FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Tuesday, May 13, 2008

:: xder TEAM ::

Lorgh… kita wat tournament, kita lak yang xley maen. Sedey nyer camnih!! Teammate aku tym winter sumer dok pakat balik berchooti2an dimalaysia. Tanahair gemilang, cemerlang & terbilang. Terkial2 lah aku kesorangan disini. Xder sape nk as my teammate tuk tournament kali nih. waaaaaaaaaaaaaaahh!! Sedey nyer, aku nk men gakz… camne nih??!

Last winter, aku ader HALIM, MIJIE, JAFNI & AFIQ… jafni xbalik summer. tapi dia dah dilamar tuk join satu lagik kumpulan. Mmg xder rezeki la gamaknye aku nk bermain on dis summer. nak meraung jer weyh!! Nak cari teammate lain, mmg xder dah. Derang sumer dah set nk g kenduri kawin. Nak main boling ape kejadahnya, kalo da sumer pakat berjemaah g kenduri kawen kan. miehahaha. Tinggallah aku sendirian, menyendiri dengan diri sendiri. Uhukz!!

Konsep kali ni agak berbeda ngan tournament winter. Konon2nya mengambi tema SUMMER yang hot la kekdahnya. Bagi menghangatkan lagik suasana line boling. Aku menukar konsep permainan. Dulu ader yang kurang men game(xlepas mata) tuk pusingan perseorangan.. but kali nih, semua adalah bermain tuk bilangan game yang sama banyak. Adil dan saksama = puas hati.

Xderlah nanti set2 yang xcukup point nyer tuh, pakat dok bukak line baru a.k.a line MATA RENDAH. *ops!! Terlebih sudah!!. Orang lain(mata tinggi) main tuk rebut gelaran juara perseorangan. Depa, men tepi2… ala2 melepas rindu dendam ngan alis mata dok jeling2 kearah pemain perseorangan. LOL..makan hati deik non!! hahahha..

nih bukan cerita rekaan, mmg betul2 ader tym tuh, aku nih dok perati jer laaa. Xkurang gakz, ader table/line tambahan tuh, berhimpun sesame sendiri. Buat ape lagik, kalo bukan rutin harian mahasiswa cemerlang, xlain xbukan GOSIPPING. Kan?? kan ?? kan??



--image from yahoo search--

Alaaa, beser lah tuh… melepaskan tensi dan kekuciwaan. Bergosip lah, nk wat per lagik… tapi derang nih baguz tau, bukan la bergosip tang tema DOSA melangit tuh. tapi bergosip tentang CURRENT ISSUE. Kita kan sahut saranan objektif PERTAMA & pra PERTAMA yang pernah dikelolai oleh seorang teman aku yang hebat, awal tahun dahulu. Buat pe laksana program besar2. Tapi xder input outputnyer kan…!!! membazirlah namanya tuh. tuk lebih realistic, PERTAMA xderlah sebesar dan seGAH KARISMA yang telah mencipta pelbagai jenis rekod2 tersendiri. Bowley!!!

Berbalik pasal current isu tuh. 1st thing 1st, tajuk hangat yang xpernah lemau mahupun dingin dikalangan mahasiswa2 mideast adalah isu PALESTINEtetap kan!!! kinda such a huge issue tuh. jangan main2, depa ni.. sangat elergik ngan kancah kemelut yang melanda Palestine kini… siap ader program/slot khas lagik kaw.... Panel pon bukan calang2 orang.. jemputan khas lagik tuh. khelaaaaass sgt!! Abis talk sampei tengah2 dinihari… pas nih, kita gabungkan isu Palestine, isu Iraq dan afghan. Buat sampai azan subuh. Leh solat sunat tasbih sekali… huh, merindui solat sunat tasbih.

Tuh baru Palestine. Cakna sangat nihhhhhhhhh… kita kan mahasiswa peka, bukan mahasiswa PEKAK. Tul x??! aku amik nih pun(istilah cakna) dari resolusi2 yang telah diperolehi semasa PERTAMA & pra PERTAMA dulu…

ape2lah.... aku juz memberi pandangan jer erk. nih bukan as batu api tuk melaga2kan orang. atau menunjukkan ketidakpuasan hati. Malahan bercerita tentang apa yang ada didepan mata. Hehehe. Aku kan sentiasa mendukung program2 yang dianjurkan. Aku adalah ahli persatuan yang aktif. Xtau kewwwwwwwwwwwwwww!!

Even program itu sebesar zarah pon, aku tetap involve.(As commentator tetap jer lah!!). huehahahaha. nak masuk as comitee, di ban seadanya...dah tu camno??!! Xsalah pon kan nk bagi ‘kata2 semangat’. & komenan... Tuk buat program yang sifat telus dan menyeluruh jugak nanti dimasa hadapan… hahahaha

Oit2, dan meraban ntah kemana ntah. Asal nak story bout teammateless jer(waah!! Men sebat jer perkataan kan). alih2 sampei ‘global isu’ la plak… memang concern betul lah aku nih…*angkat bakul, boleh!!* sesapa yang berkesudian nk amik as teammate tuk boling nanti. Sila la erk.. jangan malu2 tuk anta proposal kt aku. required doc/statement adalah as below :-

i) Prestasi setiap pemain yang akan aku join with. Kalo stakat jatuhan pin less than 130/game. Xyah lah ajak aku erk. huahahaha**devil**

ii) Nama ahli kumpulan… kena tau gakz orang2 nya, kot2 xley masuk kemistri ker, ape ker kang.. payoh plak kan… nih INCASE kot2 xboleh…

iii) Pencapaian terkini setiap ahli kumpulan… yang xpenah2 men boling tu, tetiba ajak aku join team. Mmg nk suh aku buat solat istikharah la kan.. sesambil tuh boleh solat hajat sekali. Supaya diberi kekuatan kat aku menyertaan kumpulan korunk… manelah tau, kot2 sabar aku ilang ker, ape ker…

Cukup mende2 nih… serah kan kt aku erk. hidup aku penuh ngan demand. Dan aku sungguh demanding… kate perfectionist… Har3…

Okla, selamat menduduki FINAL tuk sesape yang amik FINAL. Tuk yang pas final bakal menjejaki jinjang pelamin, selamat aku ucapkan.. sebaik2 rancangan adalah dari tuhan… all dabesh in ur whole life. Semoga berbahagia disamping insan yang sudah tentu menyayangi dirimu itu…kalo xsayang, xderlah sampei ke jinjang perkahwinan kan...huhuhuh... buatlah yang terbaik, tuk diri sendiri. Dia yang tersayang, keluarga dan ipar duai... aminnnnnnnnnnnn…a3la barakatillah..

Sekian~~

No comments: