FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Monday, March 31, 2008

:: toDOLIST ::

Banyak la plak list2 nyer nih kan, xm nyer preparation xder do ape2 pon, apelah aku nih kan, teruk btul…… mende yang xde kaitan ngan main objektif(pelajaran), itulah yang di kejar, cubelah bawak2 study. Barulah yg orang yang terpelajar namanya, bukan ngan aktiviti lua jer tahu nya…**motivate diri sendiri**

**statement pertama**

Aaaah, aku nk gak wat kerja2 lua kelas nih(KO-KO). Coz aku da xder harapan dah ngan study2 nih. tensi n kuciwa skaliz.**down mode**. Aku nk cari ketenangan wif dis outdoor activities. No more concern on books sahajork. Cukup2 la ngan buku itu, otak pun nak dicergaskan jugak. Bkn skadar cerdas di kertas sajer. Luar konsep P & P, yang ado!!! Dat’s not me..boleeeey!!!

*statement ke-2**

-konflik dalaman aku, antara nak or juz stop rite now, full stop!!-

Menjelang mei ini, jadual harian aku kian menarik. Coz masa2 yang ada, dipenuh n diisi dengan kegiatan yang sgt2 bermanfaat. Soal study xperlu dinafikan, coz sudah tentu la kena study gakz kan. (saki baki semangat yg ader jer lah!!!) selebihnya, moga diberi kekuatan tuk aku harungi. Amin ya rabbala3lamin..


Xder la pasnih dok dlm bilik guling2 atas katil, hadap pc YM, kua jalan2 xtentu hala*xtentu hala kah??!** . aku dah start tuk berlatih volley ball. N carik inisiatif memperkasakan skuad debat PERMAI. Stakat nih, tuk makluman. Hanya BIASAAAA saje yg boley aku komen tuk skuad DEBAT. Agak nyer, nk suh aku jadi pengemis kot, menagih simpati.. barulah terhegeh2 nk meng OK kan keadaan BIASAAAA tuh. huh, jenuh betullah dok ngan set2 yang hanya tau bagi resulosi nih. pelaksanaan HAMPEH…


--debat yang dimaksdkan bukan lah campur cam nih, BERTUAH kalo dapat wt debat campuran... fefaham jer sudeh erk... nk komen, tggu sikit masa lagik. ntah hape yang cbuk sgt nk djage, aku pon xtau... mentaliti still takat2 primitif gakz...*ops!!--

Xmintak byk pon, juz kerjasama. Tuh pon payah, xder perasaan ingin membantu langsung. Semuanyer individualistic n persimis ,& negative. Tym mintak komen, n cadangan. Sekor2 mulot meLANCAP2 kua statement itu ini. cakap xmoh kalah!!! bila Nk aplikasi kt diri sendiri..... Ibarat nk suh makan daging HANJENG!!!… syusyah la camnih, bile persatuan nk maju??! bilelah gerakan mahasiswa itu dapat ‘dilihat’.??! Pasif jer patjam… orang pon pose2 xpandang jer. Tolong laaaa. Berat sama dipikul, ringan dijinjing sesama.

Xley nk komen2 byk buat mase nih. coz blum masa yang sesuai. Skrg nih, juz nk bagi cadangan, moga dapat dipertimbangkan sewajarnya. Untuk kepentingan ramai & bersama. Aku bersdia untuk memberi kerjasama andainya objektif(kepentingan bersama) yang digariskan mmg betul2 hendak diperjuangkan. Bukan hanya di atas kertas sahajork… boley!!

Sempena ngan program MEGA MPPM ini jugalah, aku ingin cadangankan, agar diwujudkan lagi beberapa acara, supaya kita mampu memaksimakan penglibatan setiap pelajar dibawah kepimpinan MPPM Jordan. Tin2 kosong, kita dah xmahu dengar dah, muak rasanya, skrg nih tibalah masa tuk melaksanakan sumthing yang mendatang kebaikan bersama.

Cadangan aku tuk acara ilmiah, silalah menambah acara :-

a) Rawi marhaban, siswa/i

b) Tajhiz jenazah, siswa/i

c) Forum, siswa/i

Acara sukan pulak :-

a) Balapan 6 kategori, 100m, 200m, 400m. 4 x 100m. 4 x 400m. 1500m. siswa/i

b) Tarik tali, siswa/i

c) basketball, siswa

sekian,

Nadzeemydeal

p/s :: kawan2 sekelian.. silalah bagi pandangan tuk acara2 ini. aku cube tuk sampeikan apa yang korunk nk. tapi kalo diri sendiri xbagi kerjasama, what can i do next??! sokongan anda sangat2 perlu. tuk di wujudkan acara2 ini, amatlah dihargai... demokrasi...

No comments: