FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Thursday, November 05, 2009

:: rajinnya masa winter ::

Salam semua

Well epy weekend guys ( snie da weekend keh!! ) Negara islam la katekan!! Ari jum itu diberi keutamaan. Dats y holiday!!! Tgok negeri islam yg cuti ari jumaat. Kan maju tuh. Xperasan ke??! Huhuhu *matila aku *

Hurm… skarang da start sejuk. Wuarghhhh!! Serba serbi jadik malas weyh!!! Malas nk masuk dapur ( camla xwinter tuh rajin naw!! ) malas nk kua bilik. Malas nk g KELAS ( hi8li8 ) tapi ghajin g mesjid ( tetiba kan! ). Mau idak… semua berlumba2 nak dapat pahal 27 berjemaah katanya!! Walaaaaupon sebenarnya niat itu jauh dari sudut hati.* kasyaf sgtkan!! Sampai hati org pon aku taw. Ahakz ahakx ahak!!!

Hikmah winter nih itulah dia. Ramai yang ke msjid. Alhamdulillah… boleh lak bermusim2 kan… ape jenis mazhab la nih kan?! wahabi gamaknye*ops!! sensetip skrg ni! Kang ade lak yang melentik melenting kat snie. Kuasa aku nak melayan. Lain orang belajar FUNDUK ngan belaja PONDOK nih. ilmu ibarat langit ngan bumi. N guru2 yg mengajar pon bukan calang2. Apatah lagi curahan ilmu yang diberikan. Haruzlah bermartabatkan ilmu ahli sufi. Huhuhu. kaw mampu nak betah set2 nih?! merasalah pelbagai jnis kitab2 dari pelbagai tarekat kluar kang…

Jgn salahkan aku kalo korang xdapat nak jawab bile set2 bermakrifat lebih ini berbicara. Baik kaw diam je!!! Uhukx!!! Sebagai memetik satu kenyataan. Isu ini hendaklah diberhentikan dri trus diperdebatkan dimedia. Mengelakkan dri trus menjadi ketegangan dikalangan ahli2 yang kurang fahaman agama. Wah!!! Aku nih terlebih fahaman kah?! Ahakx! Mean orang awam lah kak nor oi… bukan ahli2 ilm. Blum ulama’ lagi. Baru daftar as ahli jer… xmasuk lagi AMT ( ahli majlis tertinggi )*ops!! pekup mulut!

Sentuh balik pasal kerajinan warga islam melayu kita dibumi irbid ke masjid tatkala musim sejuk ini. Aku takder niat nak membantah atau mengatakan apa2 yang –ve bout dat. Giler kaw!!! Menghalangi orang melakukan ibadat kehadrat tuhan yang esa. Panah petirlah jawabnye jika buat demikian rupa!!! Belum abis mangsa gempa padang ditemui smua. Inikan pulak ader mangse panahan petir. Ahahaha. Taubat aku!!

Ayat mengatakan. Maka berlumba2lah kamo mengejar kebaikan. So atas konsep n kehendak ayat al kareem inilah berdiri teguhnya keazaman pelajar2 kita disini ( irbid nih khasnya ) ke masjid!!! Bile?? Time hujan mencurah2 dri langit. Lihat!! Betapa bermujahadahnya mereka2 ini. Mengharungi hujan. Meredah kesejukan. Melenjani arus deras dijalan2 tanpa longkang dibumi gersang ini. Huh!! Bape byk nota pahala murakib kiri kanan nk berikan kat diorang nih??! smua perbuatan kemasjid tuh ma’jurat (مأجورات ). Itu belum lagi sampai dalam masjid… siapalah kita nk berkira hitung semua itu kan. skadar memberi gambaran. Betapa besarnya rahman & rahmatNYA kepada kita nih. itu pun xsedar lagi ni?! ( mengaku dulang paku serpih, ngata orang aku ade gakz yang lebih ) hahahaha

Biasalah.. inilah yang kita sebutkan sebagai trend or pattern sekrang ( winter ). Kaw tengok summer nanti. Berlumba2 ke arah lain pulak. Selain bershopping sakan. Berlumba2 juga kehulu hilir dengan menyewa kereta. LUXURY lah katenya!! ( pinjam quote sumbody ). Tak cukup ngan tuh. Sorang2 gaklah nak lawan siapa bayar sewa EXTRA!!! Kombo set. Lawyer ade, saman ade, ganti rugi pon ade. Hot n spicy katenya!!! Merasalah nanti summer 2010. Xcaya tengoklah. Ni bukan cakap2 kosong jer keh. Xtumbuh xmelata dik. Xsungguh xberhajat nk mengata.

Huh!! Jauh naw da nih. masuk summer segala. Sedangkan winter baru jer seminggu ( kire dri start hujan, boleh!!! ). Mengandaikan mase depan. Biar ade perancangan. Walaupon ketentuan itu xder ditangan. Kita merancang, DIA juga merancang. Tapi sebaik2 perancangan & ketentuan itu dari DIA juga. Bukan ape, aku nih jnis yang suka amik quote orang. Konsepnya, memotivasikan diri jugek ler. Xmoh jadi insan pasif mahupon lembik xbermaya. Quote nye camni sebenarnya “… kite merancangan dengan ape yang ade ditangan…”. Aku lak dengan ini nak menambah. Hasil yang sempurna adalah dari perancangan yang lengkap ( emosi, fizikal & meterial ). Huhuhuh. Sesuke hati aku je kan! menambah2 quote orang. Miehahaha

K r. sesaje jer nak menaip. Berlatih mengenal huruf dikeyboard nih. xde mende len pon. Asyik chat jer. xkan update natang alah sendiri punya ruang pon xboleh kan.. huhuh. Ade pulak tuh, mempersoalkan…

“…selama aku chat 10 tahun ( kan!! 10 tahun katenye! ) sama jer ngan banyak assignment yang satu nih…”

assignment ape. Aku xmoh mention kat cnie. Sah2 lah bapa orang jer yang buat mende tuh. Ahakz!!!

Wallahua3lam… aku nk study ckit sal wahabi nih. menambahkan pengetahuan katenya. Aku bukan sekolah pondok pon aku sekolah ala2 funduk jer. ahakz.

Da~

No comments: