngan anasir2 luar katenyeh.

Wahai pembace blog ku yg besh, spnjang aku mdiamkan diri 3 ari nih. Byk hot2 story mory yg ade kan. Mmg besh la kalo nk dciterkan. N teknik penceritaan kali nih bih kuang seringkas mungkin, coz ader org komplen.

“…nape la u nyeh blog ala2 karangan gituh, b’bunga I nk bace…”

So kali nih aku gune bhs yg senang(direct). Xyahla nk kias2 erk.<- bak kate ader akak tuh .

1st story.

Kan ade entry b4 nih bout “adeq” kan. Mmg xsalah aku kuarkan entry tuh. Baru2 nih, ntah camner ntah ati tgerak tuk g umah ‘artis’ kite nih. Sampai je kt umh dia(depan pintu). Xpenah2 aku ketuk pintu umah org byk kali, tpi kali nih perasaan aku mmg nk ketuk sampi ade org bukak pintu tuh. “berchenta” gakz r nk tggu tuan umah buka pintu tuh.


--aci2 buka pintu, nana balek pukul satu..Motif??--


Al cerita nyer, mmg aku da bg tau da tuk dtg umh dia nih, aku siap cakap lagik dlm 3minit aku sampi. Tap2, bagai nk rak aku ketuk pintu<-bak kate artist tuh kt aku. Baru la dia bukak pintu. Siap2 tuh leh tny lagik.

“…baru sampai ke?” (ngan muke xsalah nye) kui kui kui kui

“…Eh xder la, baru je abes masak nih…”<-aku jawab!!(matilah ayam itik)

--arghhhh.. ape da jadi nih. btul ker ape yg aku nmpk nih??--


Pastu, cam beser… dia pon jempot aku masuk. Korg tauuuuuuuuuuuuu, upe2 nyer. Si ank ikan dia ade skali tym tuh. Terkezut aku korg tau. Siap tgh cecah2 roti ngan cekelat lagik. Bukan men lagik erk, inspirasi tuk nk study ker???

"erm..sedap nyer roti nih kan??"
--mau idak nyer, di suapkan. sedap lerrr..ZaaaZzz--


Tepuk2 manje:-

--Cakap siang pandang pandang, cakap malam dengar dengar.--

1 comment:

Anonymous said...

sape ok pasangan bahagia tu?? aku stret nak bzbodi.. adakah psgn bahagia yg sama utk siri first tu?? sila jelaskan