FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Tuesday, June 03, 2008

:: invest ::

Salam semua..

Ya allah, xtau lah camne nih ungkap kan betapa gumbiranya aku ngan result dis sem.. statement buruk mengenai 2nd sem. Dengan rasminya aku menarik balik. Motivasi dri puakanya sem itu telah aku ‘sembuh’kan dengan cara aku tersendiri. Alhamdulillah. Kesyukuran yang tidak terkata dipanjatkan kehadrat ilahi.. hanya DIA yang tahu, gimana perasaan aku kala ini. Ayat novel xleh blah!! Kuikuikui.

Sebagai manusia yg ader perasaan, jiwa dan semangat. Aku kini makin berkeyakinan untuk menempuhi hari2 mendatang dibumi padang pasir nih(belajar) yang mende lain, xder makna nya aku nk berkeyakinan tinggi. Buang maso yo!! Huahahah. Result yg memberangsangkan, penyuntik semangat aku untuk terus mengekalkan kedudukan dan prestasi. Jika tak kerana pernah ‘terjatuh terjelepok’ pada episode lepas, xdernya aku boleh bergumbira as hari ini..

Segala yang tercipta ada peranannya. Senang, selesa itu soal kedua. Yang penting, b4 nk capai nikmat2 dunia tuh. pengorbanan dan ketabahan mengharungi perlulah disemai bersama. Xder maknanya, berputus asa. Huhuh. Nih set2 motivasi nih. ader sesapa nk tambah??! Pak aji, garam belikat. Ngan gula ader banyak lagik tuh.

Dalam kesempatan yang ader nih. aku nk ucapkan jutaan terimas yang tidak terhingga. Buat yang telah byk membantu aku(pembelajaran).. secara langsung mahupon idak. Jazakallahu khairan kathira… doa2 kalian, amat2 aku hargai.. nk diberikan ape pon aku xtau. Yang penting, di hari sana nanti. Sesame la kita berbahagia atas rahmat yang maha esa… ameeeeeeeeeeinn..


Ok2, masuk pada point sebenar. Erk!!! hahahah. Nih ala2 kurapat ckit. Xkesahlah kan. tapi juz tuk menceritakan, bahawa kat dunia nih ade satu kuasa(magik) yang datang pabila kita dlm kesempitan.. ia akan bakar semangat, ia akan mendorong kita untuk terus melakukan aper yg sebenarnya we wanna be. Menyemarakkan kekuatan tersedia luntur hari demi. Itulah peranan nyer. Heheh

Ape lah aku mengarut nih kan??! leh masuk ISA nih. akta keselamatan dalam negeri. Sebab membawa unsur tahyul dan kurapat dlm pemikiran masyarakat. Huhuh. Beser lah, kita nih kena lah berfkir ala kanak2 ckit. Fantasi magisan yang leh men generate spirits. *alasan sangat kan!!

Xder ape pon, juz nk kate. Aura dedikasi yang pernah di buat b4 final tuh. sedikit sebanyak membantu aku. huahahha. Coz bagi aku, bila orang dah bagi wish camtuh. Maknenya, dia mahukan sumthing yang ‘besar’ untuk sesame kita berkongsi.. dia create dat spirit. Hanya antara kita nak ngan xmoh jer serap dat spirit. Wishes spirit*uhukz!!. Amatlah rugi(pada aku). bile orang dah bgi harapan kat kita. Tapi kita sia2kan dat hope. So ape gunanya. “all dabest. Goodluck” itu semua?? Wasting investment dia terhadap kita jew. Tuh pandangan aku lah kan!!..

Dlm erti kata lain. Ia adalah doa kita sesame aqidah untuk melakukan yang terbaik. Mean, ader gak orang yang memang sengaja berdoa KHAS untuk kita. Bukankah antara doa2 yang dimakbulkan adalah yang dimention pd siapa doa itu ditujukan… appreciate it!! Kehidupan bersaudara itu amatlah manis. Walaaaupun!! Anyhow, kena gak pepandai adapt ngan keadaan, xley laaa men layaaaaaaaaaaaaan jew. Nanti makan diri*ops!! Wallahua3lam!!

K lah… nak sambung edit2 kertas kerja yang blambak nih. ngan next week nyer ader boling segala. Tapi xder aper ‘petunjuk & arahan’ dri orang sana. So aku kena tunggu jer. Kita ni xleh gerak lebih ckit. Nanti orang melentik lenting. Maklumlaaaa, kita kan suka buat kerja sendiri. Xreti nk bawak bincang. Bak kate orang tuh. xtau yang dia tuh sebenarnya TUGHIK!!! Skarg nih, nak xnak. Jadilah kita orang bodo tuk tunggu respon dari orang sana untuk arahan seterusnya… huhuhuh

No comments: