FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Wednesday, February 23, 2011

:: terbuka tuk ATLET PUTERI irbid ::

Salam & selamat sejahtera…

Tapi kompem. Pas bace post dalam. Anda tidak akan rasa sejahtera.. lelagik jiwa n hati anda. Bermakna, akal anda tidak terletak pada jasad SALIM anda. Saya??! Mmg da xsalim 2-2 nye. Akal idak. Apatah agy jasad. Nak kearah fasad jer. Tggu masa… ada 2 sebab utama knapa ia fasad. Pertama sebab saye sendiri yg rosakkannya. Kedua dik kerna persekitaran saya yang amat2 merosakkan diri saya yang sedia rosak lagi merosakkan( kate mereka!! ) saya terima dengan hati yang terbuka. Kerna saya tahu kita bukan hakim ( qadi ) yang terbaik tuk diri kita. Apatah lagi tuk menilai ( jatuhkan hokum ) keatas makhluk lain… adillah kirenya, saye katekan saya sendiri yang rosak kerana tak ada SOLEH yang sudi nk jadi MUSHLIH saye. Saya yang dihindari atau mereka yang menjauhi… sama2 lah kita muhasabah!!! Wallahua3lam…

1st of all… nk la menjawab ckit sal orang2 yang ta senang duduk ngan kita nih. Adooooi!! Ape la yg masalah sangat… saya xbuat ape pon. Even saya xde la nk tag2 dia dlm gambar2 sya diFB.. yang dok nk sound2 ala tarbiyah rohani lagi kearah ketuhanan kenapa…

Saya xusik even sebijik buah anda pon… saya buat kerja saya. Saye lakukan apa yg terdaya n termampu tuk kawan2, dan crew2 kerja saya. Dan saya pon tahu & masih ade consideration tuk memilih orang2 yang bakal saya tag dalam PHOTO FB sye… agak awak tuk persis MALAIKAT lindungan KAKBAH… mmg harapan la saya nk tag anda. Buat buang space jer… coz saye tau. Anda bukanlahh jenis yang bersukan… so, xdeserve pon tagging pic tuh… jgnlah nk berangan sangat!!!

Tambahan, yang saya tag adalah LELAKI YG BERSUKAN. Bukan PONDAN2 seperti anda!!! Xder masuk sikit pon dalam notification anda apa2 yang berkaitan komentar dalam photo yg berkenaan. Tetiba anda nk claim new feed anda penuh ngan pic2 serabut itu!!!

Okk baik… saye mohon maaf… senang crita.. anda ngan rasa terhormatnya boleh la block saya dari trus melihat new feed datangnya dari saya.. dunia serba kecanggihan kan sekarang nih… smua dhujung jari… saya lak mmg xmampoo nk patjam selang 2-3 min kopipes hadis quran bagai sebagai penghiasa wall saya… saya mmg TAK MINAT… sbb apalah guna n chantek sangat pekerti saya. Anda saya post perkara2 sebegitu. Sedangkan saya bukan orang yang tergolong dalam mereka2 yang berteman ngan penjual minyak wangi attar bagai!!!

Cukup untuk itu… nih belum masuk agy semalam ade sorang sazah mana ntah. Dok nk cheramah2 bebas kt saya. Yer!!! Satuu yang benar ( yer laa kan!! Set2 sazah+tudung2 langsir. Cadar kamdar bagai ni. Mane pernah nk DUSTA!!!Semuanya ASSYADIQAH) nak2 pulak.. id YM pon secerah CAHAYA yang cemerlang dilangit ilahi… memancar sinarnya. Menerangi sudut kegelapan… itu pun kalo tepat pada sasarannya cahaya tuh. Nak pulak kena tang celah2 bedah bagai… xke tidak kena terus tempat tu dik cahaya yang menyinari… ( prinsip fizik cahaya : bergerak pada GARIS lurus )

Kendian saya kopipes cheramah bebas sazah tuh ek… thnx la szah oi!!! Sayangnya. Awak tuh da salah orang nk tarbiah.. saye nih da xley nk bentuk da… szah gak yang cakap kan. Saya nih KERAS+ pnuh dengan ikutan SYAITAN. Sazah je yang sentiasa dnaungin 10 malaikat yang wajib diimani. Saya?!! Malaikat maut je laaa yang MAMPOO dan sanggup pon!!!

Ok.. berbalik niat BAIK saye membuat tulisan ini… khas la tuk bakal2 atlit WANITA IRBID yang sememangnya diNAUNGI oleh keHEBATAN struktur organisasi HELLWAY…*eh salahhhh! HELWI mereka!!! Maaf!!! Ahaks. Kesah per. Salah ke idak kan!!! Diorg skit pon xamik port. Maklumlah… perempuan kan hebat mendukung jiwa keperempuan. Begitulah juga lelaki… so, xsalah pon lau ader medium gender sendiri… lebih privacy & teratur la gamaknya… yer!!! Yer!! Xsalah. Sikit pon idak salah… segalanya. Tepat2 belaka.. penuh hikmah. Mau3izah. Wa RAHMAH!!! Semoga terus n sentiasa SELAMAT dan diREHDAI oleh payung ARRAHMAAN & ARRAHIIM…

Kawan2 puteri yang saye sayangi ( eh boleh ke sayang?! )

Saya ni nak berikan sedikit apa yang boleh kita katakan sebagai sumbang saran untuk kebaikan ( even saye nih mmg la xde baik mana nk dibandingkan dengan LELAKI PERKASA PERMAI yang lain tuh )bersama…

Dan ini juga antara yang terbaik pernah hendak saya suarakan… kerna saya Nampak ada adil n jujurnya jika saya letakkan disini. Dari kita dok jadi hero heroin ngan kata2 belakang…( itu pon yang sebenarnya both side, guys n gegirl irbid terer pon). Tang bila isi boring muhasabah, siap dipaksa pon masih enggan. Alih2 bukak cherita kedai kopi… hebat sgt kan!!! Kelas… itulah mahasiswa kelas pertama!! JORDAN lak tuh. Timur tengah. Bumi anbia’.. ard kinanah. Bumi dirahmati diberkati!!!

Menjelangnya KARISMA IV akan datang, 1 & 2 april ini. Maka akan wujudlah sedikit perbalahan ‘MANJA’ dikalangan pihak putera & puteri PERMAI… nak2 pulak pemain VOLLEY lelaki dengan NETBALL n VOLLEY wanita IRBID… saban tahun kot cam tuh.. sama jer senarionya… sayangnya, yang dihantar untuk berdiplomasi bagi meleraikann perbalahan MANJA nih. Merupakan orang2 lelaki yang LEMBIK jiwa & rapuh hatinye bila berdepan dengan puteri PERMAI yang DEGIL & keras!!! Nak diorang jer yang diberi PENGALAHAN… lenggok2. Rayu2 ckit… gedix2 ckit… terus dapat main kt court!!! Kaw pehal!!! Hebat sangat ke rayuan & rengekan kaw tuh.. haih!!!

Tuh baru satu keadaan.. bukan bermakna saya nih nak sangat jadi DUTA pihak lelaki berinterkasi ngan kaum2 wanita irbid nih.. KUASAAAAA weyh!!! Buat abis cara jer nk berhadapan ngan perempuan2 yang tidak faham akan FIQH waqi3 nih… nk pulak masing2 sazah kan… smua input kelas itu. Liqa ini tersemat didada… serba serbi jadi bahan bukti & dalil berfatwa!!! Huh!! Bab tuh saya kalah… coz saya bukan lah al syeikh yang MAMPOO berfatwa sampai halalkan darah orang. Jauh panggang dari api.

Kaum2 puteri atlit sekelian

Kami xde punyai sebarang masalah nak benarkan anda bermain dicourt yarmouk itu… tapi bukanlah dengan cara VETO kalian yang diBELA oleh HELLwi kalian tuh… ingat dengan kalian bawak turun hellwi kalian tuh boleh selesaikan ker?? Rasional la sikit… tambahan pulak, tetiba nak sound kitaorg yang langsung usik BIJIK kalian… kami ngan hal kami. Kalian ngan hal kalian… itu pun boleh jadi alasan kenapa perlu kami dihalau… iyer benar!!! Kisah lama dan lepas itu usah dikenang. Tapi ini adalah peringatan tuk apa yang telah berlaku… mudah2an ia tidak berulang & terus bernanah…

Kita boleh mulakan latihan sama2.. sama-sama bukanlah kebersamaan diluar syar3i… perkara ini perlu diperjelaskan dengan teliti. Kerana dalam kalangan kita nih. Ramai mak2 MUFTI. Pak2 QADHI… tuptaptuptap kluar hokum itu ini… itu boleh merencatkan semangat & mood ramai orang…awlawiyat perlu diutamakan.. nama pon awlawiyat kan.. agy pon. Yang kita berselisih faham nih bukan soal USUL. Tapi soal FURU’ n khilaf pon.. itu pon masih nak “…kaw menang ko masuk syorga. Kaw kalah kaw masuk neraka!!!...”

Puteri2 ATLIT irbid sekelian

Sama-sama yang dimaksudkan adalah kita gunakan open court berkenaan secara bergilir2. Hari ini pihak sana main full court. Esok pihak lain pulak. Itu hanya untuk court volley sahaja!! Court lain adalah open kepada sesapa sahaja… maka, TIDAK boleh ada terma HALAU menghalau… sekali pon ada yang main di court volley utama!!! Mind our business… yang main dalam court volley ( full ) main lah.. yang xmain( bukan giliran ) masih punya HAK tuk terus menggunakan ruang kosong dengan jarak yang sesuai untuk aktiviti lain… digging. Setting dan sebagainya…bezanya, hanya tidak ada net tinggi & bukan standard court volley…

Siapa yang mmg pernah turun sukan atau mmg jenis bersukan. Pasti dapat gambarkan apa yang sayang maksudkan!!! Siapa yang tetiba jer turun, tidak pernah bersukan,.. Pasti akan tidak setuju… sebab keadaan court itu tidak dapt kalian gambarkan… maklumla, baru 1st time turun bersukan. Nak2 pulak baru nk join KARISMA. Cam beruk dapat bungalah kan!!!

Puteri2 ATLIT sekelian

Dalam maksud kebersamaan itu… boleh juga kita katakan. Sebagai medium untuk saling tunjuk ajar sesama atlit.. kita ini bukanlah hebat mana pon. Baik putera atau puteri. Tapi antara kedua2nya.. pihak puteri irbidlah yang tidak kuat… xpernah langsung bawak pulang pingat emas sepanjang KARISMA. Kerna apa? Balasan & kafarah dosa dari rabbulizzah atas keBODOHanSOMBONGan. Tidak mahu terima tunjuk ajar.. masing2 guna ‘pendinding’ MALU & segan sebagai benteng diri dari terus menerima didikan & tunjuk ajar… sekadar sorang dua dikalangan puteri boleh main & WAKIL NEGARA NEGERI segala da cukup untuk bagi tunjuk ajar. NAMPAK SGT SOMBONGnye tuh…tuh bukan wakil negeri tapi WAKIL NGERI!!!

Bukan bermakna saya ni nak HADAP sgt ajar kaum2 hawa IRBID nih main volley…xde la camtuh.. ramai dikalangan murabbi-murabbi volley putera yang cukup SIFAT, SIKAH. SIKAP, ADIL, DHOBIT, AMANAH, DPERCAYAI boleh berikan tunjuk ajar kepada puteri2 ATLIT volley

Kita nih main volley.. bukan men geli-geli… xde masa la piker mende lain.. kalo dah namenya training tuh. Training je la… personal tolak tepi. Professionalism yang kita cari…

Tambahan lain… kaum2 puteri atlit ni.. TATAU la nk kata apa… nk bersukan ke mahu ikut kelas TAFAQQUH… ZALIM ( tidak letak suatu pada tempatnya ) ada ker hendak beriadah pakai JUBAH kain keras. Baju kurung lengkap segala!!!! Adoooooi~ extremist betul!!!

Cubalah perbaiki sikit etika pemakaian baju riadah tuh… orang lain sikah & shadid gak… tapi tidaklah sampai menjumudkan diri… paling kurang nk shadiid pon… pakai baju kurung ( baju ) + seluar sukan… tudung kelip ngan pin… xya la saye nk mention kan ape2 n cara camne kan. Memasing da besar.. da ley kawen n kalo kawen pon da boleh dapat zuriat pon. Xkan la xley nk piker… ini fully jubbah.. ingat apa!!! Sakit mata tengok orang main sukan pakai Judah. Cara islamix yang xkena cara & masa… rosak fahaman & pembawakan islam…

Ok.. cukup stakat nih…

Wallaua3lam… ini adalah terbuka tuk wanita2 irbid… sebarang komentar n diskusi sentiasa dibuka tuk kalian semua…

No comments: