FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Tuesday, May 04, 2010

:: tuesday ::

Salam semua

Perwatakan seseorang berdasakan hari kelahiran. Yezzzaaa!! Kajian ini aku katakan benar. ini lah aku. … nk cari yg serupa mmg xder. Nk cari yang sama. Xkan jmpa. Korunk hnya kenal fred yang ini sahaja.

Kot ade pon, yang berangan nk feeling2 lebih as me. Dia xkan dapat. Buat kerja sia2 jer.. kot yer pon diri & hati xsekuat setabah aku… ader hati nk jadi cam aku..

Kekadang sedey aku ngan set2 yang tak sedar diri nih, nak menjadi orang lain. sedangkan diri sendiri tahu dimana layak letaknya dia…. Sah2 la jati diri xde. Meminjam nama. Apatlah lagi kata. Kendian bahagia ngan cara yang sedemikian rupa. Maka tidak hairanlah. Diri ( personality ) xpernah nk berkembang apatah lagi maju kehadapan. Sebab xmampu nk jadi & berani as diri sendiri… mengambil identity orang tuk menggantikan diri… ape jenis manusia pon aku xtahu…



Tapi xpe… as human being. Kite kena meraikan betapa banyak jenis & spesis yang ada. Sesuatu yang tidak mungkin akan berlaku jika kite katakan, alam ini hnya ade satu spesis je. Kalo camtuh. Buat ape diciptakan syurga neraka. Pastinye, ade rahsia tersembunyi… syurga tuk jnis yang camne. Neraka tuk mereka yang macamane. Fikirkanlah~

Aku der satu quote nih. dpt dari blog seseorang…

“…kalo ade ape ape mau tego,cakap depan, jgan ckap blakang.. cakap blakang xgune ckap depan aku trime…”

Sayangnye. Sampai la… kenapa ade yang suka jdi cik anon!!! baling batu sorok tangan… batu pon boleh bercakap benar & hak.itu baru batu yang xder nyawa, akal & bersifat mati… Inikan manusia yang terpilih dengan adanye akal. Tapi tidak tahu ape itu fungsi & peranan akal… camne kite nk klasifikasikan orang2 cengginih??!

Sekian buat mase nih. aku bangga dilahirkan pada hari selasa… ciri2 tersebut ada pada aku… yeah!!!

No comments: