FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Sunday, February 17, 2008

:: TriMaz ::

..SALAM SEMUA..

Syukur Alhamdulillah. Coz aper yg dirancang selama 2-3mggu(lebey kurang laaa) dpt dijalankan ngan seADAnya… aku on behalf AJK pelaksana familyDAY PERMAI 2008, yg bertemakan MAHASISWA AKTIF PENCETUS INSPIRASI mengucapkan ribuan terimaz kaseh yang sggggt2 xterhingga kat semua insan2 yang byk menabur jasa & masa serta idea dlm merealisasikan program tersebut…

Secara AM nyer, program hari keluarga aku nih**matila ferasan kan!!!** berjalan seiring ngan satu lagi program besau persatuan, iaitu minggu kesedaran kesihatan (HAWK) PERMAI… bgi aku secara peribadi, satu masa tapi menjalankan 2 akitiviti adalah satu perkara yang sgt2 menguntungkan, sbb xyah la memikirkan sgt perihal aktiviti yg nk dijalankan sepanjang mggu(yg 5 hari tuh) coz kite leh bahagi2 antara 2 program.. jimat kerahan tenaga, jmat budget(nih faling fenting sebenarnyer!!! Huhahahha)

Sebagai sebahagian dripada ahli pelaksana(penganjur program) aper yg aku nk katekan ialah… aku TETAP x berpuas hati ngan aper yang aku lakukan… kalo per 10. Aku bgi kt diri aku 6 jew… ntah laa, aku rase byk sgt mende yg aku missing… ader jew yg xkena… tym tgh2 plan kertas kerja(BIRO aku)... ader sumthing happened… tapi dlm kind of dis business. Kita xboley masuk kan PERSONAL dlm kerja.. maka keyword nyer is SABAR… thanx GOD coz menganugerahkan hamba kerdilMU ini sedikit kesabaran…

Dlm kerna prog2 nih jua laa, aku xneghupdate blog kan… matila bzz yaa amek!!! Xtau nk spend mase cam ner depan PC nih.. yg ader pon jus menjawab persoalan n request kawan2 pasal family day.. yang lain. Yang ADO!! Sowie lew pada sesape yg suke sgt memBUZZING tuh, yang dinch layan… bukan kekwat or eksen… juz xder any kesempatan tuk semua itu…

Macam nih la keadaan bilik aku, beselerak ibarat bala barusan melanda… biasalah kan, da buat kerja dlm bilik aku, so pengorbanan jiwa n raga tetap lah… xkanlah kalo ko jadi AJK(ketua lak tuh) then nk wat kerja kt umah orang lain, yang mmg totally YANG ADO sangkut paut… tuh namanye kurang BERTANGGUNGjawabmakanHATI tuan rumah tuh… huahahaa… last but nope least dlm hal nih, nk meletopz tapi ….*tut… tut… tut* Nope komen!!!

-sapa la nih kan… gebu n ayu plak tuh. *ops!! Btw, thanx 4 comin…hehehe-

-cam tongkah pecah, pecah pon xcam tongkang cengginih…huahaha-

-Aku nk kemas balik bilik aku seperti sedia kala… aku nk idop aman damai plak pas nih…-

Ok la, skrg nih peluang aku tuk memberi open statement bout previous prog aku tuh… 1st things 1st, sesapa yang maseh xberpuas hati ngan pembahagian kumpulan tuh?? sila berikan cadangan n komen anda tuk menjadikan pembahagian itu telus & boley dpercayai…*matila mengunkit isu lapok**

Aku xkesah, lapok xlapok, aku xnmpk pon any keTIDAKKOLIBRASIan dlm mane2 kumpulan… evry team ader kekuatan dan kelebihan masing2… memula, iyer lahkan, dapat senarai name kumpulan rumah sukan, dan2 jew. Xsuka la, xnak la. Kenapa ngan orang itu la, ngan orang ini lah.. HONGHAH HOMAK eiy!!! Geram sgt !! tuh satu..

Kedua nyer, permainan yg dicipta, adalah tuk semua jenis lapisan pemikiran, idea serta fizikal… xder istilah permainan BERATsebelah… aku bukan lah set2 yg suke nk memBERATSEBELAHkan perkara… semua nyer adalah adil… mental kena, fizikal pon kena.. nih nk senang jew. Sampei bile nk rase susah kan… paling penting, xder yang sakit tenat @ mati ngan game2 aku tuh… miahahahhaa..

Ketiga, kenapalah maseh ader lagik soal masa nih erk…?? KLISE la nk cakap2 pasal mende nih… dah bgi tau da, jam sekian minit sekian kt vanue sekian… tapi TETAP tuh lewat… then quite degil lak tuh… cam nih ker MAHASISWA perfikiran GLOBAL?? Tang masa pon xder komitmen, nih ader hati nak cari ruang dlm tempat GLOBAL Haaaaaaaaaatuih!!! *motip emo!!* xder niat tuk melontarkan serangan peribadi, tapi inilah dia REALITY… dah tuh nk wat CAMNO??!

Tuk kali nih, demi menyahut kempen SUBSIDI… kami pihak penganjur mmg sengaja tidak masak tuk kalian semua… bukan la as prog2 terdahulu…

“.. eh kesian la kt derang… kita kena concern gak kt ahli2 kita nih…”

“… kalo kite x buat masak2, nk ker derang datang nnt??...”

Ngan pendapat aku sendiri… kenyataan atas itu ada kepincangan n xboley diguna pakai… coz pelajar2 kita pon memahami keadaan semasa. Biau pon xsemua cam tuh, tapi memadailah ngan sebahagian(spt yg diperkatakan oley TYT datuk duta) **matila larik konsep*

Biasalah, mende awal2 nih… mmg perit, tapi bila dah lama2 nnt… kita boley carik serta kumpulkan DANA yang tidak pernah tercapai sebelum nih… percayalah!!! Bukan kedekut. Tapi perubahan memerlukan masa tuk membuktikan nyer…

Nih aku bercakap pasal SUBSIDI tau.. bukan mende lain… dak2 nih bukan boley dimanjakan sgt… kite punya bagai nk rak wat itu wat ini. Terutamanya tang masak2… tapi yang dtg hanya CIPUT… satu pembaziran telah berlaku… nmpak remeh, tapi buat nyer 10 prog cam tuh. xker kerut dahi MT kite… huhhuhuh

Seterusnya, aku suke sgt tgok sumthing yg dibalut ngan kertas lut sinar. Then direben2kan ngan tampalan NO.. aper la tuh erk??**matila win, draw & lose** jawapan nyer sudah tentu la HAMPER tuk pemenang… ader satu pembaharuan yang telah kita buat dlm hadiah2 nih… xderlah totally JUNKFOOD… kalo tidakkkk, itu la dia kopok oren terang bagai nk rak(pewarna xHENGAT!!!) coklat rapuh, tgh kosong… asal balut lawa n ala2 exklusif tetap jadi bahan hamper… kok yer pown nk sgt hamper tuh kan!! Tuh citer zaman2 dulu… ala zaman banned2 n diskriminasi tuh.. xkan lah xtau saper kan*Ops!!

Nak aku member kan credit pada MT yang makin hari makin mengamalkan satu ‘budaya’ +ve itu… budaya ape tuh, aku xley cakap lagik…secara keseluruhan nyer, mereka adalah depa2 yang nak kan perubahan… bukan dok ngan TAKUK lama jer…. Thanx AMT… suara rakyat kena dengar jugak kan… hehehe..

Juz ini jer tuk kali nih…

No comments: