FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Tuesday, February 26, 2008

:: xde TAjUk ::

***************************************************************

kisah yang diambil dari sebuah penceritaan.. kisah dalam kisah... kesimpulan, aku XKESAH!!!

***************************************************************

Kisah pilu ini baru saja diceritakan padaku sebentar tadi. Ketahuilah kamu bahawa kisah ini adalah kisah benar... memang benar dan tidak ada yang benar melainkan benar-benar belaka ... cuma ..nama dan wataknya saja telah ditukarkan agar tidak menyinggung perasaan mereke yg terbabit especially VIP-VIP yang tengah dok kecut perut selepas kes Norrita !!!

Ceritanya adalah berkisar kepada kisah Ayu.
( nama sebenarnya Hamdan ). Ayu adalah seorang mak nyah ataupun Pondan.. bahkan juga suatu masa dulu lebih dikenali sebagai Bapok...yang berkerja di sebuah syarikat swasta (nama dirahsiakan) di ibu negara sebagai Operator Chantueq, Meletopz & hotz.. penyambut tetamu je pon!!. gaji 4.5K/month.. xtermasuk 'OT'

Semasa Ayu mula menjejakkan kakinya di KL, beliau tinggal bersama teman sekampungnya yang bernama Ayob di Hulu Klang. Namun, apabila Hamdan..
oopssss!! Salah nama.. AYU mula menukar selera dan cara hidupnya akibat terlalu taksub dengan gaya kehidupan kota metropolitan yang cukup mencabar lantaran memilih cara pemakaiannya menjadi seorang 'wanita'.**sifat yang mmg ada pada HADIK2**

Penampilan barunya ckup disenangi oleh mata-mata gatal jantan-jantan miang kota raya. Sekali pandang keayuannya memang terserlah ..lengguk langkahnya, boleh membuat yang
‘lumpuh’ pun bangun berdiri**pekup penis**.huahahaa... apatah lagi kalu skirt pendek kegemarannya terselak bak tiupan angin ganas kenderaan yang sentiasa mundar mandir ...macam-macam ada..**PEHA semapan, betis sebalak..*ops!! Sapa xtau**

Pak Haji dahi kelabu pun boleh simpan ketayap dalam poket dulu tau. **haji2 nih igt ley caya sgt ke??** Keterampilan ini pun kadang-kadang membuatkan Ayob yang memang telah mahir dengan asal usul Ayu pun tak tertahan**jeles la gamakanya**…takut2 ada yang patah katil bujang ...**matila fonen GANAZ**

Demi keselamatan dan menjaga maruah dan nama baik kampong mereka. Ayu telah berpindah keluar dari rumah sewanya
**dah tak sama 'line' dah ngan AYOB ** Hari demi hari berlalu dengan pantas ... kehidupan kotaraya makin mencabar ... kelibat Ayu sudah lama tidak kelihatan ... kes jenayah makin menjadi-jadi ... rogol, ragut, bunuh secara sengaja, tidak sengaja maupun tanpa disedari, buat dan buang anak. Kadang-kadang tertanya-tanya juga Ayob akan nasib rakan sekampong nya yang telah vogue gitu ...

Di pendekkan cerita yang makin memanjang, satu hari ketika Ayob berada di rumahnya sedang menonton Akademi Fantasia
**channel @15** tiba -tiba kedengaran satu ketukan di pintu rumahnya. Bila Ayob buka pintu... dilihat didepannya seorang wanita cantik lagi Ayu ... dengan skirt pendeknya..dan rambut alA-ala Norrita.. Ayu menyapa Ayob. Hampir tak kenal Ayob bahawa di depannya itu sebenarnya akan kawannya si Hamdan ..(Ayu..laaa, sapa lagik!!) disebabkan ke'AYU'annya. Sampai ayob pon tak perasan..

Di panjangkan cerita..Ayu pun masuk ke rumah sambil menangis tersedu-sedu sambil memeluk Ayob. Ayob yang terkedu dan gaBRA**XXL, boley!!** cepat-cepat menutup pintu kerana takut-takut diintai oleh pasukan 999 TV3 maupun Edisi Siasat NTV7. Kelembutan Ayu membuatkan Ayob berasa sesuatu yang telah mula bergerak & menjalar2*matilaaa**... namun Ayob masih maintain machonya…

Ayob : Pasai apa hang dok teriak nie.. .

Ayu : Yob, aku menyesai dah la nie. Aku sebenagnya nak bertaubat.. Aku tak mau dah nak pakai baju seksi-seksi lagi. Aku insaf..insaf TAUBATTT.. aku tak mau nama dan gambag aku keluag masuk TV ataupun
sorathabag macam dot dot dot tu .... isk isk isk huaaaaaa ... .

Ayob : Baguihla kalu macam tu Dan (nama timangan Hamdan semasa mereka di kampong) Aku pun selalu juga dok doa kut hang balik ke pangkal jalan.
ALhamdulillah ...

Ayu : Betoi lah Yob..hang sorang lah kawan aku dunia dan akhirat. Mulai minggu depan..Yob aku akan berazam untuk berubah ... kali ni habis-habisan. Aku akan ... jeng..jeng..jeng..





















Pakai tudung dengan baju kurung ala-ala Waheeda gitu.. takmau dah dedah aurat... kalo tidak pon, tudung bawal berdiamond 14 carot.. What do u think Ayob??!!**pitamm**

Ayob : #$5@&* !!! Astagfirullah...HANJz nyer PONEN tua!! xsedaq dek untung, muka kicap soya cap TAMIN...ader hati nk feeling WAHEEDA na..!!!( Ingat taubat betoi-betoi )

>> cerita ini telah di edit semula oleh saya... kerna ader beberapa term & p'kataan yg susah untuk difahami... ini adalah tuk GUMBIRA sahaja... jika ade yg tersangkut, ia hanyalah satu KEBETULAN..(mane boley lari dri kebenaran kan??! huahaha)... rencah & warna kehidupan penuh ngan pelbagai koleksi..hny kita sahaja yg perlu merungkai dan menyelami dasar2 itu untuk bersama2 membantu...<<

:: jika benar kamu itu berkawan, maka bantu la temanmu itu... jika benar kamu bersahabat, maka selamatkanlah dia dari dilaknat...::

sekian,
nadzeemydeal

2 comments:

sHaq kL said...

hahaha
gler mnarek!!
nazeem,lame tk wat blog ni?
mcm buang mse je..yg bce bkn
rmai pun...

nadzeem said...

erm... xkesahh ler ramai dtg bace or x..
kekadang tuh kite juz nk release ape yg ada pada kita,
bukan pada orang...
assume as diary pon ok gak..

sbb ada ckit2 masa yg terluang itulah nadzeem wat post..heheheh