FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Tuesday, April 22, 2008

:: AMAZINGrace ::

SALAM…

Nih da mula demam xm yang bertalu2. Ntah ade mase ker idak nk hupdate blog nih pon aku xtau.(hupdate BLOG jugak!!) igtkan nk kate sempat study or idak. Tapi blog yang dipikirnyer. WUTEVA.. dah kt cnie jer yg boleh aku mereleasekan rase hati. Selain ade 2-3 orang kawan lagi tuh.. depa pon ade komitmen masing2, xmoh asyik cerita pasal masalah sendiri kt orang. alih2 depa yang terbeban. Bukan kawanlah namenyer tuh…

Ingat nk berda3wah jer perlukan masa & cara… menceritakan isi hati pon kena gak ikut timing. Silap2 dibambunyer ko nnt. Boleh!!! Dok sibuk meluahkan isi hati, alih2 kena BOOM, xker bertambah nanah di hati tuh. trus diTHUMB-upkan. Melambang symbol PADAN!! Ape2 pon, len orang len la kekdahnyer kan. sape ley halang. Ikut la ape yg dirasakan fatut. Wallahu3alam..

Xsaba rase nyer nk balik msia kali nih. coz ade misi & cita2 tinggi yang perlu digapai. Selama nih asyik nonton kt TV jer…(mean donlod). Kali nih tiba la masanya tuk kita merasai sendiri. Camner la gayanyer menyertai pertandingan perlumbaan yang sebenar. Walaupun radius perlumbaan hny la terhad & kecil. Cukuplah bagi aku tuk menggunakan pengalaman (‘study’) game yg menjadi fav aku selama ini diaplikasikan.

Matila ala2 blur jer kan ngan perkara di atas. Hahaha. Ape lagik fav game show yang aku suka kalo bukan amazing race. Ini adalah anjuran salah sebuah IPT tempatan (MALAYSIA).. nk harap kan sini. NAN ADO lah!! Ape la yg depa nk dpt buat ngan kawasan tandus lagik gersang nih. no wonder la amazing race salah satu musim terdahulu menukar lokasi dri nak singgah kemari ker tempat lain. >> mengikut pembacaan & carian << bukan men taruh jer erk fakta ni, kita ader bahan bukti... heheheh


:: beshnyer kalo btul2 nyer amazing race kan... pasti aku JUARA ::

Mmg payah pon kalo wat aktiviti konsep gituh kt cnie. Kejap2 ader checkpoint kejap2 kena scan segala. Masuk mall pon kena tahan. haiyyyyyyyyyyooooh..!! Igt kita nih pengganaz gamaknya. Leh dikatakan every 300 meters jalan utama kt cnie ader KUDA PUTIH wif their "pistol"... Tak putih pon ekceli… konsep GAGAK adalah*ops!! Matila ISA aku!!! xpon sama kaler nyer ngan SI SOB, lebey nyer SOB tuh JAWA jer.*pitam** kalo x, adik beradik mak sepusat, bapak asing2 la tuh… miehahahaha. Kan SOB kan… jgn maraaa nah!!!

Bakal berlangsung pada 9th aug 2008. Disalah sebuah negeri pantai timur tanahair Malaysia terchinta… hopenyer segala berjalan lancau. Igt nk wat team ngan KB aku. tapi sayang nyer depa balik cuti bulan jun. kalo depa cuti bulan 8 pon, sama gakz…xboley!!! coz cuti dey ols xsama ngan chooti aku. n aku nih mmg wat chooti sendiri. Huhuh. Sbb SEM pilihan. Sapa suh wat SEM pilihan… Maka aku memilih TIDAK la tuk sem itu. :: peace ::

Bak kata seorang sahabat tuh… kita kalo nak wat apa2 tindakan. Kenalah buat research or kajian… study cases. Supaya tidak ader unsur2 kekuciwaan diakhir nnt. So, from now. Aku must study masyarakat kawasan tuh. merancang strategi. Mengumpul seberapa byk info & maklumat yang bole, untk memudahkan urusan dan ‘perjalanan’ aku 9th aug nnt…

Ondeotherhand… aku mengharapkan kerjasama yang baik dikalangan ahli kumpulan aku terutamanya. Setahu aku, antara kami berempat(syarat bilangan setiap kumpulan) tidak ader masalah komunikasi. Just kena men pakai akal nope emosi. Xpakai akai, abiz sumer kacau bilau. Perpecahan pon bisa terjadi, walaupun da hamper 18 tahun berkenalan. Apatah lagik kali kalo set2 yang kenal xsampei 2 tahun tuh kan.

dah boley wat macam2 conclusion & statement. *ops!! Bukan maksud aku nk pertikaikan kadar tempoh tuh, maksud aku adalah da way camner nk ngelak sumthin yang xperlu/xpatut berlaku dlm ‘team’ kita. Ia memerlukan KEMATANGAN & TANGGUNGJAWAB. Bukan emosi… emosi tuk berCHENTA xper. CHENTA kan tuhan la tapi… hehehe

K la… juz stakat nih jer. Khamis nih ader xm lagik. TAFSIR 1.. bapak banyok surah dia. Seb baik ala2 surah tym SMA jer. Juz nk mengreview balik sahajork. Subjek len ikut jadual cam biasa. Hanya hat 29th april bertukar ke 13th may 2008. Seeee, jauh xjauh la pertukaran nyer tuh. paling2 pon ader gakz mase tuk relax n study. Bukan men cak2 then ‘ sergah’ orang kan.. silap orang disergah. Mmg cari nahas. Mahu dipelangkung nyer. Kalo kena aku, xpe lagik coz mmg hidop aku suka men cak2 ngan orang nih… huahahaha

p/s

a) :: aku sedey sebab xley masuk ader BLOG tuh. my fav BLOG lak tuh. coz I’m not da invited reader >>nannes guling2<<

b) :: ader kan orang tuh kan, dia kata aku GILA lagi… dia kata camnih “… eh ko nih mmg gilo erk…” >> pasrah jer ngan statement dia tuh<< dia pon consider gila gakz. sebab kawan ngan orang gila… wuekss!!

c) :: sesapa yang balik dok lama kt MSIA tuh. jom la join dis amazing race… kot2 yang menang is student dri overshadow ker.*Ops!! Salah, sapa xtau!!!FERASAN sgt!!!.. oversea k… bersiar2 abizkan duit kan Negara orang xpe lak kan, nih nk labor duit matawang sendiri kt tanah tumpah darah pon payah ker. tau la ‘melabur’ nafa’(arab sgt kan!!) lebeih pahala nyer. Kena igt gakz. Bukan ker hubbul watani minal iman kekdahnyer…*a3lim kan!!*

d) :: summer dilemmas comin! Aku xtau nk wat aper dah nih… plzzzz help me guys…

No comments: