FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Sunday, April 27, 2008

:: pekung KAH?? :::

Tak ada makna nya jika hanya berkongsi minat yang sama. Tapi tidak pernah menikmati ia bersama. Kekadang terasa la jugak(kerna daku jua punyai perasaan) kenapa perkara camnih boley berlaku erk??<-cakap sendiri. Aku suke buat kawan, aku juga senang cipta lawan. Siapalah aku kalo bukan dinamakan NADZEEM.. puas??!

K, mmg xder mood lately. Sampei tuh ade yg kena ‘bambu’ ngan aku. sowie byk2 dia. Bukan sengaja nk carutkan u kat SMS or YM or wuteva lah. Xde niat pon nk meletakkan keRASAan dlm hatimu**ayat xley blah!!** siyes laa, aku mmg xder maksud nk lukakan hatimu. Percayalaaaa. :: uhukx ::

Dlm masa yang sama nih, aku cuba tuk buat yg terbaik. Terbaik tuk XM terutamanya. Then task yg korunk2 bgi kt aku tuk 21st july nanti tuh. dlm prosess menyenaraikan semula kehadiran. Ko tau la kan. mane2 pon sama jer. Nk mintak nama pon ala2 konsep mintak sedeQah menagih simpati. Stakat nama ader title TAN ker, TUN ker aku xkesah. Yg dikesahkannyer ni. Bukan stakat title je. Malahan mmg SETAN. Dah tuh cam no??!**matilaaa kaw** sape suh bgi nama lambat. Menyusahkan orang.

Suka sgt la buat kerja lambat2 lagi, dia xtau gamaknya. Pengurusan menjelang 21 tuh byk cengkadak nyer. Lelagi kalo ngan set2 melayu xsedar diri nih. ngan bangsa sendiri pon nk berkira. Kalo ‘orang’ lain tuh. taruh f*nt**k pon direlakan. Bak Kata orang lama2, “…orang lua, Kapak beliung tangan memegang…”

Suh satu, xyah cakap lakan. Poie mano2 pon samo ea konsepnyo. Xbuleh nk tolak ansur. Dio yolah yang boto, yang hak. Yang bona. Lain2 masuk nk berurusan. Sosek n menyimpang kato ea. Macam2 pemikiran orang kito nih. xdo la ghoti nk fleksible ngan keadaan. Kalo itu, itu laaa. Putar2 la ckit. Kok yer pon. xdpat jalan topi, jalan dopan ado. Xdpat jalan dopan. Jalan belakang ado. *ops!! Jangan carik pasar, kang siiyo2 yo kona panah potir.. huehahahaha.

Abiz cerita pasal tuh. citer lein lak. tapi orang yang sama, berlainan lokasi. Kate 'bangse maju' kan. intelek lak tuh. serta berorentasikan system yang dinamik dlm any pengurusan. Ok!! It’s fine. If benar n tepat tema yg di letakkan. aku redha!! Persoalan nyer, aper bukti ade keDINAMIKan itu? Mane mind set bangsa maju ditempat orang, atau sekadar ‘jaguh kampong’. Hebat dlm perbincangan, meletop2 diatas kertas kerja. Tapi langkah pelaksanaan ibarat GARUDA melanda KAMPUNG. Berterabur, xder synchronization langsung..

Pengamalan keANAKTIRIan masih lagi, ape semua nih??! mane keadilan, mana list objektif yang hendak di capai?? Sedangkan masih ader lagi pengalaman sikap berat sebelah ini. Trus aku mempersoalkan kewarasan n professionalism. Takut bah, jangan berubah tepi pantai. Itu jer. Xyah nk alang2 menyeluk pekasam, bia sampai ke pangkal lengan. Sbb nyer masing sekadar melepas batuk di tangga. Xder guna nk alang2 nie de..

Senang sgt kan buat keputusan sendiri. Tau2 dah tukar. Tau berubah. Tuh sebab xbgitau JADUAL. Or tentatif.kan ? kan ? kan ?... Xpro la tuh. stakat gah pada nama, pelaksanaan ntah kemana, buat aper.. abis bogheh yo… nk tipu orang buta bertongkat xsama ngan memperdaya orang celik belajau bertingkat2

saya cabar, sila bgitau keadaan sebenar mengenai da whole event kt semua orang. baru la betul. Nih balik2 ahli mesyuarat jer yg buat keputusan, then gtau/pass pass kan keputusan kat orang2 tertentu. Ape semua nih??! nak bagitau, bagitahu kt semua orang laaa. Bukn kat orang2 yang senang diperBODOHkan(dipermainkan). Ribut xder, angin xder. Tau2 ade perubahan. bila Tanya balik.

“…ntah, iyer ker?? xtau la plak. Bkn bahagian aku…”

walhal dikalangan ‘pemegang share’ terbesar acara nih. ngan siapa dijalankan mesyuarat pon aku xtau. Sedangkan yang spatut berada dalam mesyuarat tuh, diSINGKIRkan. Cam tuh keWIBAWAan?? Camtuh PROFESIONAL?? Ntah la labu, si luncai ngan labu nyer jer laaa..

sekali lagik, nih bukan niat nk bakar mana2 pihak or bukak pekung sesiapa. Mende yang patut di bagitahu tuk diperbetulkan. Kena dibagitahu. Da way if cara aku nih salah or kasar(serangan peribadi). Maka itu adalah tipu dan tuduhan tidak berasas.

Cam silap besar la plak aku meletak kan prospek kutipan pingat dlm post terhahulu. Mmg berdosa besar aku letak mende tu.. berdosa kt peserta2 acara.... Sebenarnya, buat pengetahuan acara lain xder harapan pon nk menuai pingat, melainkan acara GRAND itu SAHAJA yang ader HARAPAN nk menang n dapat nama. let say, ko menang EMAS terjun papan anjal 10m. jgn harap lah nk dibanggakan ngan EMAS ko tuh. sebb nyer, acara XGRAND!!!

“… kita nak bagi ruang kat acara ……, sbb nih acara(sukan) tahunan. N bla bla bla…”

nih ape yg aku tahu, n dengar. Kalo ader mane2 part yang salah. Sila bagitahu. Jgn baling batu sorok tangan. Then diselitkan la plak isu pemain xcukup, dan kena meraikan kontinjen yang xcukup korum.. huh!! xperlu la nk panjang kan mende nih, coz aku da penah jawab pasal isu xcukup pemain nih.

Satu perkara yang leh jugak di banggakan, adalah baru nk dibuka minda. Bungkang kan mata mengenai beli(import eksport pemain)… dri awal dah di cadangkan. Kenapa last2 cam nih baru nampak.dah desparate baru nampak jalan kot.. kalo idak, orang cakap. buat xtau jer... paling tidak pon. kate

"... ader plak sampei ke situ(isu import eksport).. mana boleh...kalah n rugi la kontinjen kita..."

kawan!!! Itu la bru suasana sukan. Nih kalo da lama sgt dok kt kampong, mentality kampong jer la ko ader.... Kalo dah lama sangat dok dalam hutan, pemikiran orang utan jer laa yang ko bawak.. kita dah bgi idea n ruang. Cume nk suh buat sendiri(laksana) jer. Tuh pon payah…alih2, baru terLIHAT cara tuh skrang nih...aiyooooooooooooooooooo....

Tambahan untuk isu import eksport pemain. Time nih la nk generate sumber kewangan. Bukn tuk individu semata, malahan tuk persatuan. Dah tentu la bakal menghangatkan temasya. Bkn bermaksud nk demanding.

cthnya, pasukan yng nk beli pemain. Depa kena la ader dana yang cukup. Kalo dah xcukup lupa kan jer la hasrat tuh. nih dah xcukup2 korum, nk gak menyelit2kan masalah, then timpa kat orang lain. Adil ker??! then sendiri plak tuh wat masalah. KARISMA oh KARISMA. Sampei mane ia boleh pergi, kita tgok sahajalah…

Sekian~

*******************************************************************************************

:: tidak pernah aku nk cuba merosakkan sumthin yg aku sendiri minat... n kalo betul aku xminat pon, xkan ader istilah aku nk hancurkan ::

:: saya juga xpernah mempengaruhi orang untuk bersama saya, dan suara itu telah ade. tapi tak apalah, aku maaf kan lah si yang BERKATA itu... mudah2 han dia tahu ape yg dimaksudkan ngan pengaruh, mempengaruhi, kerja, kawan, dan personal ya ALLAH... ya allah, engkau HAMPUNIlah mereka itu. kerana dengan mudah mereka beburuk sangka terhadap sedara seagama dengan mereka ya ALLAH... amieeen ya rabbal a3lamin ::

1 comment:

Anonymous said...

thanks bebs drop by maksnyer blog..
take care yach