FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Sunday, May 24, 2009

:: my lucky no ::

Ma lucky number, quiz from fesbuk ( FB )

Your lucky number is 8!: Number 8 represents the planet Saturn. They are talkative and boast1 at a lot. They cannot keep a secret2 for long and hence are not confidential. They believe in comforts. They have deep and very intense natures, great strength of individuality, they generally play some important role on life stage, but usually on which is fatalistic, or as the instrument of fate for others. They are handsome, smart, healthy and attractive but well wrapped with carelessness. It is advisable for them that they should not spoil their time in futile talks and curb their habit of carelessness if at all they do so they can be more successful. The lucky colors for people born under the number 8 are all shades of dark grey, black, dark blue and purple.

[1] hurm… yer ke aku ni boast?! Mungkin dlm 100 orang 60 org je kot yg reprensent dis habit. Aku apart of 40 yg tak terlibat. Talkative itu iyer! I cant deny it. Ahakz. Cakap besar??! Owh.. xde kot.. aku humble & sgt merendah diri. Xcaya Tanyalah sesapa yang rapat ngan aku. Hahahhaha. Name pon survey kan, terimas jer la.. bukan 100% kena kat kita pon. Walaubagaimana pun, aku akan sedaya upaya menafikan sikap ini kedalam diri aku. Kearah memotivasikan diri. Hehehe. Buang sikap negative dari diri.

[2] aiyoooo!!! Very da kena ngan aku. Xmen la mulut tempayan nih. Eventhough aku nih byk mulut (mulut kepoh KATENYA ). Tapi aku masih lagik mengakui, bahawa pompuan lagik banyak mulut BTW. Atas mulut, bawah pon mulut.*ops!!! Aku xde laa nk buka2 rahsia nih. HENGAT aku KAK NELLY MENOX kah?! berSimpuh malaykat rahmat. Da name pon rahsia. Sendiri makan sendiri simpanlah. Perlu ker aksi ranjang & skill kaw nak publish kt khalayak. Feeling kaw tuh BRITNEY kah?! Yakinlah diri, bahwa kaw tuh hanyalah makcik cleaner musolla..


Lain2 komen yang tersiar tuh. Kire betullah kena kat aku. Generallnya, 80% kena kat aku. FATALISTIC itu pasti. Hehehe. Jangan ingkar pada takdir. Semua telah tersurat untuk kita. Motip kaw nak melayan kuasa TUHAN!! Maw dipanah petir kah??! Xyah g candat sotong. Atau amik anak dari sekolah. Xfatalistic pon bisa diPANAHIN GURUH!matilaaaaaaaaaaaa!!!

Smart, handsome, healthy itu semua pinjaman dari ALLAH. Siapalah kita nk bangga dengan semua tuh. Hanya termampu dilafaz sekadar ALHAMDULILLAH. Bukan semua smart tuh, hansome, xsemua handsome tuh sehat walafiat. Mana2 kot tahu muka bapak meletops. Alih2, pembawa!! Xsehat la tuh… smart2 pon. Tapi punca SWINE FLU..*ops! Kantoi kaw tuh BABI!

Secara maklumnya ABP adalah merujuk pada, anugerah bintang popular. Kat blog aku nih. ABP tahun ini membawa singkatan kepada. ANUGERAH BINATANG POPULAR. Itulah BABI!!! Boring undian boleh didapati di nan yang siang pao ( 南洋向报 ). Pin yin( sebutan ejaan ) siang pao tuh salah, its suppose xiang bao. Coz kita kat Malaysia kan. mungkin nk menyenangkan pronoun masyarakat berLIDAH KERAS. So, dia buatlah ejaan tuk senang disebut. Huhuh. Walhal ajaran ilmu salah. So how??! Mane kita nk ikut nih??! Kerna maw yang senang nak ikut atau amik ilmu sohih??! Pikir2lah… menyembunyikan sesuatu yang HAK itu dikira zalim. Kerana tidak meletakkan sesuatu pada tempatnya…

Jauh sekali niat menunjuk pandai. Ape yang ade sikit inilah kita berkongsi. Contoh lain yang terdekat. Kat LECTURE NOTES kawan2 JUST. Lupa pulak tahun berapa nyer lecture notes. Penting, aku perasan ade sumthing TAK KENA pada notes tu is CHINESE word yang terpampang pada muka depan nota berkenaan. Masa tuh AWE masih xpindah lagik… dok sesembang ngan dia, alih2 aku terkesima perkataan cina kat lecture notes dia. Xcaya… boleh tengok sendiri pada lecture notes batch kitorg JUST 2005. Rasenya tym nota system 3rd year 2nd sem . If not mistaken. Korunk tau x ape perkataan yang digunakan??!


-- sape dak kampung??! meh cnie aku nk tanya..ape beza BERUK ngan MONYET??!--

( zhu ) in simplified Chinese @ in traditional Chinese character & (hou ). Zhu mean SWINE… hou mean MONKEY.

Bagi aku time perasan tuh, beranggapan bahawa orang yang buat nota tuh rasa both words nih cantik kot dari segi kaligrafinya. MUNGKIN atas sebab itu, TERPILIHlah 2 karektor bertuah ini. Walaopun!!! Ia memberi maksud BINATANG. Hehehe.


--xiong, boleh jugak membawa maksud ayam jantan a.k.a BAPAK HAYAM. ahakz--

Macam2 la arab nih… ade tuh. Yang suke buat tatu kat lengan. Ade ke lukis tatu perkataan cina yang membawa maksud GILA (). Huh!! Memang sah2 la ko gile… aku kekadang tuh gelak n ketawa sendiri je.( matilaaa, aku pon naik gilak gak camtuh!! ). Then mungkin ade tuh piker dia JANTAN & laki kan. buat tatu kt lengan ngan perkataan 美丽(mei li )maksud dia CHANTEQ... CHANTUEQ kew kaw!!!.. jantan sangat kan!!! Word tuh sesuai tuh wanita ok..yang betul & sesuainya, kok yerpon nak wat tatu segala. Is ngan word nih 英俊 ( yingjun), maksud dia HANDSOME, KACAK, TAMPAN. For guys.!!!. baru la SESSWUAI… Ader yang betul tuh, betul la kan. xde semua yang aku Nampak salah, antara yg penah aku Nampak, depa tampal sticker kt keta wif dis ( xiong ), mean perkasa, lelaki. Jantan!!!

Jangan lak pasnih, da tahu babi in Chinese, korunk guna tuk membabi2 kan orang. Sah2lah aku TAK REDHA jika ilmu atau pengetahuan asas nih. Korunk gunakan tuk sumthing maksiat. aku berkongsi apa yang tuhan kurniakan sedikit kat aku. Wallahua3lam…


No comments: