FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Wednesday, November 18, 2009

:: xde phone ::

Salam semua

Huh!! Masuk hari ni. Sudah 3 hari aku kesepian. Handset xde… ditangan panjangkan oleh orang yang tidak mengerti apa itu rasa hormat dan kasihan… namun apakan daya. Itulah ketetapan yang terbaik tuk aku tertulis sudah di atas sana. Kita tak punyai apa pun. Setiap yang kite pegang, semuanya bersifat fana’ tidak kekal selamanya… maka, aku redha n sabar jer la atas semua nih.



Nak diruangkan, xde sebab. Nak diratapi.. masa pemergian mama pon aku xder feel apa2. Ni kan pula ngan kehilangan HP. Juz terkilan atas kehilang pic2 aku… sms yang beribu beriban dalam tuh. Almost 6k sms(s). since june 2009. Sowie.. aku nih kuat bersms. Maksudnya, da 3 hari xde HP. Aku da xmain sms sebanyak 60 sms ( lebih kurang ). Purata sehari aku ley bersms 25-30 sms ngan mmber2 smua. Heheh

Dulu lagi laaa… semlam boleh dpt 200 lebih sms. Skrg da xsangat… biase2 je laaa… bila baca balik sms2 lama nih. seronok… teringat byk mende. Ngan ade yang merajuknya, paksa nye, flirt2 nye. Gedix nyer. SXXX nyer. Hahaha. Biasalah. Anak muda kan!! faham2 sudah.. tak dilupakn, set2 yang suka n ghajin naw send me tazkirah. Appreciate sgt. Skrg da xde sms2 tuh.. xley aku nk muhasabah diri. Then how??!! Ahakx

Dalam hari2 kekosongan tanpa HP nih. aku dok berkira2 tuk angkat HP ape… dri dulu memang layan nokia. Dari mula 3310(2001) – 6630(2005-2007) – 6670(2007) – N73 (2007-2008) – 5800 express music

3310

Hadiah from my ma… masa ma nak beli tuh. Papa call me

“… ma dah beli phone, abah pilih no yang dkt ngan no ic abg ya…” yo!! Ade ke no camtuh??! Ehehe. Masa tuh batak lagi kan… tpi ckap dalam ati je.. hehe

“… ok, ape2 jela.. ayed xkesah…” kecik lagi kan!!! konsepnya dengar dan terima jer laa. Kang melawan kang, xdapat pulak. Ahakx. IYER kan ajer lah…

“… tapi topup sendiri punya blanja. Xde nak mintx2 da pas nih…”

“… okey, xkesah laa. Da ade orang nak bagi pon. Da kira baik. Thanx abah, thanx ma…”

Pakai 3310 dari thn 2001 tuh till la abis sek menengah… naik amik form 6 pon pakai 3310 agy. Cakap la ape pon. Aku tetap xmoh tukar phone. Aku syng mende 1st yang aku dpt. Nk gantikan ia ngan mende lain bukanlah sesuatu yang mudah…

Then mase nk fly kemari. Aku request kt mama. Tuk beli HP bru.. then dia cakap

“… xyahlah. Hp tuh(3310) kan elok lagi. Watpe nk beli2 yang baru. Baik duit tuh abg gune tuh tuk bawak blaja. Ada lah mende ley tampong…”

“…laaaaa. Boleh laaa…” aku nak gakz!!! Peduli ape!! Hehe

“… yerlaaa, boleh beli. Tpi cut belanja abg…”

“…yeah!! Ni syg ma ni…” konon2nya… yer laaaa. Dpt mende yg kita nak kan!!!

Anak beranak 2 org ni pun kait jari kelingking. Tanda masing2 setuju. Ahakz!!! Cut belanja pon cut la… xpe.. xder halnya… bukan luak pon. Hahaha ( belagak sgt kan!! ahakx! )


6630

Aku pakai smpi abiz memory phone n space memory cardnya. Miehahaha… smpi nk masuk sms pon xley.. jam gak la hp tuh. Hehe. Masa tuh, memory yang dia ley support bape sgt pun. 512 je.. penuh ngan sms jer.. xde mende la.. ahakz..




Then aku gune 6670 sekejup, sementara nk cari phone baru… yang memory dia tinggi tuk aku buat koleksi simpanan sms & mms. Huhu. MMS jarang.. sms jer menderu2 aku layan.. syoooook weyh men sms. Cari punya cari.. aku berkenan ngan N73. Yer laaaa, tgok kawan2 pakai Nseries. Kite pon nk rasa lah kan… why not try.. waaaaalaupo!!

Memory card 2GB. Phone memory xyah cakap. Coz penuh ngan no phone je.. hahaha.memory card. Dipenuhkan dengan sms. N lagu2… hehe. Besar lagi capacity sms dri lagu2 dalam memory card tuh. Ahak. Kalo idak. Masakan ley jam… nk create sms baru pun punyai la lambat… argh!!! Sakit ati.. ahakz!!!

Nak tuka phone, cakap kt ma…

“…yang suke nk beli mende ngarut2 nih nape??!...”

“… mana ada ngarut. Nk gune tepon ma gakz. Sms mintx ma duit gakz…” hahahaha… sempat lagi!!

“… haaaa yer!! Ingek den ni cop duit gamak eiy!! …”

“…alaaaa, ngan anak sendiri pon nk berkira…” mula ngampu

“… ow, xberkira yer. Carilah yang mak apak yang xberkira ngan anak2 dio…” sentap!!!

“… xpe2… abg gune wit abg pon… gune wit ma beli mende lain yer.. hp xyah…” try nk mempolitikkan keadaan!!

“… samo gak. Nanti. Balik2, den gak kono… mulo ckp camtu la.. kang kendian aghi, lain lak…” uiks!!!

“… alaaa. Ley laaaa… nnt ma gune 6630 tu yer!!!...” nk pujuk la katenye!!!

“…Pandailaaaah. Stakat fared nyo politik. Semuo dlm tangan…” arghhhh.. susahnye lahai

“… kire setuju la nih ek… abg beli ek.. thanx ma…” buat keputusan sendiri

“… den xcakap apo2… xtau… ok da~ study leklok… jgn nakal2 kek tompek oghang…” ngelak dri layan aq

“…k.. thanx.. abg beli tau. Nnt jgn bising lak…”

maka, itulah citer N73… sempat gune phone tuh masa mama ada. Hehe. Then pas ma xde, aku dpt phone baru 5800 expressmusic.


Hadiah dri seseorang…k thanx. Really appreciate it…beli pada tanggal 5 hb januari 2009. Pakai nye pakai hinggalah 15 nov 2009. Then Ia telah diambil oleh hamba Allah… mudah2an, dia guna tuk kebaikan & dakwah islamiah. Aku redha n pasrah je laaa…



Sekarang??!! Xtau nak angkat phone ape… $$$ pn xmencukupi nih… budget kewangan kecemasan pon masih xcukup nk dptkan phone baru. Ahakz.. arggggggggggggghh!! Serabut aku… ader 3 pilihan aku…




Sony ericsson C510. sony ericsson C905 & nokia 5800 expressmusic. Aku cam nk amik balik 5800. Kalo dulu orang belikan, ni skrg. Kite lak beli sendiri. Camne ek?? Xtau da aku nk wat keputusan camne???

[1] semua sebab phone aku tuka adalah kerna memory da penuh.. baik memory card mahupon phone memory memory card aku gune yg max phone tu ley support.

[2]xkan tuka phone slagi memory ade. Sbb aku malas nk taip n copy contek numbers dlm phone. Xlarat!!! Banyak wooooo!!!

[3]aku sayang sms. Buang atau delete sms org. ibarat kita tak hargai $$ yang org tuh spent tuk kita.

[4] sms boleh jadi pengajar tuk kite ingat perkara2 lepas.. juga bahan bukti yeah!!! Pernah berlaku satu kes maka, xrugi aku simpan sms.. heheh

[5]aku nak sgt memory card yang phone 5800 tuh. Byk pic aku dlm tuh memories. Arghhhh!!! Mcm2 pic ader. Sedey nyeeeeeeeeeeeeeee~

Sekian wallahua3lam..


No comments: