FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Saturday, September 05, 2009

:: screen phone ::

Salam semua

1st entry bulan september ya!! Ahakx. Da masuk hari ke-5. Baru masuk satu post. Busy la kekdahnya, kalo idak. Patjam la ngadap blog menghupdate… pantang 2 jam skali. Pasti ade post baru. Itu kesah dikala aku xde mende nk buat atau xkua g ane2, hanya dok dalam bilik, depan laptop. Di bumi IRBID. Sekarang?! Ia berbeza, aku xde lagi di IRBID ( buat seketika waktu nih ). Semuanya agak lain. hehe. Bak kata orang lama2… lain padang lain belalang, lain ruang lain ceritanya. Ahakz!!!

5th sept. besday ma BF ( best fren ). Hanif madnor. Budak keramat… selamat ulang tahun kelahiran yang ke 22. Semoga panjang umo, murah rezeki. Diberi jodoh terbaik… dan aku mengharapkan, ikatan persahabatan kita tidak aku terputus, biarlah ia kekal hingga ke syurga allah taala nanti. Amiin!!! Kawan ketawa, bersepah2 tepi jalan, celah longkang mmg banyak. Kawan duka, lara & sengsara?!! Sampi celah kangkang pon belum tentu boleh jumpa…

Belum terlambat jua nak mengucapkan selamat pulang ke tanahair buat orang muar sorang tuh.. selamat pulang ke bakri katenye!! Hehehe. Bile la agaknya nk turun KL yer!!! Xkanlah xmoh jumpa kita. ahakz!!! Makin bahagia katanya.. maklumlaaa, dia kan serba serbi hebat. Haruslah bahagia*ops!!! telebih cakap pulak!! Ahak. Selamat berpuasa & berhari raya dia Malaysia. Huhu.. sian & sunyi sepi irbid, tanpa kamo.. ahaha. Sorang balik meninggalkan irbid… sorang lagik, tetap setia menjadi penunggu di sana. Ahahaha.

Dok ngah naip2 nih. aku teringat satu lirik nih…

begitu hidup ini. tiada yang abadi

Yang patah tumbuh, yang hilang berganti

Yer!!! Mmg tiada yang abadi. Yang ‘patah riuk’ itu sering berganti. Ahaha. Arini ngan orang lain. esok lusa ngan orang lain, begitu mudah saling berganti. Haih!! Pening aku… ecece!! Aku dok ngata orang, aku pon sama gakz, haha. Sama tang ganti2 tuh ler.. yang riuk2 tuh jauh panggang dari api. Ganti2 nih sebenarnya ada kebaikan nyer!!! Hahahaah ( dan2 nk ade kebaikan kan!! ). Gilos!!! Yang penting, bukan kerna bertepuk sebelah tangan!! Hahaha. N aku xmakan duit orang, mahupon budi orang. Aku bisa hidup sendiri tuk semua tuh..

Biarpon xde harta mahupon nama. Xyah la kita nih nak idup tumpang senang orang. Bukan tahan lama pon, in the other hand, dah la numpang senang mewah orang. Share2 pulak harta sepecarian ngan mak ayah, anak beranak. Yang tak tahan tuh, siap CLAIM tuh hasil titik peluh kerja 24jam. Huh!! Key-mark sangat kan!! mana ada polisi @ akta buruh kt msia nih. kerja 24 jam??! Kaw gile kah??! Ahakz… propah xleh blah… yer2 la mak ayah ingat anak kua cari duit nak idup. Walhal, jadi parasit tumpang mewah orang. Xkerja mana pon, apatah lagi nak kata TITIK PELUH.. peluh funz- tart r gituh!!! Such lot of, funz & tart!!!!

Kesimpulannya, kalo da xkerja tuh. Buat la sedar2 diri. Nak kirim2 duit kt mak ayah tuh. Xyah la nk tipu. Kerja pond a tipo.. mana hasil duit tuh pon masih nk tipu… tipu berganda!! Hidup2 kena tipu mak ayah.. beriyalah mak ayah kat kampong tuh canang semalaya yang anak dia sorang jer baik ibarat malaykat!!! Patjam kirim duit balik kampong. waaaaalaupoooonN! Orang gaji kerajaan belum sempat masuk. Dia da masuk dulu dah!! Class x??!! lagi awal dri gaji kakitangan kerajaan katenya!!! Ahakx!! Xke macam kesi*l namenye tuh!!! Huahahaha. *matilaaa aku carut2 orang bulan puasa nih!!

Syndrome mak ayah giler nih pon satu hal gakz!!! Set2 yang suka naw jaja cerita baik anak sendiri. Roadshow tuh yang paling xleh blah!! Dri hilir ke hulu taman, kampong, seksyen, Bandar, pekan nak dia sebar2kan yang anak dia kirim duit belanja beribu riban setiap 2mggu sekali. ( ade gakz 2mggu skali ) ader tuh tiap2 ujung mggu masuk wit dalam acct… nih lain pulak kes nye!!! Mak bapak mewah makan wit anak xkerja. Harap wit senang orang lain. konclusinya!! Anak beranak sama jer. mana tumpah kuah kalau tak ke nasik!!! Dasar mak bijik, anak kelent*t… sama je anak beranak!!*pekuop mulut!*

Aku ni bukan nk cherita baik aku, buruk orang.. jauh sekali niat di hati nak wat gituh.. banyak lagi mende lain aku ley buat, dari dok bercerita pasal orang. Kesah aku pon sah2 la berjela. Nk cerita pasal orang!!! Haaaaatuiiih!! Poorah!! Cuma tuh, kekadang, aku mengambik cerita kesah orang tuk aku jadikan panduan tuk aku xbuat mende yang sama. Orang kate, kalo sendiri cakap tapi xreti bikin.. buat apa!! Sama jer.. I’m not jenis orang CAKAP TAK SERUPA BIKIN k… itu bukan fred!!!

Ok r.. nak kua nih.. membebel byk orang xsuka. Huhuh. But nih ade beberapa mende nk gtau ;-

-1- lately nih mmg susah aku nk jawab call! Sbb phone aku bermasalah pada screen. So, bagi sesapa yang berkecil hati tuh, konon2 aku lupa r. xhengat la, xsayang la. Ape la.. itu bukan masalah aku. coz, aku malas nk cakap byk!!! Xguna gak kalo aku defensive pon.. ikut suka laaa. Memasing ade mulut, cakap la ape suke pon!!! ADE AKU KESAH!!!

-2- masih pasal tepon… bagi sesapa yang nak sangat call aku, sembang2 ngan aku. pasti kan bukan waktu ‘kerja’ aku… aku kekadang silent kan phone ( kalo kt surau @ masjid ). Xsilent phone pon, tapi masih xdengar coz aku dok training bowling. Kan hiruk pikuk kat bowling centre tuh. Nak dengau camne incoming call. Haih!! Cubelah faham!! Ade tuh, orang ngan drive. Masuk lak call… cmne nih??! nak piker undang2 atau jawab panggilan orang tersayang??! ( tersayang katenye!!! ). N adakah kalo kena saman tuh, dia orang pertama akan offer nk bayau kan??! hahaha

No comments: