FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Thursday, March 27, 2008

:: Kuatkanlah aku ::

SALAM SEMUA

Alangkah bahagianya kehidupan mereka2 disini… laman blog ibarat cendawan tumbuh selepas hujan. Satu petanda yang baik. Makin byk lah idea2 yang bakal kita lihat selepas ini.. coz, main point dlm memblogging nih. thought sharing. Selain dripada itu, terpulang pada individu empunya blog. Nk hentam ker, nk puji menggunung tinggi ker, nk kua kan statement pertahankan diri ker, aper ker… itu masing-masing. Bukan la dlm setiap peranan lain itu x ada +ve value nyer kan!!

Bertandang ker laman(blog) orang nih, cam nih gaya pemikiran nyer, bila masuk laman orang itu, camtuh status ideologinya… warna-warni pemikiran. Hebat & canggih. Aku jer lagi yang masih ditakuk lama. Orang lain blog meletop2. Hot & infomatif. Aku jer yg terkial2, mencari arah. Aper la yg nk aku publish kan… nk tulis panjang2, sah2 aku xreti. BM pon hancur. Dah tuh camner??! Kok dak2 nih pandai bace mandarin. Senang jer aku letak mandarin post. Kembar JORDAN POST(versi melayu).. bapak sepusat, mak asing2 :: peace ::

Keakuran mesti direalize.. lain padang lain belalang, lain orang lain ragam. Kita semestinya menjadi diri kita. Begitu dilua, begitu didalam. Cantik dalam. Pesona luar dimata2 yang memandang. Tidak perlu terhegeh2 buat announcement tuk di ‘pesona’kan, untuk di hebatkan. Itu semua dri seketul daging didalam jasad bernama HATI. ‘Pencarian’ yang mudah, andai dalam itu indah.

Sekarang ni, aku seperti ilang aim dan hala tuju. Xtau la kenapa. Nk salahkan keadaan, aku yang wujudkan keadaan itu. Nk salah yang lain. Kita sendiri yang memilih… serba salah mengiringi hari2 aku disini. Pasrah menerima segala ini, kerana aku yang jadi pemilihnya. Tuhan, ENGKAU kuatkanlah hatiku ini. Tabahkanlah diriku dengan cabaran2MU. Dulu kini dan yang akan datang. Aku tahu ENGKAU maha KUASA & maha MENGETAHUI. Berikanlah petunjukMU ya ALLAH..

Dikala ini, aku nk pesan, andai ada apa2 yang terjadi. Kita anggap ia satu hikmah. DIA yang merancang & melaksanakan perancangan itu. Tugas kita kini, menggalas peranan sebagai watak dalam pelaksanaan. Tiada apa lain yang lebih beharga. Melainkan redha daripadaNYA.. masa yang ada, kita nntkan. Diri yang ada, kita bersedia. Xder makna dlm hidup ini, sekiranya semua indah2 belaka. Wallahua3lam..

:: sat g kul 10 xm. Nih sempat lagi hupdate kan… VD!! ::
:: 3 papers to go, naik berbunga kepala hadap buku ::
:: saya berbangga dpt kawan cam kamoo
(siapa??!) ::
:: happy birthday halfi 27th march 1988 – 27th march 2008 ::

Sekian,

nadzeemydeal

No comments: